شناسایی ۲هزار تبعه افغانی ساکن درخوزستان

هورنیوز – مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی خوزستان ازپایان طرح شناسایی و صدور کارت شناسایی ۲هزار و ۵۰۰ تبعه خارجی کشورافغانستان ساکن در استان خوزستان خبر داد.

حمید سیلاوی دراین خصوص افزود: جهت تردد و اشتغال اتباع کشور افغانستان در محل زندگی، ۲هزار و ۵۰۰ تبعه ساکن در استان خوزستان شناسایی و برای این افراد کارت شناسایی صادرخواهد شد.

وی اضافه کرد: برای سهولت کار و جلوگیری از تردد اتباع افغانستان به اهواز به کمک فرمانداری شهرستان گتوند طرح شناسایی و صدور کارت در زمان تعیین شده وبصورت ویژه و طبق جدول زمانبندی شده صورت گرفت.
مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی خوزستان ادامه داد: اطلاعات اولیه این اتباع وارد سیستم شده و با دریافت مدارک مورد نیاز از این افراد، جهت صدور کارت جدید به تهران ارسال شدند.

سیلاوی با بیان اینکه اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی جهت اشتغالزایی این افراد برنامه های خوبی در دستور کار قرار داده است افزود: برای اتباع کشور افغانستان ساکن درمهمانشهر بنی نجار شهرستان گتوندکارت کار صادر خواهیم کرد و در زمانی که کار فرمایی بخواهد از این اتباع استفاده کند طبق قانون کار امکاناتی را که برای یک ایرانی در نظر میگیرند برای یک تبعه افغانی نیزقرار خواهند داد.

وی بیمه کارگری، تسهیلات اشتغالزایی، درمان و بازنشستگی را از جمله مزایای صدور کارت کار در جهت رفاه برای اتباع افغانی عنوان کرد.
مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی خوزستان درپاسخ به سوال خبرنگارایرنا درخصوص انتقال این اتباع به کشورافغانستان گفت: اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی اصلا برنامه ای برای خروج این اتباع ندارد وتا زمانی که این اتباع با رضایت خودشان نخواهند ازکشور خارج شوند، در این شهرستان زندگی می کنند.

وی اضافه کرد: استان خوزستان به لحاظ اقامت اتباع کشورافغانستان از استانهای ممنوعه محسوب می شود و گتوند تنها شهرستان مجاز به لحاظ اقامت دراین استان است وطبق کنوانسیون ۱۹۵۲ باید از این اتباع پذیرایی کنیم.
وی در پایان افزود: بعضی از این اتباع درگذشته به صورت داوطلب به کشور افغانستان باز گشتند و برخی دیگر از این اتباع نیز داوطلب شده اند تا به کشور ثالث مهاجرت کنند.

مهمانشهر شهید محسن بنی نجار با ۲هزارنفرجمعیت و۴۰۰ خانوار از اتباع کشور افغانستان در۵کیلومتری مرکز شهرستان گتوند قرار دارد.
شهرستان ۷۴هزارنفری گتوند در شمال استان خوزستان واقع شده است.

https://hoorkhabar.ir/635898کپی شد!
123