چرخش ایام با ادامه آلودگی صنایع و ریزگردها در ریه اهوازی ها!

به گزارش هورنیوز در روزهای گذشته مرکز کنترل و پایش محیط‌زیست کشور هوای چند مرکز استان را ناسالم اعلام کرد و همچنین هوای تهران، قزوین و اهواز را برای همه گروه های سنی ناسالم دانست.

اگرچه مجلس شورای اسلامی هفته های گذشته لایحه هوای پاک را در هفته‌های گذشته به تصویب رساند و قرار شد وظایف دستگاه‌های متولی برای کاهش آلودگی هوا در آینده مشخص شود اما، در سایه بی توجهی صنایع آلاینده مستقر در اطراف و یا خود شهرها، به ویژه کلانشهر اهواز شاهد مرگ تدریجی ریه های مردم هستیم.

۲۰۱۶-۱۱-۱۴_۵-۳۷-۱۰

نکته تأسف برانگیز دیگر آنست که علی رغم هجمه آلودگی همه جانبه صنایع استان، ریزگردها و دود ناشی از سوزاندن اراضی، نه تنها هیچ گونه هشدار و یا اطلاعیه ای به شهروندان داده نمی شود بلکه روند سازمان مدیریت بحران در سال های گذشته نشان می دهد که تمایلی به تعطیل کردن کلاس های درس و برخی ادارات هم ندارد.

از سویی دیگر باوجود آلایندگی های بسیار در هوای استان، وجود پدیده هایی مانند تنگی نفس پاییزه با علت نامعلوم و مهمان همیشکی آسمان خوزستان یعنی ریزگردها، شاهد نوعی خمودگی در سازمان حفاظت محیط زیست استان هستیم تا آنجا که سازمان های مردم نهاد و فعالان این عرصه، یک تنه جور کم کاری این سازمان را می کشند.

%da%af%d8%b1%d8%af-%d9%88-%d8%ba%d8%a8%d8%a7%d8%b1-%d8%a7%d9%87%d9%88%d8%a7%d8%b2

با شروع فصل سرما پدیده وارونگی هوا در شهرها به ویژه مراکز استان های صنعتی رواج پیدا می کند، که همین امر باعث بروز مشکلات بی شماری برای شهروندان می شود از همین رو انتظار می رود استانداری، نمایندگان استان در مجلس و سازمان حفاظت محیط زیست با اجماعی کامل درصدد کاهش آلودگی صنایع، اصلاح روش های برداشت محصول، و انتقال واحدهای آلاینده به خارج از شهر داشته باشند.

https://hoorkhabar.ir/635112کپی شد!
113