انتقاد نماینده اهواز از انتصاب مدیران غیربومی

هورنیوز – نماینده مردم اهواز خطاب به وزیر رفاه گفت: نزدیک به ۲۷ کارخانه در خوزستان وجود دارد که تحت پوشش وزارت رفاه هستند و از شما وزیر محترم درخواست داریم که برای این شرکت‌ها مدیرعامل بومی انتخاب و نسبت به انتصابات اخیر خود تجدید نظر کنید.

 همایون یوسفی در مراسم عقد تفاهم نامه‌های  اشتغال‌زا در حوزه فناوری اطلاعات اظهار داشت: اهمیت خوزستان در مسائل کشور به اندازه‌ای مهم است که در سطح نخست دفاعی و امنیتی قرار دارد و هرگونه سرمایه‌گذاری در این استان بیش از از هر استان دیگری توجیه اقتصادی دارد.

وی با بیان اینکه اگر خوزستان را قوی کنیم بدون شک کل کشور قوی می‌شود، افزود: قبل از جنگ تحمیلی به علت توسعه یافتگی که در خوزستان وجو داشت ۵۰ درصد از بار اشتغال کشور  برعهده این استان بود اما امروز شاهد هستیم که یکی از دغدغه‌های مهم مردم این منطقه اشتغال است.

نماینده مردم اهواز، باوی ، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه نگاه ویژه‌ای  به خوزستان و توسعه‌یافتگی این منطقه وجود دارد که این میل به توسعه  در آحاد ارکان نظام وجود داشته اما متاسفانه شاهد هستیم که این میل در بدنه دولت و به تبع در لایحه‌های زیرین دولت ضعیف و کمرنگ است.

وی با اشاره به نوع اشتغال موجود در خوزستان، عنوان کرد: طبق مدل‌‌ها، اشتغال بیشتر بر دوش خدمات است اما در خوزستان این مدل بیشتر به بخش صنعت تعلق دارد که با یک رشد نامتوازن اقتصاد خوزستان را به صنعت متکی کرده است.

یوسفی تصریح کرد: در تمام دنیا ۷۰ درصد از اشتغال بر عهده بخش خدمات است اما این رقم در خوزستان کمتر از ۲۵ تا ۳۰ درصد است.

وی خطاب به وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی گفت: با توجه به اینکه زیرساخت‌های لازم در خصوص سرمایه‌گذاری در خوزستان وجود دارد استدعا داریم که از محل صندوق‌های شستا و بازنشستگی  اعتباراتی را برای شتاب در بخش سرمایه‌گذاری در نظر بگیرید.

نماینده مردم اهواز، باوی ، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نزدیک به ۲۷ کارخانه در خوزستان وجود دارد که تحت پوشش وزارت رفاه هستند و از شما وزیر محترم درخواست داریم که برای  این شرکت‌ها مدیرعامل بومی انتخاب  و نسبت به انتصابات اخیر خود تجدید نظر کنید.

وی گفت: با توجه به حجم عظیم بیکاری در خوزستان انتظار داریم که سهم صندوق کارآفرین امید برای کمک به بخش کارآفرینی را بیشتر کنید.

یوسفی در ادامه سخنرانی وزیر ارتباطات را مورد خطاب قرار داد و گفت: بازنگری نسبت به  فرسودگی شبکه‌های ارتباطی در خوزستان، توسعه جدید فیبر نوری در مناطق کیان‌شهر و پردیس و توجه به بدهی شرکت مخابرات خوزستان از جمله مشکلات و درخواست‌هایی است که از شما وزیر محترم داریم و همه بدانند که توسعه و آبادانی خوزستان تاثیر مثبتی به توسعه و آبادانی کشور دارد.

https://hoorkhabar.ir/634518کپی شد!
99
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.