خوزستان دچار نابرابری است/تمام مسائل یک شبه حل نمی شود

به گزارش هورنیوز؛ این روزها بازار رفت و آمد وزراء و اعضای کابینه دولت به استان خوزستان داغ است از همین رو بسیاری از مردم مانند اصحاب رسانه منتظر بازخورد حضور و وعده های دولت هستند.

صبح امروز نیز وزاری رفاه، کار و امور اجتماعی و وزیر ارتباطات با هیئت همراه وارد استان خوزستان شدند.

علی ربیعی و محمود واعظی در نخستین برنامه خود با آیت الله موسوی جزایری دیدار و به گفتگو پرداختند.

۱۳۹۵۰۸۲۰۱۱۰۱۱۹۹۴۱۹۱۶۲۷۶۴

ربیعی در این دیدار بیان اینکه امروز مهمترین مسئله دولت بالا بردن کارآمدی دولت و حل مسایل معیشتی مردم است، اظهار داشت: دولت یازدهم بی صدا در خدمت مردم است و این موضوع و چند خصوصیت دیگر دولت کمتر مورد بیان و بحث قرار گرفته است.

آیت الله موسوی جزایری نیز در این دیدار با توجه به همت مردم و مسئولان خوزستان برای پذیرایی و رفاه حال زائران اربعین ضمن تقدیر از مسئولان دولتی برای فراهم کردن امکانات لازم ابراز امیدواری کرد ضعفهای موجود در ایام باقیمانده برطرف شوند.

وی همچنین افزود:  باتوجه به افزایش حاشیه نشینی در خوزستان و به ویژه اهواز و بالا رفتن آمار بیکاری، توسعه فنی و حرفه ای و آموزش مهارت های کسب و کار یکی از نیازهای جدی خوزستان به شمار می رود.
آیت الله جزایری تصریح کرد: اگرچه خیلی ها بر این باورند که خوزستان دارای منابع زیادی است اما هم اکنون به دلیل نبود اعتبارات کافی میزان بیکاری در خوزستان بالا بوده و روز به روز در حال افزایش است.

%d9%88%d8%a7%d8%b9%d8%b8%db%8c%db%b7

خوزستان از فرصت ایجاد شده در بازار روسیه بهره گیرد

همچنین محمود واعظی وزیر ارتباطات در نشست صادرات غیرنفتی خوزستان با اشاره به همکاری ایران و روسیه اظهار داشت: صادر کنندگان خوزستان نیز می توانند ازاین فرصت استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی ازبرنامه های مهم خوزستان بازکردن مسیرهای صادرات است، افزود: همه مسایل یک شبه حل نمی شود و به دنبال باز کردن راه صادرات هستیم.

گفتنی است ظهر امروز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیر عامل شرکت ایرانسل، نمایندگان اهواز در مجلس، استاندار خوزستان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی ۱۸ تفاهم‌نامه در حوزه سامانه اشتغال‌زا در حوزه فناوری اطلاعات منعقد شد.

بر اساس این گزارش، تفاهم‌نامه هایی در حوزه‌های سلامت الکترونیک، خدمات رسانی، فیبر نوری شهری، تربیت متخصص، شهر هوشمند، شبکه انرژی، شبکه مرکز داده، شتاب دهنده و تولید محتوا صورت گرفت.

attach2014104030231906646

ایجاد اشتغال در خوزستان در دو محور مدنظر است

علی ربیعی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برای توسعه اشتغال استان دو مسیر در نظر گرفته شده است توضیح داد: در ابتدا از طریق توسعه فولاد پتروشیمی و آلومینیم یعنی در صنایع عمده و یک مسیر در حوزه کسب و کار پایدار است که آی‌تی و  آی‌. سی. تی عمده‌ترین آنها هستند.

ربیعی با اشاره به طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری تاکید کرد: تا پایان سال ۹۶ کار این طرح اتمام می‌شود و ۳۱۲ هزار هکتار باقی مانده در متوسط هر هکتار به‌طور سنتی یک تا دو شغل پیش‌بینی شده است.

۱۳۹۵۰۸۲۰۱۵۴۰۰۶۳۵۹۱۶۶۰۷۴

در زیرساخت ها عقب ماندگی نداریم

مرتضی براری معاون وزیر ارتباطات، فناوری و اطلاعات با بیان اینکه شاخص‌های مد نظر برنامه توسعه ۵  در خوزستان تحقق پیدا کرده‌اند، خاطر نشان کرد: ۴۳ شهر به تری‌جی و در بیش از ۲هزار روستا زیر ساخت پهنای باند پیاده سازی شده است.

وی با بیان اینکه در برنامه زیرساخت‌ها عقب افتادگی نداریم، افزود: دو اتفاق مهم از جمله پیش‌بینی رشد ۳ برابر شدن بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات استان و تغییر اقتصاد شبکه به اقتصاد محتوا  در بخش ارتباطات و اطلاعات رخ داده است که در این دوبخش با فراهم سازی فرصت استان‌ها می‌توانند اقتصاد خود رادر این بخش تقویت کنند.

گفتنی است ربیعی در گردهمایی تشکلات کارگری، بازنشستگان و مدیران کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ما وظیفه داریم صدای ضعفا را بشنویم، اظهار داشت: خوزستان روز به روز در برابر سایر استان‌ها دچار نابرابری می‌شود.

وی گفت: اهواز نمایندگانی را به مجلس فرستاد که پاک، سخت کوش، سالم و باسواد هستند که این امر موجب توسعه آن خواهد شد چراکه هرجا که اجماع نظری از نخبگان ایجاد شود تحول یک شهر اتفاق خواهد افتاد و هر جا که کانون‌های نخبگان و همگرا شکل گرفته است رشد و توسعه به دنبال خود داشته است.

%d8%a2%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%a7%d8%b1%d8%ad%d8%b3%db%8c%d9%86%db%8c

ادغامِ بخش درمان تامین اجتماعی با وزارت بهداشت محکوم به شکست است

آقایار حسینی، دبیر خانه کارگر خوزستان نیز در نشست تشکلهای کارگری، کارفرمایی و بازنشستگان استان خوزستان با اشاره به طرح ادغامِ بخش درمان تامین اجتماعی و نظام سلامت گفت:  یک بار تجربه ادغام بخش سازمان تامین اجتماعی با وزارت بهداری سابق یا بهداشت کنونی را داشتیم که به علت مشکلات ایجاد شده، مجددا این بخش از وزارت بهداشت تفکیک شد.

وی افزود: ادغامِ بخش درمان تامین اجتماعی با وزارت بهداشت محکوم به شکست است. این طرح جز آسیب زدن به سرمایه و اموال کارگران برای ما چیزی دیگری به همراه نخواهد داشت.

 

https://hoorkhabar.ir/634478کپی شد!
88