آیت الله حیدری : دولت تسهیلات لازم برای ازدواج جوانان را مهیا کند

امام جمعه موقت اهواز گفت: دولت با فراهم آوردن تسهیلات لازم و تغییر قوانین مربوط به این امر شرایط را برای ازدواج جوانان مهیا کند.

آیت‌الله محسن حیدری در جشن دهه مهدویت در مهدیه اندیمشک اظهار کرد: راه جبران تأخیر در ازدواج جوانان این است که قوانین در این زمینه تغییر پیدا کند و دولت و مردم در کنار هم و خانواده‌ها نیز با آسان گرفتن شرایط ازدواج به این سنت پیامبر(ص) عمل کنند.

وی با اشاره به این که بحرانی که در آینده مذهب شیعه را تهدید می‌کند بحران پیری است، تصریح کرد: هم‌اکنون کشور ایران حدود ۵ میلیون نفوس دارد که میزان باروری حدود  ۱.۷ است، یعنی هر خانواده کمتر از ۲ بچه دارند که اگر این روند کاهش جمعیت و فرهنگ غلطی که بین بسیاری از خانواده‌ها حاکم شده، ادامه پیدا کند، کشورمان از نظر جمعیت جوان با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری از ابتدا نیز نگران این موضوع بودند و معتقدند که نباید افراط و تفریط در این زمینه ادامه پیدا کند.

امام جمعه موقت اهواز عنوان کرد: با وجود تذکرات فراوان این روند کاهشی هم در دولت سازندگی، هم اصلاحات و هم دولت‌های نهم و دهم با شعار یک یا دو بچه کافی است، ادامه پیدا کرد و همچنین این امر برای کشور ایران اسلامی یک تهدید محسوب می‌شود.

https://hoorkhabar.ir/63210کپی شد!
72
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.