سهم خوزستان از تولید ۸۰درصدی نفت و گاز، جاده های مرگ است

به گزارش هورنیوز ؛ جاده های استان خوزستان به عنوان یکی از اصلی ترین جاده های ترانزیتی کشور هر روزه شاهد عبور تعداد بالایی از وسایل نقلیه سبک و سنگین هستند که همین امر لزوم توجه به ایمنی راه ها را دوچندان می کند. اما این درحالیست که جاده های استان خوزستان به یک قتلگاه تبدیل شده اند.

جاده های استان خوزستان باوجود ظرفیت های بی شمار این استان مانند بنادر، مکان های گردشگری، همجواری با کشورهای همسایه، مراسم پیاده روی اربعین حسینی و کاروان های راهیان نور یک تنه بار این حجم بالا از تردد وسایل نقلیه را بردوش می کشند و در این میان برخی افراد قربانی جاده های غیر ایمن استان می شوند.

مسأله انتقاد به شرایط بد جاده ها امر تازه ای نیست و پیش از این بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت بدان اعتراض داشته اند. حال حبیب الله کشت زر نماینده مردم بهبهان و آقاجری نیز در تازه ترین نطق میان دستور خود در مجلس ایجاد چنین شرایط نامطلوبی درجاده ها را نشان از وجود تبعیض و مدیران ناکارآمد در استان دانست و اظهار داشت: راه‌های ارتباطی خوزستان به کشتارگاه صنعتی مردم تبدیل شده است،

وی با طرح این پرسش که سهم خوزستان از تولید ۸۰ درصدی نفت کشور چقدر است، یادآور شد: عواقب توزیع ناعادلانه بودجه و ثروت ملی تحت لوای بازی های سیاسی و قومی فرآورده‌ای جز بدبینی، مهاجرت و بی‌عدالتی محض را برای مردم خوزستان نداشته است.

کشت زر خاطرنشان‌کرد: مردم خوزستان به کدامین گناه قربانی بازی‌های سیاسی و قومیتی شده‌اند؟ آقای رییس‌جمهور شعله‌های عطش زندگی و زمین کشاورزان را می‌سوزاند. پروژه‌های بیمارستانی، جاده‌ای، تعریض آزادراه‌ها و کشتارگاه‌ها و آب شرب و تصفیه‌خانه تعطیل هستند.

 

 

https://hoorkhabar.ir/631234کپی شد!
41
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.