با صلوات مانع نطق نماینده خوزستانی شدند/ گردوغبار خوزستان روی مسئولان بی‌وفا را سفید کرده

هورنیوز – حبیب الله کشت زر یکی از ناطقان میان دستور جلسه علنی امروز مجلس بود. اما زمانی که زمان نطقش به پایان رسید، از جایگاه خارج نمی شد و می خواست هر طور شده،‌ نطقش را به پایان برساند.

هریک از ناطقان میان دستور هفت دقیقه وقت دارند تا موضوعاتی که در نظر دارند را بیان کنند، گرچه این میزان وقت برای ناطقان اضطراری به ۵ دقیقه هم کاهش می یابد. هیات رئیسه مجلس معمولا پس از پایان یافتن وقت به ناطقان زمان را متذکر می شوند و بین یک تا دو دقیقه به آنها فرصت می دهند تا مطالب خود را جمع بندی و بیان کنند.

وقتی زمان قانونی کشت زر تمام شد، یکی از اعضای هیات رئیسه زمان را به او تذکر داد. مسعود پزشکیان،‌ رئیس جلسه چند بار از او خواست که بقیه مطالب خود را به رسانه ها بدهد. اما کشت زر توجهی نکرد. او به خواندن نطقش ادامه داد. نماینده بهبهان در نطقش درباره حوزه انتخابیه‌اش سخن می گفت.

سپس پزشکیان بلندگوی ناطق را قطع کرد. این کار،‌ امری عادی در جریان مدیریت جلسه محسوب می شود. سپس اسم ناطق بعدی خوانده شد. اما کشت زر با وجود خاموش شدن میکروفونش،‌ خواندن نطقش را ادامه داد و حاضر نمی شد جایگاه را به ناطق بعدی تحویل دهد و جلسه معطل او مانده بود.

تا آنجاکه حدود ۱۰ نفر از نمایندگان به جایگاه رفتند و با صلوات کشت زر را پایین آوردند. اما او همچنان ناراضی به نظر می رسید و حتی وقتی نطق سخنران بعدی نیز تمام شد،‌ صدای نمایندگان به گوش می رسید که تلاش می کردند او را راضی کنند.

 

موارد مطرح شده مهم سخنرانی نماینده بهبهان:

    • غصه تبعیض ها خواب خوش را از مردم صبور این دیار ربوده است.

 

    • خوزستان قلب تپنده اقتصاد ایران در پاییز بی مهری و عدم توسعه به اغما رفته و متأسفانه تصمیم ها و نگاه های جزیره ای برخی مدیران کشور با تخصیص اعتبارات عمرانی کلان به استان های ذی نفوذ و وابسته به خود متهم اصلی محرومیت زایی و دور نگاه داشتن استان های پردرآمدی همچون استان خوزستان از مدار توسعه هستند.

 

    • خوزستانی که مردمان نجیبش دیگر نمی توانند دردهای تلخ خود را به لقای شعارها و تعارفات مناسباتی مرهم ببخشند، آیا در میان این همه گرد و غبار بی مهری کسی صدای ما را می شنود؛ وفای گرد و غبار خوزستان روی مسئولان بی وفا را سفید کرده است و این استان همچنان با فقر، تشنگی و بیکاری می جنگد.

 

    • روایات تلخ نفت و درد، آب و تشنگی، گاز و آلودگی، تفسیر پاییز تلخ توسعه حوزه انتخابیه بنده شده است لذا آیا عین بی عدالتی نیست که سهم برخورداری حوزه انتخابیه اینجانب از رودهای خروشان و سدهای بزرگ، منابع غنی نفت و گاز و معادن متعدد ارمغانی جز آلودگی، بیکاری و بیماری داشته باشد و بیش از ۲۰ سال است تکمیل کشتارگاه صنعتی دام بهبهان از نگاه متولیان مغفول مانده اما در اثر بی توجهی مسئولان چرخ کشتارگاه انسانی که همانا راه های ارتباطی است به خوبی می چرخد.

 

    • سخنان اخیر وزیر بهداشت مبنی بر عدم تخصیص حتی یک تخت طی نیم قرن اخیر به مراکز درمانی حوزه انتخابیه ام است و دامنه این بی مهری به حدی رسیده که کلیه بیمارستان های حوزه انتخابیه از فقر امکانات و نبود تجهیزات اولیه رنج می برند و بیمارستان آموزشی-درمانی ولیعصر(عج) بهبهان بعد از گذشت ۳۰ سال تنها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که هیچ وجدانی این عدم توجه را نمی پذیرد.

 

    • عواقب توزیع ناعادلانه بودجه و ثروت تحت لوای بازی ها و نفوذهای سیاسی و قومی، فراورده ای جز بدبینی و توسعه نامتوازن و مهاجرت و بی عدالتی محض برای مردم خوزستان نداشته است اما هنوز همین مردم مظلوم و باعزت به پیمان خود بر سر اعتلای نام میهن خود مانده اند.
https://hoorkhabar.ir/631119کپی شد!
58