تبدیل جاده های خوزستان به جولانگاه مرگ

به گزارش هورنیوز ؛ وضعیت نامطلوب جاده های استان بر هیچ کس پوشیده نیست. هرسال تعداد بالایی از شهروندان در جاده های خوزستان فوت و یا مصدوم می شوند.

با آنکه خوزستان، راه ارتباطی برخی شهرهای جنوبی کشور، راه اصلی ترانزیت کالا، محل عبور کاروان های راهیان نور و مسیر پرتردد مسافران نوروزی است اما میزان آزادراه، بزرگراه و جاده های یکطرفه آن بسیار کم و جوابگوی میزان رفت و آمد خودروهای سبک و سنگین نیست.

اقبال محمدیان نماینده رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی نیز  در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به وضعیت خطرناک راه های استان و تشبیه آن به قتل گاه عنوان کرد: باید تلاش کرد هماهنگ با خودروهای مناسب وضعیت استان، در توسعه ی جاده های خوزستان که امروز به قتلگاه شبیه هستند، پیشرفت کنیم.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز روز گذشته در جلسه شورای ترافیک خوزستان با اشاره به افزایش ۱۵درصدی تصادفات استان اظهار داشت: : برنامه جلوگیری از تصادفات را نباید به دلیل کامل نشدن کمربندی اهواز عقب انداخت، در قسمتی که کمربندی کامل است برای منع تردد ماشین‌آلات سنگین تمهیداتی در نظر گرفته شود و کار کارشناسی شده انجام گیرد.

وی با بیان اینکه ساخت سرعت گیر مانند مسکن است و مشکلی را حل نمی‌کند، افزود: کار را با تکنولوژی روز و با استفاده از دوربین‌های هوشمند، استراتژی‌های نوین و کنترل سرعت از طریق آموزش انجام شود.

استاندار خوزستان با اشاره به تصادفاتی که قابل پیش‌بینی هستند، بیان کرد: نیروهای راهنمایی رانندگی باید در نقاط گوناگون حضور داشته باشند تا از احتمال رخ دادن حادثه جلوگیری کنند.

به گزارش هورنیوز ؛ باوجود تلاش هایی که تاکنون صورت گرفته اما جاده های خوزستان همچون قتلگاهی هر روز جان تعدادی از رانندگان و سرنشینان خودروها را میگیرند. لزوم توجه به این حوادث زمانی اهمیت بیشتری می یابد که بدانیم طبق گفته رئیس پلیس راه ناجا، هر مرگ جاده ای یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه مستقیم و غیر مستقیم در بر دارد.

 

https://hoorkhabar.ir/630810کپی شد!
63
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.