استاندار جلوی انتقال آب به استان همجوار را بگیرد/عدم تعیین محدوده کارون، ظلم به مردم است

به گزارش هورنیوز؛ نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی در ۴۸ ساعت گذشته درخصوص انتقال آب، محرومیت شهرستان اندیمشک و شهرستان کارون اظهار نظر کرده اند.

استاندار جلوی انتقال آب به استان همجوار را بگیرد

هدایت الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک با انتقاد از تلاش استان همجوار برای انتقال آب روستای قله علا اظهار داشت: کارهایی صورت پذیرفته که یکی از استانهای همجوار خوزستان می خواهند؛ آب روستای ” قله علا” را که در شهرستان باغملک است به انحراف ببرند و این حداقل آب موجود برای کشاورزی روستاهای هپرو، رود زرد و چند روستای دیگر است.

۱۳۹۴۰۶۰۱۱۴۳۳۴۹۷۲۰۵۹۴۱۸۲۴

وی با اشاره به اینکه طرح انتقال آب از این روستاها را به یکی از استان‌های هم‌جوار به صورت چراغ خاموش انجام داده بودند، بیان کرد: این جای نگرانی دارد که کار مطالعات این طرح را به صورت چراغ خاموش انجام داده‌اند و می‌خواهند آن را اجرایی کنند و بیکاری را در این مناطق گسرش دهند.

خادمی تصریح کرد: به عنوان نماینده مردم خواستارم که هرچه سریعتر آقای استاندار و وزیر کشور از اجرای انتقال این آب کم که حق مردم  منطقه است برای اینکه هزینه روزمره اینها از همین آب تامین می‌شود جلوگیری کنند؛ تا مشکلی برای هر۲ منطق که هم تبار هم هستند به وجود نیاید چرا که از همه مهم‌تر این است که ما با هم برادر هستیم و سرچشمه این آب هم سالیان طولانی در این بخش است.

عدم تعیین محدوده کارون، ظلم به مردم است

همچنین جواد کاظمی‌نسب نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن انتقاد از عدم تعیین محدوده شهرستان کارون خاطر نشان کرد: چهار سال از شهرستان شدن کارون می‌گذرد اما مسؤولان نسبت به حل این مشکل کوتاهی کرده‌اند. عدم تعیین محدود شهرستان کارون ظلم مضاعفی به مردم این شهرستان است.

۲۱۰۱۷۵۱

وی خطاب به استاندار خوزستان گفت: در اسرع وقت جلسه‌ای به منظور تعیین مصوبه‌ای و ارسال آن به وزارت کشور گرفته شود.

کاظمی نسب یادآور شد: روستا‌های شهرستان کارون که زمین‌های خود را تقدیم نیشکر کردند نیز نتوانستند از هیچکدام از خدمات این شرکت بهره‌ای ببرند.

 

حل مشکلات حاشیه نشینی اندیمشک نیازمند کار جهادی است

گفتنی است فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک نیز با اشاره به اینکه اندیمشک ورودی استان خوزستان است، تصریح کرد: شهرستان اندیمشک ترددهای این مسیر را متحمل شده و هزینه هایی بر شهرستان تحمیل می گردد.

۸۷۴۲۹۰۲۰۱۲_۱۰_۱۶_۲۳_۱_۵۴۷۰۵-۵۴۷۵۳۲۸۶۵_۷۵۳-jpg

وی افزود: حاشیه نشینی و مشکلات آن در اندیمشک نیازمند کار جهادی و حمایت های ویژه است.

نماینده مردم اندیمشک گفت: مردم شهرستان اندیمشک در دوران دفاع مقدس و عرصه های مختلف جانفشانی کرده اند و محرومیت این شهرستان در بسیاری از بخش ها نیازمند نگاه ویژه است.

 

https://hoorkhabar.ir/629438کپی شد!
48
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.