مسیر دسته های عزاداری اهواز در تاسوعا و عاشورا

هورنیوز – در نشست هماهنگی مراسم عزاداری روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی اهواز که امروز با حضور نمایندگان شورای هیئات مذهبی، نماینده نیروی انتظامی، پلیس راهور، آتش‌نشانی، اورژانس و شهرداری منطقه ۲ در اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار شد، مسیر حرکت دسته‌جات عزاداری در این دو روز تعیین شد.

بر این اساس،‌ در روز تاسوعا مسیر حرکت دسته‌جات عزاداری در خیابان دکتر شریعتی(سی متری) از حدفاصل چهارراه زند در دو خط شرقی و غربی خواهد بود که دسته‌جات واردشده از خط شرقی از اتوبان آیت‌الله بهبهانی بازمی‌گردند و دسته‌جات خط غربی نیز از خیابان آزادگان (۲۴ متری) بازخواهند گشت.

هیئت‌های مذهبی حصیرآباد نیز روز تاسوعا (۲۰ مهرماه) از مسیر اتوبان سپیدار از پیچ کارون به سمت میدان ولایت حرکت خواهند کرد.

در ظهر عاشورا (۲۱ مهرماه) نیز هیئات‌ مذهبی از اتوبان سپیدار، پیچ کارون وارد میدان ولایت شده و از آنجا وارد خیابان شهید باقری خواهند شد و سپس از خیابان نهج‌البلاغه بازمی‌گردند.

روز عاشورا در کوی کیانپارس نیز در خط شمال و جنوب اتوبان چمران هئیات مذهبی تجمع می‌کنند و برنامه‌های روز عاشورا همراه با عزاداری و پس از آن اقامه نماز ظهر و عصر همراه خواهد بود.

همچنین برنامه خیمه‌سوزان در ظهر عاشورا در خیابان سلمان فارسی شرقی برگزار می‌شود.

بنابراین گزارش در نشست امروز نیروی انتظامی متعهد شد نسبت به تامین امنیت هئیات عزاداری تدابیر لازم را اتخاذ کند و پلیس راهور به اتخاذ تدابیر ترافیکی لازم در روز عاشورا ملزم شد. علاوه بر این، آتش‌نشانی و اورژانس همکاری خود را در زمینه‌های لازم اعلام کردند.

https://hoorkhabar.ir/628835کپی شد!
135