گرانی چندباره گوشت قرمز، در نتیجه سیاست های اشتباه مسئولان

به گزارش هورنیوز ؛ در سال های گذشته روند گران شدن روزانه اقلام پر مصرف سبد خانوار به جزء لاینفک زندگی مردم تبدیل شده است که همین امر باعث می شود سفره های مصرف کنندگان روز به روز کوچکتر شود.

گرانی مواد خوراکی رویداد جدیدی نیست اما در ماه های گذشته شاهد افزایش لجام گسیخته گوشت قرمز در بازار بوده ایم که باتوجه به اهمیت این ماده خوراکی، باعث ایجاد چالش هایی برای قشر ضعیف و متوسط جامعه شده است.

سید اصغر حسینی رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اهواز چندی پیش در گفتگو با هورنیوز از وجود دست های پشت پرده در افزایش قیمت گوشت سخن گفت و اظهار داشت: بخش عمده ای از دلایل این افزایش ناگهانی گوشت قرمز به قاچاق بی رویه دام زنده از مرزهای استان باز می گردد.

وی با انتقاد از اینکه هیچ گونه نظارتی در این خصوص از سوی مسئولان نیست، افزود: در سال های گذشته که کشور عراق در اوضاع نابسامانی قرار داشت دام های آنها وارد ایران می شد اما درحال حاضر دام های ما به سایر کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.

حال که روزهای محرم و زمان نذورات مردم فرا رسیده است، قطعا مصرف گوشت قرمز بیشتر و به تبع آن قیمت گوشت نیز افزایش خواهد یافت. انتظار می رفت مسئولان باوجود تجربه مشکلات سال های پیش در زمینه افزایش قیمت گوشت قرمز، امسال نظارت بیشتری داشته باشند.

اما محمد مشکور زاده معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از صادرات ۷۳هزار و ۲۰۳ رأس دام سبک از استان به کشورهای حوزه خلیج فارس خبر داد.

وی افزود: از این تعداد ۷۲ هزار و ۸۰۳ رأس به بازرگانان استان خوزستان و ۴۰۰ رأس به بازرگانان استان کرمانشاه اختصاص داشته است. در شش ماهه اول سال گذشته صادرات دام‌های سبک از استان ۳۰۴ هزار و ۳۴۶ رأس بوده است.

به گزارش هورنیوز ؛ اگرچه صادرات کالا به کشورهای همسایه باعث ارز آوری برای کشور و به تبع آن استان خوزستان خواهد شد اما نحوه صادرات و زمان آن نیز از پارامترهای بسیار مهم است که عدم رعایت آن نتیجه ای معکوس را به دنبال خواهد داشت.

 

https://hoorkhabar.ir/627957کپی شد!
49