تدوین پروتکل درمانی پیشگیرانه از بحران تنفسی پاییزی در اهواز

هورنیوز رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از تدوین پروتکل درمانی پیشگیرانه از بحران تنفسی پاییزی در استان خوزستان خبر داد.

دکتر اسماعیل ایدنی  اظهار کرد: مرکز تحقیقات آلودگی هوا و بیماری‌های تنفسی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در آستانه بارش باران‌های پاییزی که در سال‌های گذشته موجب بروز بحران تنفسی در اهواز و برخی شهرهای خوزستان شده است، پروتکل درمانی پیشنهادی در خصوص اقدامات پیشگیرانه از بحران تنفسی پاییزی را تدوین نموده است.

وی افزود: این پروتکل درمانی از سوی گروه فوق‌تخصصی بیماری‌های ریه در خصوص اقدامات پیشگیرانه از بحران تنفسی پاییزی در استان خوزستان پیشنهاد شده و در آن بنا بر نوع علایم بیمار، درمان دارویی و مراقبت‌های پیشگیرانه در نظر گرفته شده است.

ایدنی گفت: در این پروتکل، بیماران مبتلا در یکی از گروه‌های بیماران دارای سابقه رینیت آلرژیک و بیماران مبتلا به آسم تقسیم بندی شده و طبق راهنمای تدوین شده، تحت پیشگیری با داروهای پیشنهادی قرار می‌گیرند.

این فوق تخصص ریه و بیماری های تنفسی ادامه داد: گروه الف شامل بیماران با سابقه رینیت آلرژیک با علایم گرفتگی بینی، آبریزش بینی، عطسه، خلط پشت حلق یا بیمارانی که در هنگام مراجعه علایم رینیت آلرژیک دارند می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: در گروه ب نیز ابتلاء به آسم در نظر گرفته شده است که بیماران این گروه خود در سه بخش قرار می گیرند.
وی گفت: بیماران مبتلا به آسم شناخته شده که در حال حاضر تحت درمان نگهدارنده هستند، در بخش یک این گروه لحاظ می شوند.

ایدنی ادامه داد: در بخش ۲، بیماران مبتلا به آسم شناخته شده که تحت درمان نگهدارنده نیستند و در بخش ۳ نیز افراد بدون سابقه آسم شناخته شده ولی با سابقه علایم تنفسی در فصل پاییز در سال‌های گذشته یا در فصل جاری، قرار می گیرند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: گروه فوق‌تخصصی بیماری‌های ریه برای هر گروه و هر دسته از این بیماران، درمان پیشنهادی را به پزشکان فعال و مراکز بهداشتی و درمانی در خوزستان ارایه داده است.

https://hoorkhabar.ir/627956کپی شد!
33