بازگشت دوباره ریزگردها به آسمان خوزستان

به گزارش هورنیوز – همزمان با کاهش دما در اهواز و برخی شهرهای خوزستان که از صبح امروز سبب خنک شدن نسبی هوا شده بود موج جدیدی از ریزگردها آسمان این شهرها را درنوردید.

کوروش بهادری مدیرکل هواشناسی استان خوزستان در همین خصوص اظهار داشت:از صبح روز گذشته پدیده ریزگردها از کشور های همسایه وارد کشور شد و برخی شهرستان در استان خوزستان درگیر پدیده گرد و خاک کرد.

وی با اشاره به اینکه منشأ ریزگردها از کشور همسایه است، افزود: شهر های مرزی استان چون بستان ، دشت آزادگان،آبادان،بندر امام ، اهواز بیش از سایر شهر های استان درگیر ریزگردها خواهند بود.

 

بهادری تصریح کرد: در اوج پدیده گرد و خاک، میزان  غلظت ریزگردها در اهواز به یک هزار و ۵۰۰میکروگرم برمترمکعب خواهد بود و کاهش دید نیزاحتمالا تا ۲ کیلومتر خواهد رسید اما از بعدازظهر امروز این شدت این پدیده کمتر خواهد شد.

 

بهادری غلظت ریزگردها در امروز را مانند روز گذشته دانست و گفت: در بدترین حالت میزان غلظت ریزگردها در اهواز به یک هزار و ۵۰۰میکروگرم برمترمکعب خواهد بود و کاهش دید نیزاحتمالا تا ۲ کیلومتر خواهد رسید اما از بعدازظهر امروز این شدت این پدیده کمتر خواهد شد.

 

احمدرضا لاهیجان زاده مدیرکل محیط زیست خوزستان نیز به خبرنگاران خبرداد: میزان ریزگردها در اهواز به هزار و ۴۹۵ و در شهر سوسنگرد به هزار و ۲۲۱ میکرو گرم در متر مکعب رسیده است و دلیل آن نیز وزش باد از سوی کشور عراق بوده است.

گفتنی است طبق اطلاعیه سازمان هواشناسی خوزستان، دهدز در ۲۴ ساعت گذشته خنکترین و امیدیه گرمترین مناطق استان بوده اند.

 

 

 

https://hoorkhabar.ir/627359کپی شد!
74
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.