آنچه دشمن استکباری را سرجایش نشانده قدرت ملت ایران است

به گزارش هورنیوز – حجت الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی، رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خوزستان، شامگاه گذشته در مراسم «تجلیل از پیشکسوتان جهاد و شهادت»، در ملاثانی، با اشاره به نقش تاریخ در بیان سرگذشت اقوام اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم سرگذشت بسیاری از انبیاء مانند حضرت موسی، عیسی، هود و ابراهیم را نقل کرده است.

وی با بیان اینکه با مطالعه تاریخ گاهی امت ها را تحسین و گاهی ملامت می کنیم، افزود: اینکه قضاوت های ما در ارتباط با جامعه ی بشری بر اساس مطالبی می باشد که از آن ها رسیده است.

حجت الاسلام و المسلمین شفیعی نمونه بارز از ملامت ها و تحسین ها را در واقعه عاشورا دانست و توضیح داد: هر زمان از عاشورای سال ۶۱ یاد می کنید، خطاب به اصحاب امام حسین(ع) می گویید، ای کاش من همراه با شما بودم و با شما به آن رستگاری بزرگ می رسیدم، و جایی می گویید من تا قیامت از آن دسته ی دیگر نیستم و نخواهم بود.

وی ادامه داد: این اظهار تقدیر یا ملامت، به دلیل رفتار و اعمال مردمی است که در یک دوره ی محدود انجام شده لکن آثارش استمرار داشته و دارد.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خوزستان با اشاره به تاریخ ۸ ساله دفاع مقدس ایران، تصریح کرد: امروز نگاه ما به ملت و مردم عراق، نگاه به یک ملت مسلمان برادر است. زمانی طاغوتی حاکم شد بر آنجا و یک حرکت ناجوانمردانه را بر علیه ملت ایران شروع کرد که با هیچ منطقی سازگار نیست و هیچ توجیهی بر کاری که صدام در سال ۵۹ کرد وجود ندارد.

وی افزود: هجوم و حمله گسترده از هوا و زمین و دریا، بدون اعلام، ظلم بزرگی بود که بیشترین ابعاد آنرا در خوزستان دیدیم. در آن وضعیت ملت ما یا باید تسلیم می شد یا می ایستاد؛ وجود سه عنصر مهم در اراده  ملت ایران بسیار تاثیرگذار بود که نباید از یاد بروند.

حجت الاسلام و المسلمین شفیعی با بیان اینکه عنصر اول ایمان است، گفت: همان اعتقاد قلبی که جوانان را به میدان مین میبرد در حالی که می گفتند مرگ پایان کار نیست؛ شهادت در راه خدا عین زندگی است.

وی افزود: نکته دیگر وجود امام(ره) بود؛ رهبری که به درستی وظیفه را تشخیص داد و توانست مردم و ملت را رهبری کند. و سوم اتحاد مردم بود. اگر این سه عامل نبود ما در برابر آن حمله گسترده ساقط شده بودیم.۴

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: امروز ملت ایران در برابر تاریخ و آیندگان سربلند است و میگوید ما از اعتقاد، امام، وطن و انقلاب دفاع کردیم.

وی تجربه ۸ سال جنگ تحمیلی را عاملی برای عدم تعرض آمریکا علیه ایران دانست و گفت: آنچه دشمن استکباری را سرجایش نشانده قدرت ملت ایران است.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خوزستان افزود: امروز رهبری می فرماید که اگر تعرضی شود هیفا و تلآویو را با خاک یکسان می کنیم همانطور که امام خمینی فرمودند ما آمریکا را زیر پا له می کنیم.

وی گفت: این شعار ملت که «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» تمام مطلب است؛ یعنی ما پای دین، انقلاب و امام ایستاده ایم. لذا مرور خاطرات دفاع مقدس، بیان تاریخ و تجلیل از رزمنگان و بسیجیان برای ماندگاری این درس ها است.

 

وی ادامه داد: شهدای مدافع حرم یقینا مصادیق کسانی اند که در بیان «یا لیتنا کنا معکم» صادق بودند و اینها کسانی اند که خداوند تبارک و تعالی به آن ها مباهات می کند.

 

https://hoorkhabar.ir/626320کپی شد!
91
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.