اتمام فاز نخست آلومینیوم مسجدسلیمان تا پایان امسال/ بلاتکلیفی در شورای شهر اندیمشک/ اجرای طرح توسعه فرودگاه دزفول

اتمام فاز نخست پروژه آلومینیوم مسجدسلیمان تا پایان ۹۵

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در حاشیه بازدید خود از شهرستان لالی اظهار کرد: کار ساخت فاز اول شرکت آلومینیوم مسجدسلیمان به اتمام خواهد رسید.

وی عنوان کرد: برای این فاز در روزهای آتی ۲۵۰ نفر استخدام خواهند شد و جوانان بیکار شهرستان لالی در اولویت این استخدامی قرار خواهند داشت.

 

وزیر بهداشت به آبادان می آید

علیرضا آموزنده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان جزئیات سفر وزیر بهداشت، گفت: نخستین مرکز مجهز پزشکی هسته ای جنوب خوزستان و نخستین بخش مراقبت های ویژه نوزادان جنوب خوزستان که با کمک بخش خصوصی در بیمارستان آیت الله طالقانی آبادان احداث شده است، در این سفر بهره برداری می شود.

وی افزود: همچنین در این سفر، ۲۰ دستگاه آمبولانس جدید از سوی سازمان منطقه آزاد اروند به دانشکده علوم پزشکی آبادان تحویل و در مراکز بهداشتی و درمانی استفاده می شود.

حضور در شورای اداری شهرستان آبادان با حضور استاندار خوزستان به مناسبت سالروز شکست حصر آبادان از دیگر برنامه های سفر دکتر هاشمی وزیر بهداشت به این شهرستان است.

 

سردرگمی مردم در بلاتکلیفی شورای شهر اندیمشک

شورای اسلامی شهر اندیمشک در حالی تعطیل است که شهرداری این شهر یکی از شهرداری های بحران زده در استان خوزستان است.

ادامه روند تعطیلی این شورا به دلیل به توافق نرسیدن در انتخاب هیات رییسه نیازمند تدبیر مسوولان استانی است.

۱۵ جلسه برای برگزاری انتخابات هیات رییسه شورای اسلامی شهر اندیمشک تشکیل شد که ۲ جلسه آن در محل فرمانداری به ریاست فرماندار برگزار گردید.

تساوی خسته کننده آرا به صورت ۵-۵-۱ میان سه نامزد پست ریاست شورا همچنان در نشست فرمانداری نیز تکرار شد تا شورای اسلامی شهر اندیمشک همچنان بلاتکلیف باقی بماند.

 

انتخاب هیات رئیسه شورای شهر آبادان

این انتخابات صبح امروز یکشنبه با حضور بخشدار مرکزی آبادان و اعضای شورای شهرستان در محل فرمانداری شهر برگزار شد و طی آن سید فیاض موسوی با کسب سه رای از مجموع پنج رأی، برای چهارمین سال پیاپی به عنوان رئیس شورای شهرستان آبادان انتخاب شد.

همچنین نجم وحیدی اصل با کسب پنج رای به عنوان نایب رئیس و سامی قبطانی به عنوان سخنگوی شورا انتخاب شدند.

 

 

تصویب برنامه جامع کاهش آلودگی رودخانه کارون

احمدرضا لاهیجان‌زاده امروز در چهل و سومین جلسه شورای حفاظت از رودخانه کارون با بیان اینکه ۲۱ پتروشیمی از رودخانه کارون تغذیه می‌شوند، اظهار داشت: از آنجا که بخش عمده‌ای از شهر اهواز تصفیه خانه فاضلاب ندارد این آلودگی‌ها به رودخانه کارون و تالاب شادگان ریخته می‌شود.

مدیرکل سازمان محیط زیست خوزستان به انجام نمونه‌برداری ایستگاه‌های پایش رودخانه کارون اشاره کرد و گفت: برنامه جامع حفاظت کیفی رودخانه کارون با هدف کاهش آلودگی این رودخانه به تصویب رسید.

 

 

طرح توسعه فرودگاه دزفول اجرا می‌شود

حبیب الله آصفی اظهار کرد: فرودگاه و ارتباط هوایی یکی از مواردی بوده که در مسیر انتقال این تولیدها و جابه جایی مسافر نقش عمده و منحصر به فردی داشته و همین مقوله لزوم توجه به توسعه این واحد ارتباطی در شهرستان را بیش از گذشته،  مطرح کرده است.

فرماندار ویژه دزفول عنوان کرد: به همین جهت و بیش از این برای توسعه ترمینال فرودگاه دزفول هشت هکتار زمین اختصاص یافت که با تخصیص و اجرای طرح توسعه برای آن بیش از گذشته شاهد شکوفایی در این عرصه خواهیم بود چرا که فرودگاه دزفول تنها فرودگاه فعال شمال استان بوده و نقش مهمی در تأمین رضایت مندی شهروندان دارد.

 

ارائه تصویر واقعی آبادان و خرمشهر در کمپین مردمی «شهر من ـ سلام»

کمپین مردمی «شهر من ــ سلام» با هدف انتشار لحظه‌های زیبا، تاثیرگذار و امیدوار کننده زندگی مردم در شهرهای آبادان، خرمشهر و جزیره مینو تشکیل شده است و  هدف از ایجاد این کمپین تلطیف این تصاویر رایج و آشنا کردن مردم دیگر شهرها با واقعیت‌های زندگی مردمان این دیار است.

این پویش با موضوع نشان دادن زیبایی‌های زندگی مردم آبادان، خرمشهر و مینوشهر به همت جمعی از شهروندان آبادان و خرمشهر تشکیل شده است.

عموم مخاطبان می‌توانند از طریق اپلیکیشن‌های تلفن همراه به شماره‌های ۰۹۰۳۲۸۵۵۰۳۱، ۰۹۰۳۲۸۵۵۰۳۲ و ۰۹۰۳۲۸۵۵۰۳۴ عکس، فیلم و متن مورد نظر خود در مورد این سه شهر را ارسال کرده و « امید» را با همه مردم ایران به اشتراک بگذارند.

 

درخشش دانش آموزان خرمشهری در کنکور ۹۵

عبدالحافظ عنبری صبح امروز شنبه در آیین نواختن زنگ مهر انقلاب و سرشماری نفوس و مسکن در هنرستان پسرانه شهدای خرمشهر اظهار کرد: دانش آموزان خرمشهری امسال در بخش کنکور و پذیرش دانشگاه موفق به پذیرش در رشته محل های مطرح شدند و جای امیدواری است که این حرکت که با توجه به مقوله کنکور و برنامه ریزی برای آن آغاز شده در سال آینده نیز ادامه داشته باشد و شاهد نتایج بهتر باشیم.

 

کارخانه تولید آسفالت رنگی در شوش افتتاح شد

فرماندار شهرستان شوش روز شنبه در آیین افتتاح و بهره برداری از این کارخانه گفت: این کارخانه با ظرفیت تولید روزانه ۶۴۰ تن آسفالت با۳۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری راه اندازی شده است.

رضا نجاتی احداث کارخانه آسفالت را عاملی در تعدیل و رفع مشکلات ناشی از کمبود آسفالت در شهرستان شوش عنوان کرد و افزود: با راه اندازی این کارخانه ۶۵ فرصت شغلی در این شهرستان فراهم شد.

فرماندار شهرستان شوش گفت: این کارخانه یکی از کارخانه های مدرن تولید آسفالت رنگی است که برای راه اندازی آن از فناوری روز دنیا استفاده شده است.

 

https://hoorkhabar.ir/626232کپی شد!
79
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.