رفتار دولت در قبال کشاورزان سیل زده خوزستانی ناعادلانه است

به گزارش هورنیوز – فروردین ماه امسال بود که سیلی ویرانگر اراضی کشاورزی خوزستان به ویژه اراضی مناطق اندیمشک،شوش،دزفول و شوشتر را در نوردید و خسارت زیادی به کشاورزان وارد کرد.در همان زمان وعده های متعددی برای جبران خسارت به کشاورزان داده شد اما با گذشت بیش از ۵ ماه هنوز محقق نشده است.

سید راضی نوری نماینده مردم شوش با انتقادی شدید از عدم تحقق وعده های دولت اظهار کرد: برای پرداخت این خسارت بارها و از طریق سازمان‌هایی مانند سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مدیریت بحران کشور و … پیگیری کردیم؛ دو مرتبه نیز درخواست خود در این زمینه را در صحن علنی مجلس به آقای نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه ارائه کردیم.

وی با مقایسه سیل مازندران و خوزستان افزود: در استان مازندران ظرف کمتر از ۱۰ روز پس از وقوع سیل در هیات دولت مصوب می‌شود اما خسارات سیلاب فروردین ماه خوزستان با گذشت بیش از ۵ ماه پرداخت نشده است.

نوری به آغاز کشت پاییزه هم اشاره و تصریح کرد: اگر منابع و اعتبارات موردنیاز برای جبران خسارات وارده ناشی از سیلاب به اراضی کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار نگیرد، قطعا کشاورزان برای کشت پاییزه با مشکلاتی مواجه خواهند شد.

وی این نوع رفتار تبعیض آمیز دولت را ناعادلانه خواست و خواستار پرداخت خسارت کشاورزان پیش از آغاز فصل پاییزه شد.

 

https://hoorkhabar.ir/625910کپی شد!
38