گزیده ای از خطبه های نماز جمعه شهرستانهای خوزستان

امام جمعه اندیمشک: مدیریت جهادی دوران دفاع مقدس الگو برداری شود

حجت الاسلام نعمت اله خدامی در خطبه های این هفته نماز جمعه اندیمشک گفت: بهترین برداشت از دوران دفاع مقدس استفاده از درس ها و عبرت گرفتن از آن است و در جنگ تحمیلی پیروزی سلاح ایمان و اعتقاد در برابر ابرقدرت ها و تجهیزات پیشرفته ثابت شد.

وی اظهار کرد: مدیریت جهادی در دوران دفاع مقدس و استفاده از حداقل امکانات با تکیه بر ایمان و اعتقاد مهمترین عامل پیروزی فرزندان این مرز و بوم بود.

وی افزود: امروز نیز از این مدیریت جهادی باید در اداره جامعه اسلامی و مدیریت ها الگو برداری و استفاده شود و این مهم تحقق نمی یابد مگر برنامه های اصولی و استفاده از ظرفیت های داخلی به طور جدی پیگیری و اجرایی گردد. (ایرنا)

 

**********

 

امام جمعه خرمشهر: دشمنان را باید با اقتدار نظامی ناامید کرد

حجت‌الاسلام سید نبی موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان با تاکید بر اینکه مذاکره با آمریکا، جز شکست و افتضاح چیزی نخواهد داشت، گفت: اگر بخواهیم کشور ما در برابر تکان‌های بین‌المللی استقامت داشته باشد، باید در تمام ابعاد توان دفاعی را داشته باشیم و ما باید دشمن را ناامید کنیم، که این در سایه توان نظامی است.

امام جمعه خرمشهر با تاکید بر اینکه اگر اقتدار نظامی برچیده شود، کشورهای میکروسکوپی به ما چشم طمع خواهند داشت، تصریح کرد: اگر اکنون به عنوان محور منطقه و فرا منطقه هستیم و دشمنان جرات نگاه چپ را به ما ندارد، در سایه اقتدار نظامی است. (فارس)

 

**********

 

امام جمعه ابادان: حق آبادان در هشت سال دفاع مقدس به کشور معرفی نشد

حجت الاسلام علی ابرهیمی پور در خطبه های این هفته نماز جمعه آبادان گفت: پنجم مهر باید فرصتی بزرگ برای معرفی آبادان باشد هر چند سالهاست از طریق تریبون نماز جمعه فریاد می زنیم حق آبادان در هشت سال دفاع مقدس به کشور معرفی نشده است.

وی اظهار داشت: مردم آبادان تا سال ۶۴ همراه با خانواده های خود زیر خمپاره های دشمن در شهر حضور داشتند و مجاهدت کردند و حالا باید نقش آبادان در هشت سال دفاع مقدس معرفی شود.

خطیب جمعه آبادان گفت: همانگونه که در روز سوم خرداد مسئولان بلند پایه کشور به خرمشهر توجه دارند در پنجم مهر هم باید به آبادان با همان اندیشه نگاه کنند.

وی تصریح کرد: باید تلاش کرد آبادان از حصار ذهنی بخشی از مسئولانی که ناملایمتی می کنند خارج شود. (ایرنا)

 

**********

 

خطیب جمعه دزفول: تریبون های نمازجمعه سدی بزرگ در برابر منافع دشمن است

حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی در خطبه های این هفته نمازجمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) اظهار کرد: برخی افراد ائمه جمعه را از ورود به مسایل مهم کشورم نهی می کنند در حالی که روشنگری مسایل روز یکی از وظایف ائمه جمعه می باشد زیرا دشمن از تریبون های نماز جمعه که سدی در برابر منافع آنهاست واهمه دارد.

وی افزود: برخی اعتقاد دارند تا زمانی که دوباره با آمریکا رابطه برقرار نکنیم مشکلات ما حل نمی شود ولی در برجام تجربه کردیم با بدعهدی های غرب و آمریکا نه تنها مشکلی حل نمی شود بلکه بر مشکلات ما افزوده می شود و طبق گفته امام خمینی (ره) هرچه بدبختی داریم از آمریکاست. (ایرنا)

 

**********

 

خطیب جمعه رامهرمز: توهین به بزرگان اهل سنت باعث شنیده نشدن سخنان شیعه می‌شود

حجت‌الاسلام سید اسماعیل موسوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به بازگشایی مدارس و کمک به خانواده‌های بی‌بضاعت به تشریح فرمایشات مقام معظم رهبری پرداخت و تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند «بهترین پیام غدیر تعیین امامت به‌عنوان ضابطه و قاعده حکومت در اسلام است و لازمه تمسک به ولایت حرکت در مسیر حضرت علی (ع) است».

موسوی افزود: رهبری با تأکید بر سفارش معصومان، شیعیان ما باید وسیله زینت ما باشند و توهین به بزرگان اهل سنت باعث شنیده نشدن سخنان شیعه می‌شود. (فارس)

 

**********

 

امام جمعه لالی: سفر استاندار و مسئولان استان خوزستان به لالی تبلیغاتی نباشد

حجت‌الاسلام سید حسین علوی‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران با یادآوری اول مهرماه و بازگشایی مدارس گفت: رمز موفقیت در جامعه آموزش و پرورش انقلابی بودن و آرمانگرایی مربیان و معلمان و کناره گیری از سیاسی کاری و حاشیه سازی خواهد بود زیرا مسائل حاشیه‌ای سمی مهلک برای این دستگاه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به سفر برخی مسئولان به شهرستان لالی تاکید کرد: انتظار داریم سفر مسئولان استانی به ویژه استاندار خوزستان به لالی سفری کاری باشد و تبلیغاتی نباشد.

حجت‌الاسلام علوی‌اصل تصریح کرد: جلساتی که در این سفرها نیز برگزار می‌شود نیز در جهت رفاه حال مردم باشد نه به صورتی تشریفاتی برگزار شود که تاثیری در زندگی مردم نداشته باشد. (تسنیم)

 

**********

 

امام جمعه هفتکل: حقوق بازنشستگان کافی نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین علی خلیلی پیربلوط در خطبه‌های نمازجمعه این هفته هفتگل که در مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) این شهر برگزار شد، با گرامیداشت ششم مهر ماه روز خانواده و تکریم بازنشستگان به بیان برخی از مشکلات این قشر پرداخت و گفت: حقوق بازنشستگان کافی نیست و کفاف زندگی آنها را نمی‌دهد.

وی در ادامه به ۵ مهرماه سالروز شکست حصر آبادان در عملیات ثامن الائمه (ع) در سال ۱۳۶۰ اشاره کرد و یاد و خاطره شهدای این عملیات را گرامی داشت. (تسنیم)

 

**********

 

امام جمعه مینوشهر: هدف دشمنان در جنگ تحمیلی نابودی انقلاب اسلامی بود

حجت‌‌الاسلام محمد‌جواد عادل‌پور در جمع مردم مینوشهر با تاکید بر اینکه هدف دشمنان در جنگ تحمیلی، نابودی انقلاب اسلامی بود، ادامه داد: اما نظام ما بیمه و قدرتمند شد و ایمان مردم و توکل و حسن‌ظن آنها نسبت به وعده‌های الهی، باعث پیروزی و ایستادگی در مقابل دشمنان شد. (فارس)

 

**********

 

امام جمعه شهرک طالقانی ماهشهر: مطرح‌کنندگان تعطیلی قوای نظامی کج‌اندیشند

حجت‌الاسلام سید سلمان هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرک آیت‌الله طالقانی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع فرماندهان سپاه اظهار کرد: معظم‌له در منویات خود به تصریح برخی حرف‌های نادرست در مورد رابطه توسعه اقتصادی و تعطیلی نیروی نظامی کشورهایی مثل ژاپن و آلمان پرداختند.

وی با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری این حرف‌ها مغالطه و کج‌اندیشی است، افزود: نیروی نظامی و دفاعی خود را تعطیل کنیم که به پیشرفت برسیم؟ چنین چیزی ممکن نیست، برخی یا نمی‌فهمند یا خود را به نفهمی می‌زنند.

خطیب جمعه شهرک آیت‌الله طالقانی متذکر شد: برخی می‌گویند کشور و نظام در معرض خطر حمله نظامی با مذاکره با آمریکا و تصویب برجام سایه جنگ از سر کشور برداشته شد، این نیز مغلطه و سخن باطل دیگری است.

هاشمی ادامه داد: همه به خوبی می‌دانند از نظر دفاعی به جایگاهی رسیده‌ایم که دشمن جرأت حمله به کشور را ندارد و اقتدار روزافزون و توان دفاعی نظام باعث شده که خطر جنگ از کشور دفع شود. (فارس)

 

**********

 

امام جمعه اروندکنار: پیشرفت و عقب‌ماندگی هر جامعه از آموزش و پرورش است

حجت‌الاسلام مهدی محمدی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این بخش ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی که نوید بهار تعلیم و تربیت است گفت: خداوند بزرگ نیز در اولین دستور امر به خواندن و یاد گرفتن می‌کند، از این‌رو توجه به آموزش و پرورش از طرف همه نهادها و سازمان‌ها ضروری است.

امام جمعه اروندکنار ادامه داد: پیشرفت و عقب‌ماندگی هر جامعه از آموزش و پرورش است، همان‌گونه که سال گذشته نیز استعدادهای خوبی در منطقه ما بروز کرد.

وی ضمن تبریک روز تکریم بازنشستگان از همه خواست از تجربیات این نیروهای ارزشمند استفاده کنند.

محمدی‌پور با اشاره به روز تکریم خانواده عنوان کرد: هر خانواده‌ای می‌خواهد بداند چقدر موفق است باید بررسی کند چه مقدار به خانواده اهل بیت علیم‌السلام شبیه و نزدیک است‌. (فارس)

 

**********

 

امام جمعه شهر چمران: آل‌سعود عامل فتنه و ناامنی منطقه است

حجت‌الاسلام سید منتصر هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران با بیان اینکه وجود رژیم آل‌سعود مایه فتنه و ناامنی منطقه است، خاطرنشان کرد: با توجه به امنیت نسبی حج امسال، آن را مدیون هشدار جدی رهبر معظم انقلاب می‌دانیم وگرنه امنیت برای آنها مقوله‌ای تعریف نشده است.

هاشمی به آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و افزود: از خدمات و تسهیلات ارائه شده در بخش روستاها و برداشتن قسمتی از محرومیت‌ها تشکر از اینگونه اقدامات به طور جدی حمایت می‌کنم. از همه دستگاه‌های دولتی و خصوصی فرهنگی، دینی و اقتصادی می‌خواهم برای آغاز سال تحصیلی و پیشرفت این نسل آینده‌ساز در کنار آموزش و پرورش باشند چرا که مدرسه یکی از ارکان تربیت و بصیرت‌افزایی و پرورش جوانان انقلابی مؤمن است و باید از این رکن حمایت شود. (فارس)

 

**********

https://hoorkhabar.ir/625677کپی شد!
99