بی توجهی مسئولان وزارت بهداشت به ایذه و باغملک گناهی بزرگ است/ اخراج کارگران پتروشیمی در تضاد با اقتصاد مقاومتی است

به گزارش هورنیوز ؛ پنجتن از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی در تازه ترین اظهارات خود در خصوص عدم توجه به ایذه و باغملک، اخراج کارگران پتروشیمی، بحراب کم آبی، شکایت عربستان از کاروان ورزشی ایران  و افزایش قیمت ها در آستانه ماه محرم واکنش نشان دادند.

 

بی توجهی مسئولان وزارت بهداشت به ایذه و باغملک گناهی بزرگ است

هدایت الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک با انتقاد از شرایط بهداشت و درمان شهرستان های ایذه و باغملک اظهار کرد: شهرستانهای ایذه و باغملک با بیش از ۴۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۸۰ تختخواب بیمارستانی دارند که این مقدار تخت جوابگوی مردم این ۲ شهرستان نیست.

وی ادامه داد: در بیمارستان شهرستان ایذه به سبب کمبود امکانات و البته نبود پزشک و مراجعه کنندگان بیش از حد درگیری ایجاد می‌شود.

خادمی از بی توجهی مسئولان وزارت بهداشت گله و تصریح کرد: پزشکان متخصص در بیمارستانهای ایذه و باغملک محدود هستند و باید برای کوچکترین آزمایشات به مراکز درمانی شهرهای همجوار مراجعه کنند این جای نگرانی دارد که در بیمارستان ایذه یک رادیولوژیست برای انجام معاینات پزشکی وجود ندارد.

%d9%87%d8%af%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%87-%d8%ae%d8%a7%d8%af%d9%85%db%8c

وی افزود: تفسیر مسئولان دانشگاه درباره اینکه چرا پزشک متخصص به این شهرستان ها اختصاص نمی‌دهید این است که ایذه و باغملک شهرهای محرومی هستند و ما چطور می‌توانیم این موضوع را حل کنیم؛ آیا باید این ۲ شهرستان را در محرومیت نگه داریم؟

نماینده مردم ایذه و باغملک عدم توجه مسئولان به این دو شهرستان را گناهی بزرگ دانست و تأکید کرد: شهرستانی با بیش از ۲۵۰ هزار نفرجمعیت رادیولوژیست ندارد و البته خیلی از پزشکان متخصص از جمله مغز و اعصاب در این شهرستان وجود ندارد که امیدوار هستیم وزیر بهداشت نگاه خود را نیز به این منطقه معطوف کند.

 

اخراج کارگران پتروشیمی در تضاد با اقتصاد مقاومتی است

علی گلمرادی نماینده مردم بندر هندیجان، بندر ماهشهر و امیدیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی از پتروشیمی‌ها و شرکت‌های وابسته به آن، کارگران و کارکنان تحت امر خود را به بهانه کاهش فعالیت‌های کاری اخراج می‌کنند، اظهار کرد: به دلیل وضعیت نابسامان اقتصادی و نبود شغل برای جوانان اخراج آن‌ها در این شرایط کاری بسیار ناپسند و غیرانسانی است.

وی اخراج کارگران را نشانه کم‌توجهی مدیران و مسئولین ذی‌ربط در این زمینه است و افزود: به مسئولین پتروشیمی‌های منطقه ماهشهر، بندر امام خمینی متذکر می‌شوم در این رویه تجدیدنظر کنند و از هرگونه اخراج به بهانه‌های واهی و سهل‌انگاری در توسعه فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی به جد خودداری شود.

%d8%b9%d9%84%db%8c-%da%af%d9%84%d9%85%d8%b1%d8%a7%d8%af%db%8c

گلمرادی عدنان رضایی را به مدت یکسال به‌عنوان نماینده ویژه در حوزه انتخابیه خود تعیین و یادآور شد: نماینده ویژه من باید از بهره‌گیری ظرفیت‌ها و سرمایه‌های فکری از طریق هم‌افزایی، اعمال مدیریت و نظارت عالیه بر دفاتر ارتباطات مردمی کل حوزه، پیگیری امور محوله و مشکلات مردمی از طریق ادارات و سازمان‌های ذی‌ربط، را فراهم کند.

 

بحران آبی پدیدار شده ناشی از مدیریت غلط آب است

قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی بحران آب را ناشی از عدم مدیریت در حوزه آب کشور دانست و خاطر نشان کرد: این موضوع کشور را از بعد امنیتی به چالش کشانده و سبب بدبینی اقشار جامعه نسبت به یکدیگر می شود.

وی افزود: ورود برخی صنایع در استان های مرکزی که با کمبود آب مواجه هستند، اشتباه استراتژیک اقتصادی است متاسفانه نبود آمایش سرزمین و نامناسب بودن مکان یابی کشور را دچار مشکل کرده است.

ساعدی گفت: توسعه پتروشیمی ها و صنایع فولادی در استان هایی که با کمبود آب مواجه هستند،اشتباه بوده و کشور را دچار بحران و معظل آبی کرده است.

وی خواستار پایان دادن وزرات نیرو به بحران های آبی با مدیریت صحیح شد و توضیح داد: مردم از هراس خشکیدن تالاب و از دست رفتن زمین‌های کشاورزی‌ خود به هیچ طرح انتقال آبی رضایت نمی‌دهند.

%d9%82%d8%a7%d8%b3%d9%85-%d8%b3%d8%a7%d8%b9%d8%af%db%8c

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ؛ مدیریت اشتباه حوزه آب با خطاهای فاحش، بحران آب را پدید آورده است، بنابراین وزارت نیرو نیازمند یک برنامه مشخص و مطالعه دقیق برای بهبود تخصیص ها و جلوگیری از بحران آفرینی ها است.

وی در پایان تصریح کرد: بحران خشکسالی و کم آبی تنش های آبی و جنگ برسر آب در بخش مرکزی را افزایش می دهد و در صورت نبود چاره اندیشی هرروزه ما با پیامدهای این بحران به شکل های مختلف مواجه می شویم.

 

شکایت عربستان از کاروان ورزشی ایران اقدامی سیاسی بود

همایون یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی درخصوص شکایت عربستان از کاروان پارالمپیک ایران اظهار کرد: اقدام این دو کشور سیاسی بوده و می‌توان اذعان کرد که آنها حتی در عرصه‌های ورزشی نیز به دنبال بهانه‌تراشی و تنش‌زایی هستند.

وی درج عبارت «خلیج فارس» بر روی لباس‌های ورزشکاران و قهرمانان ایرانی را نقض هیچ قانونی ندانست و افزود: نام این خلیج، همیشه فارس بوده و هیچ کشور عربی نمی‌تواند با سیاسی‌کاری چنین واقعیت تاریخی را کتمان کند.

%d9%87%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%88%d9%86-%db%8c%d9%88%d8%b3%d9%81%db%8c

یوسفی تصریح کرد: عرصه ورزش جایگاه طرح مسائل سیاسی نیست و نباید با اقدامات ناشایست و بیان مسائل غیر واقعی به ورزشکاران لطمه وارد کرد.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مسئولان کاروان پارالمپیک کشورمان باید با اتخاذ تدابیر مناسب، از بروز مشکل برای ورزشکاران و قهرمانان ایرانی جلوگیری کنند و در جایگاه قانونی اعتراض خود را نسبت به اقدام سیاسی عربستان سعودی و امارات به کمیته برگزاری بازی‌های پارالمپیک اعلام کنند.

ستاد تنظیم بازار قیمت مواد غذایی را در ماه محرم کنترل کند

سیدراضی نوری نماینده مردم شوش درمجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم برنامه ریزی جامع درخصوص وضعیت نرخ کالاهای غذایی در ماه مبارک رمضان و ماه محرم اظهار کرد: برای اینکه دراین مناسبت ها در زمینه ارائه کالا با نرخ  مناسب با مشکلی  روبرو نباشیم، باید قبل از آغاز مناسبت ها برطبق عرضه وتقاضا دراین ایام تدابیر بهینه ای را اتخاذ کنیم.

۲۰۱۱۷۵۰

وی با بیان اینکه باید بازار در این مواقع اشباع شود تا مردم با نرخ بهینه این کالاها را خریداری کنند، افزود: در ماه محرم باید کالاهای غذایی در راستای عرضه وتقاضا در شرایط  تعادل مناسب دراختیار مردم قرار بگیرند.

عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس تصریح کرد: مصرف گوشت،  برنج و شکر در مناسباتی همچون ماه محرم و ماه مبارک رمضان افزایش می یابد؛باید تدابیری براساس تنظیم بازار بوِیژه در این  اقلام  اتخاذ شود که  بتوانیم از افزایش غیرمنطقی قیمت ها دراین ایام جلوگیری کنیم.

https://hoorkhabar.ir/624835کپی شد!
65
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.