خبر بد مسکو برای کره شمالی

هورنیوز – خانم ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه در کنفرانس خبری هفتگی خود در این باره گفت: اعضای شورای امنیت سازمان ملل آمادگی دارند، اقدام های فوری در باره کره شمالی را براساس بند ۴۱ منشور سازمان ملل (تصویب قطعنامه های جدید تحریمی) را بررسی کنند.

فصل ۷ شورای امنیت سازمان ملل دارای بندهای متعددی است که مهمترین بندهای آن ۴۱ و ۴۲ آن است. مشخصه اصلی بند ۴۱ «الزام آور» بودن انجام اقدام های خواسته شده است ولی بند ۴۲ می تواند به اقدام نظامی علیه یک کشور منجر شود.

بنا به اعلام پایگاه وزارت خارجه روسیه، خانم زاخارووا همچنین از طرفین خواست که از انجام هرگونه اقدامی که اوضاع را در شبه جزیره کره تنش آلود کند، پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه روسیه هم از موضع ملی و هم به عنوان عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل اقدام اخیر پیونگ یانگ را محکوم کرده است، گفت: مسکو این باور را دارد که در مساله هسته کره شمالی، عامل ثبات و شفافیت بسیار اهمیت دارد و تمامی اقدام هایی که رخ می دهد، باید سنجیده و متوازن باشد تا منجر به بروز بی ثباتی نشود.

مقام روسی همچنین خواستار آن شد که همه رویکردها همسو با هدف دسترسی به تفاهم بیشتر و یافتن یک راه حل برای مشکلات شبه جزیره کره تنظیم شود.

مسکو پس از آزمایش اتمی کره شمالی که روز جمعه انجام شد، اعلام کرد که اقدام این کشور نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل می باشد که با نادیده گرفتن معیارها، قوانین بین المللی و خواسته های جامعه جهانی انجام شده و شامل شدیدترین محکومیت است.

روسیه دو روز پس از این اعلام محکومیت، همچنین با احضار سفیر کره شمالی نگرانی خود را نسبت به اقدام اخیر این کشور برای انجام آزمایش هسته ای به عنوان اقدام نقض کننده قوانین بین المللی اعلام کرد.

https://hoorkhabar.ir/623883کپی شد!
63