مردم از وعده های یک هفته ای خسته شده اند/ اولویت آبفای خوزستان تامین آب شرب مردم نیست!

به گزارش هورنیوز ؛ استفاده از آب شرب سالم یکی از ابتدایی ترین نیازهای هر شهروندی در جامعه امروزی است و دولتها موظف به تامین این مهم هستند.

شاید اگر به میزان ذخایر آبی در استان خوزستان نگاهی بیاندازیم، منطقاً مردم آن نباید با مشکل کم آبی یا عدم وجود آب سالم رنج ببرند اما اکنون اینگونه است.

مردم کلانشهر اهواز مانند سایر شهرهای خوزستان، در خانه های خود دستگاه های تصفیه آب داشته و یا هزینه اضافی برای خریداری آب شرب با روش های سنتی و بعضاً غیر بهداشتی پرداخت می کنند. این در حالی است که تصفیه خانه های بزرگ این شهر هیچگونه مشکلی از لحاظ فنی و بهداشتی ندارند و در سطح استاندارد آب را شیرین می کنند.

 

 مشکل از کجاست؟

پس از سالها جدلهای فراوان بین افراد مسئولین، رسانه ها و مردم در خصوص چگونگی بهداشت آب اهواز و جدای از معضلات ورود فاضلاب و پسآب های صنعتی و کشاورزی به کارون، مشکل عدم بهداشت آب شرب در شبکه انتقال به منازل مردم  عنوان شده است. کارشناسان می گویند شبکه انتقال آب شرب در اهواز کاملاً فرسوده شده و نیاز به اصلاح دارد.

 

در همین زمینه غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان اخیراً در اظهاراتی، به دلیل عدم دسترسی مردم به آب شرب سالم از آنان عذرخواهی نموده است.

وی در این باره گفت: قرارداد خرید ۱۰۰۰ میلیارد تومان لوله های انتقال آب از طریق منابع بانکی بسته شده است تا پروژه بزرگ آب و فاضلاب استان با حمایت دولت، اجرا شود و در چند سال آینده بتوانیم آب شرب مناسب در اختیار مردم قرار دهیم.

 

چندی پیش نیز استاندار خوزستان در بازدید از مناطق محروم اهواز عنوان کرده بود: وضعیت فعلی آب شرب منطقه شرق اهواز قابل توجیه و توضیح نیست؛ این وضعیت، انسانی و در خور شأن مردم و حتی مناسب برای یک زندگی بدوی نیست و هیچ توضیحی برای این وضعیت وجود ندارد.

وی افزود: طرح آبرسانی غدیر که آب پشت سد کرخه را به منطقه شرق اهواز می‌رساند، اجرا شده است و در هفته های آینده با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

استاندار خوزستان ادامه داد: افتتاح طرح آبرسانی غدیر موجب اصلاح کیفیت آب شرب منطقه شرق اهواز خواهد شد اما برای پوشش کامل آب شرب مورد نیاز کفایت نمی‌کند و همچنان این منطقه با کمبود آب مواجه خواهد بود.

وی در ادامه گفت: پیگیر اختصاص دو حلقه از چاه های آب حفر شده در شوشتر برای شرق اهواز و همچنین شهرستان کارون هستیم که به کمک طرح آبرسانی غدیر می تواند مشکل فشار و حجم آب شرب این مناطق را مرتفع سازد، البته میان آبفا اهواز و آبفا خوزستان در این زمینه مشکل وجود دارد زیرا آبفا خوزستان قصد دارد حتی الامکان این دو حلقه چاه را در اختیار اهواز قرار ندهد و آنها را به نیروگاه رامین بفروشد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: تاکید کرده ام که آبفا خوزستان حق انجام این کار را ندارد و باید ابتدا آب شرب مورد نیاز مردم تامین شود، به آبفا خوزستان گفته‌ام که اولویت، تامین آب شرب مردم است، شهرداری اهواز باید موضوع اختصاص این دو حلقه چاه به منطقه شرق اهواز و شهرستان کارون را حتماً از طریق بنده پیگیری نمایند.

 

به گزارش هورنیوز ؛ مردم اهواز سالهاست که با مشکل بزرگ کیفیت آب شرب، دسته و پنجه نرم می کنند و از قول هایی که برای بهبهود این مشکل آن هم در یک هفته قبلاً داده شده، خسته شده اند.

استاندار و مجمع نمایندگان خوزستان باید تلاش کند با جذب اعتبارات مناسب، این نیاز ابتدایی را برای اهوازی ها و دیگر شهرهای استان مرتفع سازد تا شاهد استفاده بی دغدغه از آب شرب با کیفیت باشیم.

https://hoorkhabar.ir/623501کپی شد!
97
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.