دولت یازدهم مردم خوزستان را فراموش کرد/ FATF نیاز به تصویب مجلس دارد

به گزارش هورنیوز ؛ دو تن از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس دهم شورای اسلامی در خصوص کاهش بودجه استان و قرارداد FATF اظهار نظر کردند.

 

دولت یازدهم مردم خوزستان را فراموش کرد

حجت الاسلام مجید ناصری نژاد با اشاره به کاهش بودجه سال ۹۵ خوزستان نسبت به سال گذشته اظهار داشت: دولت می بایست حق مردم خوزستان را در بودجه سال ۹۵ می‌داد و این در حالی است که مشکلات مردم این دیار آنقدر بحرانی بوده که دولت یازدهم باید بودجه را افزایش دهد اما ما شاهد این هستیم که حق مردم را در بودجه لحاظ نکردند.

وی افزود: مردم خوزستان در حال حاضر گرفتار گرد و غبار و مشکلات زیست محیطی هستند و این انتقاد به دولت یازدهم وارد است که بودجه این استان در سال ۹۵ افزایش که پیدا نکرده، آن را کاهش نیز داده اند و این موضوع برای مردم خوزستان جای نگرانی دارد.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان تصریح کرد: ما در ردیفهای بودجه‌ای ملاحظه می‌کنیم، که در سال ۹۵ استانهای مختلف نسبت به خوزستان رشد بالایی داشتند و این یعنی دولت به این استان تبعیض قائل شده است، و واقعا به مردم این دیار ظلم کرده‌اند.

%d9%86%d8%a7%d8%b5%d8%b1%db%8c-1

وی تصریح کرد: کسانی که در دولت و سازمان برنامه و بودجه ردیف های بودجه ای را می بندند، با چه توجیهی اعتبارات خوزستان را کم می‌کنند، ما به این موضوع به شدت معترض هستیم، و به هر شکلی که باشد حق مردم این استان را می‌گیریم.

ناصری نژاد بیان کرد: جز بی توجهی دولت دلیل دیگری برای کاهش بودجه خوزستان وجود ندارد و یکسری نفوذهایی در بدنه دولت وجود دارد که مسائل مهم مملکت را با ارتباطات به جاهای خاص سوق می‌دهند.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان تصریح کرد: به رئیس جمهور تذکر می‌دهیم که خود وارد این موضوع شوند و اگر نه از طریق ارگانهای نظارتی و مجلس وارد این قضیه می‌شویم. (تسنیم)

 

دولت در FATF چراغ خاموش عمل کرد

هدایت الله خادمی گفت: اجرای این قرارداد استقلال مالی کشور را زیر سوال می برد، مردم امیدوار بودند که با اجرای برجام به سرعت تحریم‌های ظالمانه رفع شود،اما متاسفانه هم اکنون شاهد گسترش دامنه تحریم‌ها توسط نهادهای داخلی و ایجاد خودتحریمی های داخلی توسط برخی وزارتخانه ها هستیم.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از امضای محرمانه معاهده FATF توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: دولت، مردم و مجلس را نامحرم می داند و چراغ خاموش قرارداد FATF را امضا کرد، متاسفانه تعداد معدودی دلال و رانت خوار نیز از محرمانه بودن قراردادها سواستفاده کرده اند.

۲۰۱۶۰۶۱۰۲۹۸۶۱۶۱۸۴۱_orig

خادمی با تاکید براینکه همه توافق نامه‌ها و قراردادهای مهم بین‌المللی باید به تصویب مجلس برسد،افزود: پیش از این تحریم ها بیرون از مرزهای کشور صورت می گرفت، اما امروز با FATF از داخل تحریم ها انجام می شود، قطعاً مجلس شورای اسلامی با استفاده از اختیارات قانونی خود و در راستای حفظ منافع ملی مجوز اجرای این قرارداد را را نمی‌دهد.

 

https://hoorkhabar.ir/622858کپی شد!
68
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.