تشکیل انجمن آزمایشگاه های همکار آزمون، اعتقاد اتاق بازرگانی اهواز به تقویت تشکلها را نشان می دهد

هورنیوز – اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز همچون سایر روزهای خود، در ۱۷ شهریور ماه نیز یکی از روزهای پر جنب و جوش خود را سپری کرد. انتخاب هیات رییسه و ریاست انجمن آزمایشگاه های همکار آزمون و کالیبراسیون و سپس اعلام رسمی تشکیل آن در اتاق اهواز دلیلی برای شکل گیری مصاحبه خبرنگار روابط عمومی با آقای محمد نجفیان (دبیر اجرایی اتاق بازرگانی اهواز) شد.

از نظر شما اهمیت یا مهمترین ویژگی تشکیل انجمن آزمایشگاه های همکار آزمون و کالیبراسیون در اهواز چیست؟

هر کس نگاهی به اساسنامه انجمن داشته باشد به اهمیت فوق العاده آن پی خواهد برد.

این انجمن با هدف ساماندهی، ایجاد هم افزایی، ارتقای کیفیت، همراهی در رفع موانع و مشکلات و نظارت بر فعالیت و عملکرد آزمایشگاه های تایید صلاحیت شده استانی و یا دارای گواهینامه بر اساس استاندارد ۱۷۰۲۵ ISO/IEC تشکیل گردید که از نظر اتاق بازرگانی و در راستای حمایتهای کیفی از تولیدات مختلف بسیار حایز اهمیت است.

در رابطه با توجیه قانونی تشکیل انجمن و ضمانت اجرای آن توضیح دهید؟

این انجمن همچون سایر تشکلهای موجود تحت پوشش کامل قانون قرار دارد. در همین راستا بند ک ماده ۵ قانون اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و ماده ۵ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار به فعالیتهای انجمن مشروعیت قانونی می بخشند و بطور طبیعی ضمانت اجرای لازم را نیز بدنبال دارند.

چرا گفته می شود که تشکیل این انجمن برای اهواز و استان مهم است؟

با توجه به صلاحیتهایی که برای این انجمن پیش بینی شده می توان متوجه اهمیت آن برای اقتصاد استان و اهواز شد بعنوان مثال این انجمن در صدور، تمدید مجوز آزمایشگاه های جدید و حتی ابطال پروانه آنها دخالت مستقیم دارد که این امر بر ارتقای کیفی آزمایشگاه ها می افزاید.

همچنین اخذ استانداردها و مجوزهای لازم جهت تایید صلاحیت آزمایشگاه ها و نظارت بر عملکرد آزمایشگاه های استان و همکاری در تعیین تعرفه و نظارت بر آن تنها بخش کوچکی از اختیارات و صلاحیتهای انجمن است که امیدوارم در اولین فرصت شاهد اجرایی شدن همه آنها باشیم.

تا کنون کدام های اتاقهای بازرگانی کشور توانستند انجمن آزمایشگاه های همکار آزمون و کالیبراسیون را تشکیل بدهند؟

اتاق بازرگانی اهواز پس از بوشهر و تهران، سومین اتاق بازرگانی کشور است که در آن انجمن مذکور راه اندازی و شروع به کار کرده است که به تعبیر رییس محترم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز این امر نشان دهنده نگاه حمایتی اتاق به موضوع تشکلها و رویکرد تشکل محوری در این اتاق است.

لطفا نتیجه انتخابات انجمن که در اتاق بازرگانی اهواز اتفاق افتاد را اعلام بفرمایید؟

مجمع عمومی انجمن با اکثریت آراء آقایان غلامرضا استرکی، حجت الله جعفر زاده، محمد رحیم رضائیان، عبدالحسین حزبیان،  آرش اصولی را بعنوان اعضای هیات رییسه انتخاب کرد، همچنین آقای غلامرضا استرکی بعنوان رییس انجمن برگزیده شد.

و سخن آخرتان؟

در یک کلام همه تلاشها جهت توسعه و تقویت تشکلها از سوی اتاق بازرگانی اهواز صورت می گیرد و انتظار داریم تشکلها نیز با ارتباط و تعامل بیشتر زمینه شکوفایی و پیشرفت فعالیت های خود را با محوریت این اتاق رقم بزنند و پیشگام خدمت به اقتصاد و فعالان اقتصادی استان باشند.

https://hoorkhabar.ir/622671کپی شد!
38