بهره مندی ۲۸ روستای دهستان نصار آبادان از خط انتقال و شبکه توزیع آب شرب

هورنیوز – داود حسینی گفت: ایستگاه پمپاژ شهید درویش واقع در اروند کنار با اعتباری افزون بر ۱ میلیارد تومان راه اندازی شد.

مدیر امور آبفاروستایی شهرستان آبادان ادامه داد: برآورد انجام شده برای راه اندازی این تاسیسات توسط مشاور وزارت نیرو ۳ میلیارد تومان بود که این امور با استفاده از نیروهای داخلی و اعتبارات شرکت موفق به بهره برداری از آن با صرف اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد تومان شد.

حسینی افزود: این پروژه با تلاش شبانه روزی کارکنان امور آبفاروستایی شهرستان آبادان ظرف مدت ۱۵روز به بهره برداری رسید.

وی اظهار کرد: اجرای ۸ کیلومتر خط انتقال، راه اندازی ایستگاه پمپاژ، اجرای ۳ کیلومتر شبکه توزیع، شستشوی ۶ کیلومتر از خطوط قدیمی و اصلاح و بازسازی کلیه سرخط های ورودی به دهستان، بازسازی مخزن آب پاک و نصب پمپ از مهمترین عملیات های اجرایی در این پروژه بوده است.

حسینی توضیح داد: توسعه شبکه توزیع این دهستان به طول ۱۱ کیلومتر با دیون  در حال انجام است .

مدیر امور آبفاروستایی شهرستان آبادان یادآور شد: دهستان نصار ۲۸ روستا با جمعیتی بالغ بر ۷ هزار نفر را تحت پوشش دارد که تا پیش از بهره برداری از این پروژه آبرسانی به اهالی شریف روستاها از طریق تانکر سیار انجام می شد.

گفتنی است مخزن آب پاک شهید درویش در تملک امور آبفا شهری شهرستان آبادان بود که با پیگیری های انجام شده و مساعدت آن امور  به امور آبفاروستایی شهرستان آبادان واگذار شد.

https://hoorkhabar.ir/622642کپی شد!
136