پیشنهاد شهردار برای آغاز پروژه های جدید/ برخی به دنبال تخریب با بی تقوایی هستند!

به گزارش هورنیوز ؛ یکصد و چهل و یکمین جلسه شورای اسلامی کلانشهر اهواز عصر امروز با حضور اعضای شورا، شهردار و معاونین وی و اصحاب رسانه برگزار شد.

 

سید خلف موسوی شهردار کلانشهر اهواز در این جلسه ضمن تبریک هفته دولت گفت: هدف از برگزاری این جلسه همفکری با اعضای شورا برای یافتن راه حل مناسب جهت افزایش درآمدهای شهرداری است.

شهردار اهواز در ادامه عنوان کرد: یکی از منابع درآمدی شهرداری، داشتن اطلاعات درآمدی شهر است اما متاسفانه این کار تا پیش از این انجام نشده بود.

موسوی افزود: با یک کار جهادی در شهرداری اهواز موفق شدیم با ممیزی مناسب، مبلغ حاصل از این طریق را تا ۳ برابر افزایش دهیم.

شهردار اهواز ضمن تشریح جزئیات درآمدهای شهرداری اهواز در پنج ماهه سال ۹۵ خاطرنشان کرد: ۸۱ درصد از پیش بینی بودجه پنج دوازدهم شهرداری محقق و وصول شده است که این عدد نسبت به سال گذشته ۲۵ میلیارد تومان افزایش داشته است.

photo_2016-08-30_00-42-36

خدمات ارائه شده به مردم کاهش داشته است

همچنین در ادامه جلسه، حسین حیدری عضو دیگر شورای شهر اهواز تصریح کرد: یکی از راه های پیشگیری از فساد، کاهش دخالت دست در مسائل مالی است.

وی افزود: دریافت عوارض اگر به صورت سیستمی انجام شود، احتمالات تخلف را از بین می برد.

حیدری عنوان کرد: با وجود تحقق ۸۱ درصد از بودجه پنج دوازدهم، جدای از بحث حقوق ها نباید شاهد توقف یا کندی حرکت پروژه های عمرانی باشیم.

وی افزود: بیلان کاری شورا و شهرداری حوزه عمرانی است زیرا خدمات ارائه شده به شهروندان، کاهش نیز داشته است.

عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: انتظار داشتیم در پنج ماهه امسال پیشرفت خوبی در پروژه های عمرانی داشته باشیم که متاسفانه نداشتیم.

حیدری با بیان اینکه این مشکل باید آسیب شناسی و اصلاح شود، گفت: امیدواریم شهرداری پروژه های باقی مانده را تا پایان شورای چهارم تحویل دهد.

 

پیشنهاد شهردار برای آغاز پروژه های جدید

در ادامه سید خلف موسوی شهردار اهواز اظهار کرد: بنده به این حجم درآمد علیرغم افزایش، قانع نیستم.

وی افزود: خوشبختانه با حمایت شورای چهارم کارهای عمرانی خوبی در اهواز انجام شد، برای مثال تا پیش از این، تنها دو فرهنگسرا در اهواز وجود داشت اما اکنون ۷ فرهنگسرا به صورت همزمان در حال ساخت است که در چند ماه آینده تعدادی از آنها به بهره برداری می رسند.

موسوی ادامه داد: در نهضت آسفالت، به گواهی آمار موجود، دو برابر هر سال کار شده است.

شهردار اهواز با اشاره به پروژه تقاطع غیر همسطح چهارشیر گفت: نخستین پرداختی شهرداری به این پروژه به مبلغ ۲ میلیارد تومان امروز انجام شد.

وی افزود: موانع زیادی در مسیر احداث این پروژه وجود دارد که برای مثال می توان به جابجایی که پاسگاه پلیس پس از ماه ها رایزنی و همچنین جابجایی لوله های آب و گاز، اشاره نمود.

سید خلف موسوی با بیان اینکه از لحاظ مدیریت مالی در پروژه ها عقب نیستیم، اظهار کرد: در پروژه پل ولایت از ۱۰ میلیارد قرارداد شهرداری تاکنون ۴ میلیارد تومان پرداخت شده است.

شهردار کلانشهر اهواز گفت: اگر شورا تمایل داشته باشد، با همکاری آنان، چند پروژه دیگر در اهواز برای سال آخر فعالیت، برنامه ریزی نماییم.

موسوی در ادامه گفت: اولویت پرداخت حقوق در شهرداری اهواز با پیمانکاران خدماتی است زیرا کارگران خدماتی قشر زحمت کش و ضعیفی هستند.

شهردار اهواز در ادامه عنوان کرد: خوشبختانه با اقداماتی که انجام شد، شهرداری اهواز روی ریل خوبی قرار گرفت اما متاسفانه برخی به دنبال تخریب بی تقوایی نسبت به شهرداری هستند.

photo_2016-08-30_00-40-27

موسوی با اشاره به تخلفات اخیر در شهرداری تصریح کرد: تخلفات در دستگاهی با وسعت شهرداری امری طبیعی است اما کشف تخلف اخیر توسط حراست، افتخاری برای شورا و شهرداری است.

وی ادامه داد: برخی از این تخلفات مربوط به گذشته است اما با نزدیک شدن به انتخابات هیات رئیسه شورا، برخی می خواهند از این بازار داغ، استفاده کنند، در همین زمینه علیرغم میل باطنی مجبور به اقامه شکایت علیه برخی از این رسانه ها شده ام.

شهردار اهواز در ادامه با اشاره به بحث خرید اتوبوس تصریح کرد: از سال ۸۹ تا کنون به جز مشهد که ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در سفر استانی رئیس جمهور دریافت کرده بود، هیچ شهری در کشور اتوبوسی را از وزارت کشور نگرفته است.

وی افزود: در سفر اخیر رئیس جمهور به اهواز مشابه این درخواست را به ایشان دادیم اما متاسفانه اجابت نشد.

 

خریداری اتوبوس از نان شب هم واجب تر است

در ادامه این جلسه جانعلی خورشیدی عضو شورای شهر اهواز اظهار کرد: با علم بر تلاش های صورت گرفته در شهرداری، ما تذکراتی می دهیم که  انتظار عملی شدن آنها را داریم.

خورشیدی با اشاره به ممیزی صورت گرفته عنوان کرد: آیا در این ممیزی، کاهش حاشیه نشینی در اهواز دیده شده است؟

عضو شورای شهر اهواز خاطرنشان کرد: طبق آماری که صحت آن تایید نشده است، در سال ۵۰۰۰ بیمار سرطان در استان خوزستان وجود دارند که اگر این آمار درست باشد، ما نباید خواب داشته باشیم و در زمینه بهداشت محیط بیشتر تلاش کنیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شهرداری اهواز عنوان کرد: در دو بودجه، دو مبلغ ۷۰ میلیاردی برای خریداری اتوبوس تصویب شده است، اما آیا به اندازه خرید ۵ اتوبوس نیز، بودجه محقق نشده است؟

وی افزود: اکنون به ازای هر ۵۰۰۰ اهوازی، تنها یک اتوبوس وجود دارد پس خریداری اتوبوس از نان شب هم واجب تر است.

 

اقتصاد مقاومتی وارد شهرداری شود

در ادامه این جلسه آذر زمانپور عضو شورای شهر اهواز با اشاره به ممیزی شهرداری، گفت: برای ایجاد درآمد پایدار نباید به جیب مردم نگاه کنیم باشد، بلکه باید با خلاقیت و راهای جدید اقدام به کسب درآمد نماییم.

وی افزود: مهمترین راه مدیریت درآمدها، جلوگیری از هزینه های اضافی است.

زمانپور با اشاره به خریداری چند هزار پُرس غذا در یکی از مناطق، گفت: باید حساسیتی در هزینه کرد بودجه ها باشد زیرا این پولها حق الناس است.

این عضو شورای شهر اهواز خاطرنشان کرد: چرا باید مدیر یک منطقه اینگونه آزادی عمل در صرف هزینه داشته باشد.

photo_2016-08-30_00-40-45

وی ادامه داد: برخی از مدیران سابق شهرداری که اکنون بر سر کار نیستند، حقوق مدیریتی دریافت می کنند، لذا باید اقتصاد مقاومتی که اقتصادی درون زا است، در سیستم شهرداری وجود داشته باشد.

شهردار اهواز در این خصوص گفت: خریداری این غذاها مربوط به چند سال قبل از است و طی طرحی برای دادن افطاری به کارگران خدماتی بوده است و نه مدیران شهرداری.

وی در ادامه عنوان کرد: هرگونه موردی از دریافت حقوق های نامتعارف در شهرداری اهواز باشد، بررسی و برخورد خواهد شد، همچنین نباید در شهرداری آدم بیکار ولی حقوق بگیر وجود داشته باشد.

 

تصحیح اظهارات یک نماینده!

در ادامه این جلسه هوشنگ شیرمردی با اشاره به سخنان خود در یکصد و چهلمین جلسه شواری شهر عنوان کرد: منظور بنده برای استفاده از آن کلمات، ضرب المثلی در این خصوص است و خواستار حضور شهردار بودم که با حضور ایشان امروز بسیاری از سوالات پاسخ داده شد.

 

شهرداری باید مقتدر باشد

اسکندر زنگنه دیگر عضو شورای شهر اهواز در این جلسه گفت: شهرداری باید با اقتدار خود درآمد پایدار ایجاد نماید.

وی افزود: ما از شهردار حمایت می نماییم، زیرا زمان آزمون و خطا گذشته است و شهرداری باید با اقتدارش مطالبات خود را از دیگر دستگاه ها بگیرد.

زنگنه گفت: در بازدیدها باید از نیروهای متخصص استفاده نماییم تا منابع مالی شهرداری به هدر نروند.

عضو شورای شهر اهواز با اشاره به خرید غذا توسط یکی از مناطق شهرداری گفت: شورا مصوب کرده است که شهرداری این هزینه را پرداخت کرده است و ما باید مطالبات شهروندان را بپردازیم زیرا اگر اشکالی وجود دارد در در سیستم است.

photo_2016-08-30_00-40-35

سهم خوزستان در ارزش افزوده فروش نفت

سید خلف موسوی شهردار اهواز در ادامه این جلسه عنوان کرد: طبق قانون هرگونه خرید و فروشی شامل ارزش افزوده می شود و باتوجه به استخراج و فروش نفت در خوزستان، این سوال ایجاد می شود که چرا وزارت نفت این مبلغ را به استان پرداخت نمی کند؟

وی افزود: این مبلغ سالانه ۱۰۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

https://hoorkhabar.ir/619896کپی شد!
60
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.