«در جستجوی راه»؛ هشت گفتار از سیدمحسن شفیعی

هورنیوز – «در جستجوی راه» مشتمل بر هشت گفتار برگرفته از سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی طی سال‌های ۹۱ الی ۹۳ با محوریت کلام رهبری پیرامون موضوعات مورد بحث روز جامعه است که بی‌شک برای نسل جوان به‌ویژه دانشجویان و طلاب بسیار بصیرت‌افزا و راهگشا خواهد بود.

هشت گفتار این کتاب با عناوین «جایگاه ولایت در رهبری انقلاب اسلامی»، «ولایت؛ اعتقاد مبتنی بر عقلانیت و اعتماد مبتنی بر باور»، «انقلاب اسلامی و مقوله‌ی انتخابات»، «مذاکرات هسته‌ای و استکبارستیزی»، «انقلاب اسلامی و عرصه‌ی ادبیات»، «تحلیلی پیرامون مردم‌سالاری دینی»، «جهاد علمی و آینده‌ی پیشرو» و «وحدت امت اسلامی‌؛ ضرورتی انکارناپذیر» مشخص شده است.

هفت گفتار برگرفته از سخنرانی‌های حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، در سلسله جلسات کلام ولایت می‌باشد که طی ۲ سال در مسجد آیت‌الله شفیعی ایراد شده‌اند و یک گفتار نیز متن سخنرانی در آئین افتتاحیه‌ی انجمن شعر آفتاب خوزستان است.

در بخشی از مقدمه‌ی این کتاب به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی می‌خوانیم: «ضرورت و بایستگی انس و آشنایی عمومی و به‌ویژه ارتباط عمیق نخبگان و دانش‌پژوهان و آینده‌سازان ایران اسلامی با گفتمان ولایت از دیرباز دغدغه و دل‌مشغولی این کمترین بوده و هست. بدون تردید وجود مبارک حضرت امام خمینی (ره) نعمتی الهی بود که نسل معاصر ما او را درک نمود و از دم مسیحایی آن بزرگ‌مرد، حیاتی معنوی به دست آورد و نگاهی نو به جهان معاصر را تجربه کرد. به لطف حضرت احدیّت، استمرار راه و سیره‌ی آن الهی‌مرد، منقطع و ناتمام نماند و بار دیگر با دست قدرت پروردگار جانشینی شایسته برای حضرت امام و سکانداری فرزانه برای انقلاب ملّت ایران و امامی شجاع و بصیر برای امّت اسلامی تعیین گردید و مسیر هدایت و رهبری بی‌جلودار و راهبر نماند …»

«در جستجوی راه»، توسط نشر معارف در ۱۴۰ صفحه به چاپ رسیده است.

https://hoorkhabar.ir/617506کپی شد!
46