همکاری منطقه آزاد اروند با شهرداری خرمشهر

هورنیوز – محمدعلی دوایی‌فر گفت: با وجود اینکه مردم شهرستان خرمشهر سال‌های زیادی رنج و سختی جنگ را دیده‌اند و انتظار آنها ایجاد شرایط مناسب و خوب است، اما تاکنون مشکلات زیربنایی داریم و امیدواریم که این مشکلات حل و رفع شود.

شهردار خرمشهر افزود: ما یک سندی به نام ۱۴۰۰ با هدف ایجاد پروژه‌های مختلف در شهرستان تدوین کردیم، اما متاسفانه در راه اجرای آن به علت وجود مشکل‌های مالی موفق نشدیم.

وی گفت: از آن‌جایی‌ که شهرستان خرمشهر به عنوان منطقه آزاد اروند به حساب می‌آید، توان ایجاد فعالیت در خارج از شهرستان را دارد اما متاسفانه برای تحقق این عمل با مشکلات و گیرهای قانونی رو به‌رو هستیم.

شهردار خرمشهر با بیان اینکه ما باید در بیرون از خرمشهر گردش مالی داشته باشیم تا باعث ایجاد تغییرات شود، افزود: بحث آسفالت و جدول نیاز شهر است اما تاثیر چندانی در تغییر زیرساخت‌ها ندارد، ما باید به دنبال ایجاد سرمایه‌گذاری حرکت کنیم تا اشتغال ایجاد شود.

دوایی‌فر گفت: هدف از حضور من در شهرستان خرمشهر و به‌دست گرفتن مسؤولیت شهرداری شهرستان هرگز ارتقا شخصی نبود است، بلکه برای ایجاد آبادانی و رونق اقتصادی آمده‌ام، که متاسفانه این فضا تاکنون آماده نشده است، البته علل را شناسایی کردم و به مسئولان انتقال دادم.

وی با بیان اینکه باید در راه ایجاد در آمد و خودکفایی گام برداریم، تصریح کرد: باید ما از منابع کشوری تزریق مالی شویم اما با توجه به وضعیت اقتصادی کنونی کشور این درآمدها کم است، در حالی که اگر دستمان در منابع مالی قوی و دراز باشد، توان ایجاد برنامه‌ریزی‌های مناسب را داریم.

شهردار خرمشهر با بیان اینکه تنها امید و نگاه ما به سوی پروژه‌های همکاری است، افزود: انتظار داریم که منطقه آزاد اروند به ما کمک کند تا راه خودگردانی پروژه‌ها را داشته باشیم، اما متاسفانه تاکنون کمک نشده است.

دوایی فر در رابطه با اجرای تفاهم‌نامه با شهرداری تهران گفت: اکنون تفاهم‌نامه‌هایی با شهرداری تهران در حال انجام است که مقرر شد در صورت ایجاد کمک مالی به شهرستان خرمشهر، این کمک‌ها در اختیار شهرداری شهرستان باشد اما تاکنون این امر تحقق پیدا نکرده است در حالی که تمام مسؤولان این را قبول دارند.

https://hoorkhabar.ir/616952کپی شد!
59