به دنبال سلب اختیارات دولت نیستیم/ وزرا را به مجلس می کشانیم!

به گزارش هورنیوز ؛ دو تن از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی نسبت به قانون جدید و اصلاحی قراردادهای نفتی و همچنین انتصابات دولت یازدهم در استان خوزستان واکنش نشان دادند.

 

به دنبال سلب اختیارات دولت نیستیم

فریدون حسنوند نماینده اندیمشک در این زمینه اظهار کرد: بر اساس قانون قراردادهای نفتی نیازی به مصوبه مجلس شورای اسلامی ندارد و دولت مکلف و ملزم به ارسال لایحه در مورد قراردادها به مجلس و تصویب آن نیست.

وی تاکید داشت: از سوی دیگر تمام مصوبات دولت می بایست در هیات تطبیق قوانین زیر نظر رییس مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی در مورد طرح دو فوریتی که برخی نمایندگان برای تصویب قراردادهای نفتی در مجلس تهیه کرده اند، گفت: نماینده حق دارد طرح تهیه کند و دولت هم می تواند لایحه بیاورد، ما نمی توانیم از آوردن طرح جلوگیری کنیم.

وی تاکید کرد: در جلسات با کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس تاکید شد که براساس این طرح، مجلس فقط باید وارد الگو شود و نباید وارد جزئیات قراردادهای نفتی شود تا حق دولت سلب نشود.

وی در پاسخ به این سوال که برخی نمایندگان اعلام کردند که طرح دو فوریتی مجلس در راستای سلب مسئولیت از دولت در مورد قراردادهای نفتی است، گفت: این موضوع ربطی به قراردادها ندارد بلکه الگویی برای قراردادهاست، برخی از دوستان یک مقدار خلط مبحث می کنند./ ایرنا

 

وزرا را به مجلس می کشانیم!

همچنین عبدالله سامری نماینده خرمشهر اظهار کرد: این روزها شاهد برخی انتصابات و جابه‌جایی مدیران هستیم به طوری که برخی مدیران ولایی و ارزشی بدون هیچ دلیلی عزل و مدیرانی با سابقه سئوال برانگیز جایگزین آنها می‌شود.

وی با شگفت‌انگیز توصیف کردن برخی انتصابات گفت: متاسفانه شاهد رویکرد ناصحیحی در انتصاب مدیران در دولت تدبیر و امید هستیم که این موضوع نمایندگان مردم در مجلس را به شدت نگران کرده است.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه در انتصاب مدیران هیچ همفکری و مشورتی با نمایندگان نمی‌شود و این رویه به صلاح دولت نیست.

وی ادامه داد: انتصابات اخیر دولت بیشتر حزبی و گروهی است و به منظور تامین منافع شخصی صورت گرفته و توجهی به منافع مردم و کشور نشده است.

سامری گفت: قطعا نمایندگان برای دفاع از حقوق مردم، استان و کشور وارد عمل می‌شوند و وزرایی که دست به چنین تصمیمات مشکوکی می‌زنند مورد سئوال قرار خواهند داد.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی بدون اشاره به نام وزیر تصریح کرد: چهارشنبه این هفته اولین سئوال از وزرای دولت کلید خواهد خورد تا این وزیر پاسخگوی انتصاب یک مدیر مسئله‌دار باشد. / فارس

 

https://hoorkhabar.ir/616250کپی شد!
134