وجود سه هزار بی سواد مطلق در دزفول

هورنیوز – علیرضا شیرین صحرایی افزود:براساس سرشماری عمومی سال ۱۳۹۰ هفت درصد جمعیت شهرستان دزفول بی سواد و یا کم سواد هستند که بیشتر این افراد در مناطق روستایی،حاشیه ای و عشایری سکونت دارند.

وی افزود: طبق برآوردی که در زمان حاضر انجام شده و کسر تعداد افرادی که در این مدت باسواد شده اند تعداد سه هزار نفر بی سواد مطلق بین سنین ۱۰ تا ۴۹ سال در شهرستان دزفول وجود دارد.

رئیس نهضت سواداموزی دزفول اظهار کرد:پارسال از تعداد یک هزار و ۸۰۰ بی سواد شناسایی شده در دزفول با تلاش و پیگیری انجام شده حدود ۷۵ درصد آنان در دوره های مختلف سواد آموزی شرکت کردند.

شیرین صحرایی افزود:امسال نیز سهمیه شهرستان دزفول برای باسواد کردن افراد بی سواد ۲ هزار و ۱۰۰ نفر می باشد که از این تعداد یک هزار و ۱۰۰ نفر در دوره اول سوادآموزی،۷۰۰ نفر در دوره انتقال و ۳۰۰ نفر در دوره تحکیم می باشند.

وی گفت:برای تحقق سهمیه اختصاص داده شده به دزفول و باسوادی حداکثری تاکنون تبلیغات بسیاری با نصب و پخش تراکت در مناطق پرتردد شهر انجام شده و این روند ادامه دارد.

رئیس نهضت سوادآموزی دزفول تمایل نداشتن افراد بی سواد برای سواد آموزی را مشکل اصلی نهضت سوادآموزی برشمرد و گفت:باید نیاز به سوادآموزی در این افراد احساس شود و خود به دنبال کسب علم و سوادآموزی باشند.

وی با تاکید بر اینکه بی سوادی باید به عنوان یک نقص و ضعف در افراد مطرح شود تا به دنبال رفع ضعف باشند گفت:همه دستگاه های اجرایی و مدیران باید در این خصوص فعال باشند و به یاری سوادآموزان بشتابند.

شیرین صحرایی گفت:در زمان حاضر آموزشیار و نیروی رسمی در سوادآموزی نداریم و افرادی که حداقل مدرک تحصیلی دیپلم داشته باشند می توانند به عنوان آموزش دهنده افراد بی سواد با نهضت سوادآموزی همکاری کنند.

تعداد آموزشیاران شهرستان دزفول ۳۰۰ نفر می باشد.

https://hoorkhabar.ir/614548کپی شد!
61