مدیر خانه مطبوعات خوزستان: مسئولان به فکر خبرنگاران باشند

هورنیوز – رضا علی جانی روز شنبه با حضور در خبرگزاری ایرنا و تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگار موفق خبرنگاری است که بتواند علاوه بر آشنایی با ارکان خبر به اخلاق رسانه ای نیز پایبند باشد.

 

وی افزود: قلم مانند تیغی دو لبه است که خبرنگار هم می تواند برای منافع استان و کشورش از آن استفاده کند و هم می تواند آن را فقط ابزاری برای نیل به اهداف شخصی بداند.

 

مدیر خانه مطبوعات خوزستان توضیح داد: با توجه به اینکه دشمنان کشور از رسانه به عنوان ابزاری مهم در جهت تهاجم فرهنگی استفاده می کنند پس رسانه های ما باید از نظر علمی به روز باشند و بتوانند از طریق فضای رسانه ای جدید با این تهاجم فرهنگی مقابله کنند.

 

وی گفت: خبرنگاران باید در همه حوزه ها فعال باشند، قلم بزنند و تحلیل کنند. مثلا در زمینه مسایل اجتماعی می توانند جامعه را نسبت به آسیب های اجتماعی هوشیار کنند و نقش آگاهی دهنده را داشته باشند یا در حوزه فرهنگ و هنر می توانند از تهاجم فرهنگ بیگانه به کشور جلوگیری کنند و به فرهنگ خودمان پویایی ببخشند.

 

علی جانی خبرنگاران را قشر آگاه، دلسوز و پرتلاش جامعه خواند و افزود: بسیاری از خبرنگاران بدون توجه به مشکلات رفاهی و شغلی خودشان همچنان به دنبال اخبار واقعی از جامعه هستند که جای تقدیر بسیاری دارد.

 

مدیر خانه مطبوعات خوزستان افزود: خبرنگاری می تواند مشکلات جامعه را حل کند که خود مشکل معیشتی نداشته باشد.

 

وی با اشاره به بحث آموزش خبرنگاران خوزستان گفت: خانه مطبوعات خوزستان سعی دارد دوره های آموزشی و تخصصی خبرنگاران، و جشنواره های فصلی تخصصی را برگزار کند که در این باره استاندار خوزستان حمایت کامل خود را نیز اعلام کرده است.

 

گفتنی است جشن روز خبرنگار یکشنبه ١٧ مرداد ۹۵ در مجتمع فرهنگی و ورزشی گیت بوستان اهواز با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و خانه مطبوعات استان ساعت ١٨:٣٠با حضور جمعی از مسئولان استان، روزنامه نگاران و فعالان عرصه خبر برگزار می شود.

https://hoorkhabar.ir/614065کپی شد!
36
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.