میانگین ۴۲ درصدی جذب اعتبارات مشاغل خانگی در خوزستان

هورنیوز – هوشمند صفایی جهارشنبه شب در نشست کار گروه اشتغال استان در محل استانداری خوزستان گفت: همه دستگاه های اجرایی باید در کارگروه اشتغال دخیل باشند.

او ادامه داد: باید امکانات و محدودیت های فنی وحرفه ای را شناسایی کنیم و آموزش آن را با نیاز بازار کار استان هدفمندسازی کنیم .

صفایی با اشاره به اینکه در یک سال اخیر مشارکت دستگاه ها در کار گروه کم بوده است گفت: کمیته ها زیر نظر کارگروه هستند و برای هر کدام از این کمیته ها دستگاه های مختلفی را در نظر گرفته ایم تا خروجی بهتری داشته باشند.

وی با اشاره به ۳۷ مرکز کاریابی موجود در استان گفت: در زمان استاندار قبل بخش نامه ای برای ادارات صادر شد که طبق آن همه سازمان ها و دستگاه ها دولتی و غیردولتی و شرکتها و کارخانجات موظف بودند هر فرصت شغلی را از طریق این مراکز معرفی کنند.

وی اظهار کرد: همین امر موجب می شود تا عدالت در توزیع شغلی رعایت شده ، اشتعال ساماندهی و اشتعال تقویت می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان بیان کرد: اعتبارات مربوط به مشاغل خانگی استان در سال گذشته ۱۴۸ میلیارد ریال بوده است و بانک های ملی،ملت، صادرات و تجارت به عنوان بانک های عامل این اعتبارات بوده اند.

او افزود: بانک ملی ۵۵ درصد و بانک ملت ۴۷درصد جذب اعتبار و پرداخت داشته اند اما بانک صادرات تنها ۸٫۵ درصد جذب اعتبار مشاغل خانگی داشته است که این قابل قبول نیست.

صفایی بیان کرد: در شهریورماه باید گزارش عملکرد استان را در جذب مشاغل خانگی ارسال کنیم و با توجه به عملکرد میانگین ۴۲ درصدی جذب اعتبار امیدواریم تا پایان شهریور ماه این جذب افزایش یابد.

https://hoorkhabar.ir/613549کپی شد!
34