دریافت هر گونه وجه نقد در زمان ثبت نام ممنوع است

هورنیوز – محمد تقی زاده تاکید کرد: چنانچه اولیای دانش آموزان در زمان ثبت نام با مشکل اخذ وجه مواجه شوند، می توانند مراتب را به کارشناسی ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایت اداره متبوع انعکاسی دهند یا مراتب را از طریق اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت اداره کل آموزش و پرورش  پی گیری کنند.اداره کل از طریق شماره تلفن ۳۳۳۳۱۱۵۷ برای پاسخگویی به شکایات و مشکلات شهروندان آماده پاسخگویی است.

تقی زاده ضمن دسته بندی مدارس به سه نوع مدارس غیردولتی ،مدارس خاص و مدارس دولتی توضیح داد: گرفتن شهریه در مدارس غیردولتی با توجه به درجه بندی و تسهیلات ارایه شده در مقاطع مختلف متفاوت است و موسسین این گونه مدارس موظف هستند در زمان ثبت نام ، نرخنامه شهریه خود را به رویت اولیا برسانند و اولیا بر اساس نرخنامه تعیین شده شهریه را پرداخت کنند.

وی در مورد مدارس خاص و نحوه دریافت وجه نقد افزود: مدارس مدارس خاص شامل مدارس استعدادهای درخشان( تیزهوشان)، شاهد و نمونه دولتی است. این مدارس به دلیل دایر کردن کلاس های فوق برنامه مبلغی از دانش آموزان برابر نرخ تعیین شده اخذ می کنند که پرداخت این مبلغ در زمان ثبت نام الزامی نیست و اولیا می توانند در طول سال تحصیلی نسبت به پرداخت این شهریه اقدام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نوع سوم مدارس را همان مدارس دولتی دانست و گفت: در مدارس دولتی برابر مقررات پرداخت هر گونه شهریه ممنوع و غیرقانونی بوده و مدیران حق اخذ شهریه یا هر گونه وجه نقدی در زمان ثبت نام و یا خارج از آن را ندارند.اما در مدارس هیات امنایی به دلیل دایر کردن کلاس های فوق برنامه پرداخت مبلغی برای این گونه کلاس ها الزامی است.هر چند والدین می توانند این مبلغ را در طول سال تحصیلی پرداخت کنند و الزامی به پرداخت آن در زمان ثبت نام نیست.

وی در پایان اظهار کرد: با توجه به این که آموزش و پرورش نیاز به همفکری و مشارکت اولیا دارد، هر گونه کمک و مساعدت مالی و غیرمالی به صورت دلخواه توسط اولیا قطعا به رشد و پویایی آموزشگاه فرزندانشان کمک خواهد کرد که در این مورد آموزش و پرورش خوزستان ضمن سپاس از همه شهروندان که همیشه یار و یاور تعلیم وتربیت بوده اند، آمادگی لازم برای هر گونه همکاری را خواهد داشت.

https://hoorkhabar.ir/613017کپی شد!
35