روزهای گرم، ادارات استان ساعت ۱۳ تعطیل شوند

هورنیوز – محمود دشت بزرگ مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان درخصوص افزایش مصرف برق در استان اظهار کرد: مصرف برق در تابستان امسال احتمالا هشت درصد رشد خواهد داشت و پیک بار مصرفی از هفت هزار و ۳۰۰ مگاوات به هشت هزار و ۱۲۳ مگاوات می رسد.

 

وی افزود: اوج بار مصرف (پیک بار) امسال در روز ۲۶ تیر اتفاق افتاد که دمای هوا ۵۰ درجه سانتیگراد بوده و پیک بار مصرفی به هفت هزار و ۸۱۹ مگاوات رسید که این رقم نسبت به پارسال ۱٫۵ درصد و به نسبت ۱۱ تیر پارسال، ۱۴٫۶ درصد رشد داشته است.

 

دشت بزرگ با بیان اینکه مصرف بیش از هفت هزار مگاواتی، شبکه برق را دچار تنش می کند، توضیح داد: با توجه به اینکه پنج درصد از ساعت های سال (۲۲۳ ساعت) بار بالای هفت هزار مگاوات بوده بنابراین اگر مصرف را در این مدت مدیریت کنیم و به کمتر از هفت هزار مگاوات برسانیم مشکلی نخواهیم داشت.

 

وی تصریح کرد: شرکت های برق منطقه ای از سال های گذشته با ‘تنش باری’ روبه رو بودند؛ همانطور که شرکت های آب با ‘تنش آبی’ روبه رو هستند.

 

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان یادآور شد: شد بار متناسب با رشد توسعه شبکه نیست و این مساله باعث شده از تجهیزات بیش از ظرفیت آنها استفاده شود به طوری که از بعضی از ترانسفورماتورها بیش از ۹۵ درصد ظرفیت آنها بارگیری می کنیم، این در حالیست که نباید بیش از ۷۰ درصد ظرفیت این تجهیزات از آنها بهره برداری کرد زیرا باعث کاهش طول عمر و آسیب به تجهیزات شبکه یا حوادث احتمالی خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه مدیریت مصرف برق در ادارات می تواند بسیار تاثیرگذار باشد، افزود: به استانداری پیشنهاد دادیم در روزهای بسیار گرم در زمان اوج مصرف ادارات در ساعت ۱۳ تعطیل شوند.

https://hoorkhabar.ir/611256کپی شد!
69