کاهش بودجه شهرداری به دلیل رکورد ساخت و ساز/ تشریح ماجرای دستگیری کارگران منطقه ۴

به گزارش هورنیوز ؛ محمدرضا فکوریان شهردار منطقه ۴ اهواز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره موضوع درآمدهای شهرداری منطقه اظهار کرد: برخی از مناطق منطقه ۴ اهواز جزء مناطق حاشیه است که دارای سکونت های غیرمجاز هستند، به همین دلیل این مناطق عوارضی پرداخت نمی کنند.

وی افزود: یکی از الزامات منطقه ۴، تعیین و تکلیف چنین مناطقی است و برای قانون مند کردن این موضوع نیاز است تا خدماتی به این مناطق داده شود.

فکوریان در ادامه با بیان اینکه طرح تفکیکی تعاونی شهرداری در شهرک برق تصویب شده است، اظهار کرد: امیدواریم پس از صدور پایان کارها، املاک این منطقه نیز سند دار شوند.

وی با اشاره به اینکه این منطقه به منطقه ۵ و ۴ تقسیم شده است، اظهار کرد: با این تقسیمات، وسعت منطقه ۴ از ۳۹۰۰ هکتار به حدود ۲۰۰۰ هکتار کاهش پیدا کرده که باعث کاهش درآمدها شده است.

شهرداری-منطقه-۴-اهواز

بدهی ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیونی به شهرداری

شهردار منطقه ۴ اهواز در ادامه با اشاره به طلب های به شهرداری اظهار کرد: به جز شرکت کاویان که بدهی های خود را با شهرداری تسویه کرده است، شرکت گروه ملی با ۲/۵ میلیارد، نورد لوله با یک میلیارد و دانشگاه شید چمران نیز با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، هنوز به شهرداری بدهکار هستند.

محمدرضا فکوریان خاطرنشان کرد: باتوجه به الزام قانون به این شرکتها برای پرداخت بدهی ها به شهرداری، مانع انجام این کار ظاهراً نیاز به مجوز قوه قضائیه برای پرداخت پس از اختلاس اخیر صورت گرفته در این شرکت ها می باشد.

وی افزود: طبق قانون هرگونه ساخت و ساز و عملیات عمرانی در شهر حتی درون شرکت ها و مراکز دیگر، نیاز به اخذ مجوز از شهرداری است که متاسفانه دانشگاه شهید چمران تاکنون برای اخذ مجوز اقدامی نکرده است.

کاهش بودجه شهرداری به دلیل رکورد ساخت و ساز

شهردار منطقه ۴ در ادامه اظهار کرد: پیش بینی درآمد این منطقه در بودجه سال گذشته، ۴۱ میلیارد تومان بود که حدود ۳۶ میلیارد آن محقق شده است.

وی گفت: بودجه امسال نیز ۲۷ میلیارد پیش بینی شده است که دلیل عمده کاهش بودجه، کاهش ساخت و ساز در شهر است که در این موضوع نیز در سطح کشور است.

تشریح ماجرای دستگیری کارگران

شهردار منطقه ۴ با اشاره به ماجرای دستگیری کارگران خاطرنشان کرد: ما زمانی از مشکل مطلع شدیم که کارگران مقابل شهرداری منطقه تجمع کرده بودند، پس از پیگیری ها مشخص شد که مشکل از شهرداری نیست و این اعتراض ناشی از اختلاف پیمانکار و کارگر است.

وی افزود: پیمانکار به ما گفت که طبق توافق با کارگران، حقوق آنان مطابق اداره کار و عیدی پایان سال نیز بر حقوق ماهانه تقسیم و اضافه می شود اما کارگران این موضوع را رد کردند و گفتند که قرار بود حقوق ما یک میلیون ۳۵۰ شود.

فکوریان گفت: پس از برگزاری جلسه با حضور نماینده اداره کار، شهرداری، حراست و نماینده کارگران، مقرر شد که آنان سرکار بروند تا رسیدگی شود، اما این کارگران مقاومت کردند و اقدام به شکستن شیشه خودروهای خدمات موتوری نمودند.

شهردار منطقه ۴ افزود: کارگران مانع از انجام کار دیگر کارگران برای جمع آوری زباله های شده بودند و نظر دستگاه قضایی نیز این بود که هرکس مخل خدمات رسانی شود، بازداشت می شود.

وی اظهار کرد: علیرغم آنکه کارگران با اراده خود و بدون دستبند سوار ماشین نیروی انتظامی شدند، بنده ظهر آن روز به کلانتری رفتم تا آنان را آزاد کنم اما آنها گفتند که ما تا به حق مان نرسیم، بیرون نمی آییم، در دادگاه نیز بازپرس که قصد تخفیف به آنان داشت آنها مانع شدند.

محمدرضا فکوریان افزود: البته در این موضوع پیمانکار نیز مقصر است زیرا باعث بالارفتن توقع کارگران شده است.

شهرداری-منطقه-چهار-اهواز

فعالیت های عمرانی شهرداری منطقه ۴

شهردار منطقه ۴ در خصوص فعالیت های عمرانی اظهار کرد: پروژه بدنه سازی اطراف میدان اصلی لشکرآباد با حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی، پروژه احداث سایبان برای مغازه های فلافل فروشی خیابان انوشه لشکر آباد، یکسان سازی درب منهول ها، احداث زمین های ورزشی در شهرک برق، پردیس، لشکر آباد، ایجاد روکش آسفالت در منطقه، زیرسازی، آسفالت و احداث جوی روباز برای روستای خبینه، اتصال بلوار شرقی کارگر به خیابان فروردین، پروژه پارک محله ای در منطقه بهارستان با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در منطقه ۴ درحال انجام هستند.

وی خاطرنشان کرد: سرانه فضای سبز شهرداری منطقه ۴ با احتساب بلوار ساحلی حدود ۱۲ متر می باشد.

شهردار منطقه ۴ در ادامه درخصوص طرح پارکبان گفت: پارکبانانی که اخیراً مقابل دانشگاه آزاد و تامین اجتماعی فعالیت می کنند، زیرنظر نیروی انتظامی هستند و متولی این موضوع سازمان خدمات موتوری می باشد.

 

https://hoorkhabar.ir/611142کپی شد!
360
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.