دم خروس تفرقه اندازان بیرون زد

به گزارش هورنیوز – قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به تبعیت از آموزه های قرآنی، سایر ادیان الهی دیگر مانند زرتشتیت، مسیحیت و یهودیت را به رسمیت شمرده است. اصل های دوازدهم، سیزدهم و چهاردهم قانون اساسی پیرامون حقوق این ادیان می باشد و آنها را در احوال شخصیه، تعلیمات دینی و انجام مراسمات مذهبی تابع دین خود دانسته است.

 

چندی پیش در خرمشهر همایشی تحت عنوان “بررسی فرقه های ضاله” برگزار شد که به سرعت تصاویری از بنر این همایش در فضای مجازی منتشر شد که در آن نام دین زرتشت نیز بعنوان یکی از فرقه های ضاله دیده می شد؛ انتشار این عکس موجی از ناراحتی و تحیر را بین هموطنان زرتشتی ایجاد کرد تا آنجا که این اعتراض به نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی نیز رسید.

 

اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان در مجلس نامه اعتراضی خطاب به شهرداری خرمشهر نوشت و با انتقاد از ذکر نام دین زرتشت بعنوان یکی از فرقه های ضاله بیان کرد: دین زرتشتی، دینی توحیدی است و زرتشتیان در ازنای تاریخ یکتاپرست و پرستنده خداوند یکتا و بی‌ همتا بوده‌اند. این موضوع در اصل سیزدهم قانون اساسی، توسط نظام جمهوری اسلامی ایران نیز مورد تایید قرارگرفته است و ایرانیان زرتشتی بر همین اساس دارای کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی هستند.

 

وی به دیدار رهبری با نمایندگان زرتشت سراسر جهان اشاره می کند و می افزاید: که رهبر گرانقدر انقلاب در دیدار با نمایندگان زرتشتیان سراسر جهان فرمودند آیین زرتشتی در ایران متولد شده است و این برای کشور ما، مایه فخر و مباهات است که محل ولادت اولین پیامبر آسمانی جهان، در ایران بوده است.

 

اختیاری در نامه ادامه می دهد: با توجه به این صراحت، جای بسی تعجب است، چگونه ارگان هایی به خود اجازه می دهند تا دین زرتشتی را یک فرقه و سپس آن را ضاله بنامند و به دین زرتشتی و زرتشتیان بی پرده توهین کنند و کلیه قوانین به خصوص اصول متعدد قانون اساسی را زیرپا بگذارند.

 

وی تصریح کرد: جای تاسف بسیار است که این همایش در شهری که نماد همبستگی کلیه ایرانیان از هر نژاد، قوم و دین در دفاع از خاک کشور است، برگزار شده و از آن تاسف بارتر اینکه از بودجه های دولتی برای ایجاد تفرقه استفاده شده است.

 

نماینده زرتشتیان ایران در مجلس به وجود شهدای زرتشتی در کنار سایر شهدای دفاع مقدس اشاره و خاطر نشان کرد: در شرایطی که همه گروه ها، ادیان، اقوام و ن‍ژادهای کشور نیاز به همدلی و همراهی دارند و بارها نیز این نکته در سخنان ارزشمند مسئولین کشور مورد تاکید قرار گرفته است، برگزاری اینگونه همایش های توهین آمیز که بدیهیات تاریخ این کشور پرافتخار را به زیر سئوال می برد، شدیداً محکوم خواهد بود.

 

پس از انتشار گسترده این نامه، شهرداری خرمشهر نیز طی بیانیه ای از موضوع برگزاری محتوای چنین همایشی ابراز بی اطلاعی کرده و در نامه ای آورد: بدون شک در دوران دفاع مقدس پیروان سایر ادیان، هم افق با قاطبه مردم چشم انداز دفع شر دشمن و آزادسازی مناطق اشغال شده دشمن بعثی را پیش روی قرار داده و بی درنگ به خیل عظیم مدافعان کشور پیوسته و با جانبازی و نثار خون خود در دفاع از کیان جمهوری اسلامی ایران و تمامیت ارضی پرداختند.

 

در بخش دیگر از بیانیه آمده است: شهرداری خرمشهر همواره بدون تردید، احترام گذاشتن به ادیان مصرح در اصل سیزدهم قانون اساسی را وظیفه ذاتی، شرعی و ملی خود می داند.

 

حال پس از گذشت چند روز آزردگی خاطر هموطنان زرتشتی باردیگر دم خروس تفرقه اندازان بیرون افتاد و تصاویری در فضای مجازی منتشر شده که نشان می دهد در بنر برگزاری همایش نام فرقه های وهابیت و بهائیت ذکر شده و افرادی سودجو با هدف تفرقه بین پیروان ادیان الهی کشور با تغییر در این تصاویر نام دین زرتشت را بعنوان یکی از فرقه های ضاله درج کرده اند که تاکنون تکذیبیه و یا تأییدیه ای از سوی مسئولان مربوطه در این خصوص بیان نشده است.

 

آنچه در این بین بار دیگر روشن شد استفاده غیرقانونی برخی افراد از فضای مجازی و اقدام دیرهنگام مسئولان در روشن شدن موضوع است که پیش از این بارها روی داده است که همین امر ضرورت نظارت و هوشیاری متولیان امر را می طلبد تا در شرایطی که همگان بدنبال ایجاد تفرقه بین اقوام و مذاهب گوناگون ایران هستند آب در آسیاب آنها نریزیم.

https://hoorkhabar.ir/610486کپی شد!
60