حویزاوی وارد کار سیاسی شده بود/ انتخاب شهردار حق شوراست/ نباید قصاص قبل از جنایت کنیم

به گزارش هورنیوز ؛ پس از استیضاح محمودرضا شیرازی توسط اعضای شورای شهر آبادان، این شورا در ۲۲ تیرماه ۹۵، محمد حویزاوی را برای مدیریت شهرداری آبادان برگزید.

در جلسه انتخاب حویزاوی به عنوان شهردار، ۱۰ نفر از اعضا به وی رأی مثبت دادند.

پس از این انتخاب موجی از اعتراضات به شورای شهر آبادان وارد شد به صورتی که تعدادی نزدیک به ۵۰ نفره از شهروندان مقابل شهرداری آبادان دست به تجمع اعتراضی زدند.

 

حویزاوی در خرمشهر وارد کار سیاسی شده بود

حمید حنظل عیدانی یکی از اعضای شورای شهر آبادان در واکنش به انتخاب حویزاوی به عنوان شهردار اظهار کرد: شهردار جدید آبادان در مدت تصدی مسئولیت در شهرداری خرمشهر، همانند محمودرضا شیرازی شهردار پیشین آبادان وارد سیاسی کاری شده بود.

وی افزود: در نخستین سال فعالیت، شهردار وقت ( محمودرضا شیرازی) فشار زیادی به برخی از اعضا آورد تا مجدد رای به ایشان داده شود و احساس من این بود که برای این شورا خیلی باید وقت صرف شود تا اعضا با یکدیگر هماهنگ شوند.

عیدانی گفت: با انتخاب آقای شیرازی مخالف بودم مثل الان که با انتخاب حویزاوی شهردار جدید مخالف هستم زیرا در هر دو تصمیم گیری به درستی عمل نشده است.

عضو شورای شهر آبادان در خصوص حویزاوی شهردار منتخب این شورا گفت: وی قبلا شهردار خرمشهر بوده است، معتقدم اگر ایشان از سمت شهردار خرمشهر استعفا نمی داد می توانست منشا کارهای بزرگ و تاثیرگذاری باشد که متاسفانه وارد فضاهای سیاسی شد.

وی افزود: در همان زمان بنده به عنوان رئیس شورای شهر آبادان توصیه می کردم که وارد فضاهای سیاسی نشود و تمرکز خود را بر امور شهرداری بگذارد که توجه نکرد و امروز هم یکی از دلایل من برای رای ندادن به ایشان همین مورد است.

 

نباید قصاص قبل از جنایت کرد

در همین زمینه فرشید بهشتی عضو شورای شهر آبادان به خبرنگار هورنیوز گفت: بنده ضمن احترامی که برای شهروندان قائل هستم، اما طبق قانون محمد حویزاوی شهردار آبادان است.

وی با بیان اینکه حویزاوی درحال پیگیری تاییده وزارت کشور برای آغاز به کار است، عنوان کرد: رأی اعضای شورا قابل بازگشت نیست و تنها راه قانونی درصورت نیاز استیضاح است.

بهشتی در ادامه با بیان اینکه رزومه حویزاوی بررسی شده است، افزود: شهردار جدید سابقه فعالیت در شهرداری اهواز و خرمشهر داشتند و به نظرم عملکرد موفقی نیز به جای گذاشتند.

عضو شورای شهر آبادان گفت: باتوجه به بدهی سنگین ۸۶ میلیاردی شهرداری آبادان، نباید قصاص قبل از جنایت کرد بلکه باید به حویزاوی در ادامه کمک کرد و تخریب وی راه و روش صحیحی نیست.

وی با بیان اینکه حویزاوی در شهرداری خرمشهر پروژه های خوبی را انجام داده است، اظهار کرد: لازم است نمایندگان مجلس، اعضای شورا و امام جمعه محترم به شهردار جدید آبادان کمک کنند.

 

انتخاب شهردار حق شوراست

سید فیاض موسوی رئیس شورای شهر آبادان نیز در خصوص انتخاب حویزاوی به عنوان شهردار اظهار کرد: انتخاب شهردار حق قانونی شوراست و هیچ اعتراضی در این زمینه وارد نیست.

وی افزود: محمد حویزاوی به عنوان شهردار جدید آبادان با نظر جامع اعضای شورای اسلامی شهر صورت گرفته و نظر اعضاء غیر قابل بازگشت است.

 

به گزارش هورنیوز ؛ باتوجه به مشکلات متعدد آبادان، بدیهی است این اختلاف نظرها کمکی به توسعه شهر نخواهد کرد بلکه آبادان و مردم محروم آن را روز به روز از پیشرفت دور خواهد کرد.

باتوجه به اینکه انتخاب شهردار از حقوق قانونی اعضای شورا است، باید این نکته مورد تذکر قرار گیرد که این انتخاب توسط نمایندگان مردم در شورا صورت پذیرفته است.

 

https://hoorkhabar.ir/610422کپی شد!
93
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.