خواب آلودگی و سرعت زیاد عوامل مهم تلفات اتوبوسی در جاده های خوزستان

هورنیوز – سرهنگ رضا دولتشاهی رییس پلیس راه استان خوزستان درخصوص تصادفات ناوگان اتوبوسرانی استان اظهار کرد: اگرچه سه عامل انسانی، وسیله نقلیه و جاده در بروز تصادف تأثیرگذار هستند اما عامل انسانی بیشترین سهم را در استان خوزستان دارد.

وی با اشاره به نقش رانندگان اتوبوسرانی در کاهش آمار تصادفات جاده ای بیان کرد: با رعایت سرعت مطمئنه و حق تقدم حتی درجاده های خراب استان نیز می توان از بروز تصادفات کاست.

سرهنگ دولتشاهی با بیان اینکه افزایش شدت تصادفات در اتوبوس ها بعلت بزرگی وسیله نقلیه است یادآور شد: به همین جهت رانندگان باید با کنترل سرعت مانع بروز حادثه شوند.

وی با اشاره به دو سانحه اتوبوسی خوزستان در سال جاری تصریح کرد: در هر دو حادثه عدم رعایت سرعت مطمئنه باعث وقوع پنج فوتی شد.

رییس پلیس راه استان خوزستان خاطر نشان کرد: خواب آلودگی راننده و عدم رعایت سرعت مطمئنه در مسیرهای باریک و کوهستانی از بیشترین عوامل تصادفات اتوبوسی است.

وی کنترل سلامت رانندگان مسافربری را ضرورری خواند و ادامه داد: به دلیل حساسیت موجود، تاکید ویژه ای بر نظارت حمل و نقل ناوگان عمومی، اتوبوس ها و تاکسی های بین شهری وجود دارد.

سرهنگ دولتشاهی از مسافران درخواست کرد که تخلفات رانندگان مانند سرعت غیرمجاز، خواب آلودگی و عدم بستن کمربند را از طریق سامانه ۱۱۰۱۲۰ به پلیس راه اطلاع دهند.

گفتنی است استان خوزستان سال گذشته رتبه ۱۲ را در تلفات جاده ای کشور داشته و به گفته رییس پلیس راه استان ۱۴۲ نقطه حادثه خیز و ۱۳ نقطه بحران ساز در خوزستان شناسایی شده است.

 

 

https://hoorkhabar.ir/610259کپی شد!
103
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.