انتشار پرداختی ها به مدیران شهرداری/ حضور احشام در پارک بانوان/ نارضایتی مردم از پروژه قطار شهری

به گزارش هورنیوز ؛ یکصد و سی و هشتمین جلسه شورای اسلامی کلانشهر اهواز با حضور اعضای شوراء، شهردار و نمایندگان وی و اصحاب رسانه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، علی ناصری عضو هیات رئیسه شورای شهر اهواز ضمن تبریک عید سعید فطر با اشاره به حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی شهر ماهشهر اظهار کرد: از وزیر نفت، استاندار خوزستان و عوامل شرکت ملی حفاری، مناطق نفت خیز جنوب، نیروهای امدادی و انتظامی برای اطفای این آتش سوزی تشکر می کنم.

وی افزود: هرجا همدلی باشد، می توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم.

 

شهردار فیش های حقوقی مدیران را منتشر کند

در ادامه این جلسه اسکندر زنگنه عضو شورای شهر اهواز با اشاره به حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی ماهشهر اظهار کرد: هنوز چند ساعت از حلاوت عید فطر نگذشته بود که آتش سوزی در پتروشیمی کام هر ایرانی را تلخ کرد.

عضو شورای شهر اهواز ادامه داد: باتوجه به اینکه ماهشهر قطب اقتصادی کشور است، وزیر نفت و استاندار خوزستان در محل حضور داشتند و جا دارد از این فداکاری آنان تشکر به عمل نماییم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز در ادامه تصریح کرد: انتشار فیش های حقوقی جامعه را به سمت التهاب پیش برده است و اختلاف مردم و مسئولین با این کار نمایان شد.

وی گفت: اعضای شورا نمایندگان مردم هستند و باید این اختلاف طبقاتی را بررسی کند.

زنگنه اظهار کرد: باتوجه به اینکه فسادهای اخیر بانکی مانند مه آفرید در اهواز بوده است، از استاندار خوزستان می خواهیم نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد.

وی گفت: از شهردار اهواز نیز می خواهیم، پرداختی ها به مدیران شهرداری را منعکس و منتشر نماید.

عضو شورای شهر اهواز در ادامه با اشاره به افتتاح پروژه پل روگذر شهدای جواد الائمه (شهدای مدافع حرم) اظهار کرد: از زحمت کشان ساخت این پل که به مردم خدمات ارائه کردند، تشکر می نمایم.

اسکندر زنگنه در پایان عنوان کرد: باتوجه به اینکه یکسال از عمر شورا باقی مانده است، هیات رئیسه شورا باید بیلان کاری خود در زمینه پروژه هایی مانند روگذز شهدای مدافع حرم و پل سوم منتشر نماید.

 

حقوق اعضای شورای شهر

در ادامه نیز رامی علاسوند رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به موضوع انتشار فیش های حقوقی عنوان کرد: بنده در تلویزیون نیز اعلام کردم که حقوق اعضای شورا یک شصتم حقوق شهردار براساس ۶۰ ساعت حق جلسه و مبلغی حدود “دو میلیون و هشتصد هزار تومان” است.

وی عنوان کرد: موضوع انتشار پرداختی ها به مدیران شهرداری را به شهردار ابلاغ خواهم نمود.

 

کمترین حق مردم، آگاهی است

در ادامه این جلسه حجت الاسلام کاظم سواری ضمن تشکر از همه کسانی که در اطفاء حریق نقش داشتند اظهار کرد: ما به عنوان اعضای شورای شهر اهواز نباید بگوییم که این موضوع مربوط به شهر ما نیست بلکه این پتروشیمی یک ثروت مشاع ملی است.

وی افزود: ما باید نسبت به بروز این حادثه حساس باشیم که علت وقوع آن چیست؟ مردم و به خصوص خوزستانی ها باید علت این حادثه را بدانند، زیرا کمترین حق مردم آگاهی است.

 

هزینه ۳۰ میلیاردی برای زیرگذر شریعتی

در ادامه این جلسه غلامرضا سبزعلی دیگر عضو شورای شهر اهواز با اشاره به حادثه پتروشیمی بوعلی اظهار کرد: از وزیر نفت و استاندار خوزستان که در محل حادثه حضور داشتند، تشکر می نماییم.

وی در ادامه با اشاره به درآمدهای شهرداری اظهار کرد: قطعاً امسال نیز کسب درآمد و هزینه کردها، سخت تر خواهد بود.

سبزعلی افزود: باید در مناطق به همان میزان که درآمد ایجاد می شود، هزینه کرد و آن هم باید با اولویت کارهای عمرانی صورت گیرد.

عضو شورای شهر اهواز در ادامه با اشاره به وضعیت آسفالت شهر خاطرنشان کرد: هرجا که می رویم یکی از مشکلات مهم مردم، وضعیت نامطلوب آسفالت چه در مناطق برخوردار و چه در مناطق غیر برخوردار است.

وی در ادامه گفت: هفته گذشته در تذکری عنوان شد که جاده ساحلی حدفاصل پارک قوری تا پارک مالیات به دلیل مشکلات آب و فاضلاب بسته شده است.

سبزعلی با بیان اینکه قرار بود این مشکل ۲۰ روزه حل شود اظهار کرد: ارگانهای دیگر باید به تعهدات خود عمل نمایند.

وی در ادامه ضمن تشکر از شهردار برای افتتاح روگذر شهدای مدافع حرم اظهار کرد: به پروژه تقاطع غیر همسطح چهارشیر نیز باید توجه جدی شود و باید به آن نیز تزریق مالی صورت گیرد.

این عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: در این پروژه ظاهراً توسط ارگانهایی مانند گاز، برق و آبفا کوتاهی صورت می گیرد که کمیسیون عمران شورا باید این موضوع را پیگیری نماید.

سبزعلی با اشاره به پروژه زیرگذر شریعتی عنوان کرد: قرار بود این پروژه با ۱۴ یا ۱۵ میلیارد تومان به پایان برسد اما تاکنون برای تملک معارض ها، حدود ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است، لذا ان شاءالله این زیرگذر زودتر به پایان برسد تا ما هدیه ای به مردم داده باشیم.

همچنین در این زمینه جمشید سلحشور رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر اهواز اظهار کرد: طبق توافق، پروژه چهارشیر اکنون به جایی رسیده است که قرار بود از آن به بعد به پیمانکار پول داده شود.

وی افزود: قرار است از این ماه به صورت ماهانه مبلغی در حدود ۲ تا ۳ میلیارد تومان به این پروژه تزریق شود.

سلحشور در ادامه نیز با اشاره به زیرگذر شریعتی عنوان کرد: شرکت آبفا مسیر انتقال فاضلاب خام را منتقل کرده است و منتظر اقدام شرکت گاز نیز هستیم، که در این صورت ان شاءالله این پروژه بدون مشکل و تا شهریور ماه به بهره برداری خواهد رسید.

 

لزوم مدیریت و نظارت صحیح بر پارک بانوان

در ادامه این جلسه زیبا صالحپور دیگر عضو شورای شهر اهواز ضمن تبریک عید سعید فطر و با اشاره به روز حجاب و عفاف عنوان کرد: عنوان می شود که حجاب باید دلی باشد اما ظاهر و باطن انسان ها با یکدیگر درآمیخته است.

وی افزود: حجاب در اسلام فقط مختص زنان نیست و مردان نیز باید حجاب داشته باشند.

این عضو شورای شهر اهواز در ادامه با اشاره به حادثه پتروشیمی بوعلی اظهار کرد: از تمامی عوامل و مسئولین به خصوص وزیر نفت و استاندار خوزستان که البته موظف به حضور در محل بودند، تشکر و قدردانی می نماییم.

صالحپور افزود: در اینجا باید از شهدایی مانند شهرام محمدی و الماسی نیز یادی کنیم.

عضو شورای شهر اهواز در ادامه تصریح کرد: یکی از انتظارات معقول مردم از شهرداری، تمیز نگه داشتن شهر است اما علیرغم هزینه بالایی که شهرداری بابت رفت و روب پرداخت می کند، شاهد وجود زباله ها هستیم.

وی افزود: باید در زمینه تمیزی و نظافت ماشین های حمل زباله و حتی سطل های زباله نیز تلاش صورت گیرد.

زیبا صالحپور در ادامه با اشاره به فصل تعطیلی مدارس و دانشگاه ها عنوان کرد: شهرداری نیاز به فضاهای فرهنگی و ورزشی مانند فرهنگسراها و سرای محله برای پُر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان دارد.

این عضو شورای شهر اهواز در ادامه با اشاره به مکان دانشگاه شهرداری اظهار کرد: دوسال گذشته برای دریافت مجوز تاسیس دانشگاه شهرداری، ساختمان فرهنگسرای آی تی را به صورت موقت به این دانشگاه اختصاص دادیم اما تاکنون دانشگاه به مکان دیگری منتقل نشده است.

صالحپور در ادامه با اشاره به احداث دو پارک بانوان در اهواز تصریح کرد: پارک های بانوان با تبلیغات بسیاری مطرح شدند ولی متاسفانه متناسب با آن حجم تبلیغات نیستند. بسیار جای تاسف است که به دلیل عدم مدیریت درست و نبود نظارت، شاهد انتشار عکسی در فضای مجازی باشیم که گله گاومیش ها را در محل ورودی پارک بانوان را نشان می دهد. چگونه امکان پذیر است مکانی که برای آرامش بانوان است گله گاومیش در ورودی آن قرار گرفته باشد؟

وی افزود: همانگونه که نماینده ولی فقیه در استان اشاره کردند، باید قسمتی از پارک هفتم تیر به بانوان اختصاص یابد تا بتوانند به راحتی در این مکان ورزش کنند.

عضو شورای شهر اهواز در بخش دیگر نطق خود عنوان کرد: مردم کوی رمضان اهواز بارها درخواست داشتند تا جلوی تغییر کاربری پارک محله ای این منطقه گرفته شود.

وی افزود: همچنین اعضای شورا به مردم منطقه اندیشه قول هایی دادند اما اقدامی تاکنون صورت نگرفته است.

 

شش تذکر از یک عضو شورا

در ادامه این جلسه هوشنگ شیرمردی ضمن تبریک عید سعید فطر، نسبت به موضوعات زیر تذکراتی عنوان کرد:

۱ – مصوبه تجمیع برگزاری مناقصات شهرداری اقدامی نشده است.

۲ – درخصوص تشکیل کمیته صیانت از املاک شهرداری ادغامی صورت نگرفته و همچنان این املاک غارت می شوند.

۳ – فضای سبز به دلیل زیربنای نامناسب که باید با استفاده از خاک نباتی باشد اما اغلب با نخاله های ساختمانی ایجاد می شوند و باعث زرد شدن چمن شده است.

۴ – ایجاد مشکلات زیست محیطی ناشی از سوزاندن پسماندها و همچنین استخدام افراد توسط سازمان مدیریت پسماند.

۵ – جلوگیری از فروش های بی حساب و کتاب در منطقه کیانپارس اهواز.

۶ – پل چهارشیر و تعیین و تکلیف آن باتوجه به مهلت ۳۳ ماهه که تاکنون ۱۵ درصد از آن انجام شده است و پیمانکار قرار بود پس از انجام ۱۵ درصد از کار طلب پول نماید.

 

انتقاد از عدم حضور شهردار منطقه ۳

همچنین در ادامه این جلسه مریم ابریشم کار دیگر عضو شورای شهر اهواز ضمن تبریک عید سعید فطر با اشاره به نطق هفته قبل خود اظهار کرد: در جلسه قبل بنده از مشکلات مدیریتی شهرداری منطقه ۳ انتقاداتی کردم که توسط یکی از حضار در جلسه نیز تایید شد.

وی افزود: این نطق بنده فقط در یک رسانه کار شد و رسانه های دیگر آن را پوشش ندادند.

ابریشم کار عنوان کرد: قرار بود شهردار منطقه ۳ در این جلسه حاضر باشند اما وی حضور ندارند.

 

ارگانها در زمینه کمربند سبز به تعهدات خود عمل کنند

در ادامه این جلسه حجت الاسلام کاظم سواری عضو شورای شهر اهواز با اشاره به پروژه کمربند سبز اهواز عنوان کرد: بنده از این کمربند بازدید داشتم و قرار شد شهرداری و دیگر ارگانها در این زمینه ورود کنند.

وی افزود: در استانداری هیاتی برای این موضوع تعیین شد اما از زمانی آمدن آقای مقتدایی (استاندار اسبق) تاکنون جلسه ای تشکیل نشده است.

سواری با بیان اینکه از استاندار جوان و متدین می خواهیم این جلسه را برگزار نماید عنوان کرد: کمربند سبز درحال حاضر با تانکر آبیاری می شود که باتوجه به بودجه شهرداری این کار زشت است.

عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: ارگانهای دیگر مانند نفت و فولاد باید به تعهدات خود عمل کنند و فقط برای مردم آلودگی هوا ایجاد نکنند.

 

چرا قطار شهری به پایان نمی رسد؟

در قسمتی دیگر جانعلی خورشیدی، عضو شورای شهر اهواز، با مخالفت با تصویب بودجه سازمان قطار شهری گفت: مردم این سوال را می کنند که این هزینه ها به کجا می رود و سوال آنها به این دلیل است که کاری صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: همه مسئولان استان از پروژه قطار شهری اهواز ناراضی هستند. باید مدافع حق الناس باشیم در این خصوص قسم خورده ایم. مدیرعامل قطار شهری باید در برابر رسانه ها اعلام کند که چه زمانی این پروژه انجام خواهد شد و اگر مشکلی وجود دارد مشکل را اعلام کند.

خورشیدی افزود: چرا پروژه های قطاری شهری که همزمان با قطار شهری اهواز شروع شده است، به نتیجه مطلوب رسیده است؟ مشکل ما در کجا است؟

 

با نصف هزینه های دیگر شهرها، مترو راه می افتد

در ادامه این جلسه عباس هلاکویی مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز اظهار کرد: این پروژه نیاز به ۳ هزار میلیارد تومان دارد.

وی افزود: دولت باید سالانه ۱۰۰ میلیارد پرداخت می کرده که تنها ۱۵ درصد آن را در سال ۹۴ تخصیص داده است، امسال نیز کمکی صورت نگرفته است.

هلاکویی با بیان اینکه قرار بود از طریق فاینانس ۱۹۰۰ میلیارد تومان داده شود اما اینکار صورت نگرفته عنوان کرد: هیچ مترویی به جز اهواز و کرج فاینانسی نیست و به همین دلیل نیز متروی کرج هنوز مشکل دارد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز گفت: در مشهد ۳۱۰۰ میلیارد، اصفهان ۱۷۰۰، تبریز ۱۳۰۰، شیراز ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و این درحالی است که طول مسیر این پروژه ها با اهواز یکسان است.

وی خاطرنشان کرد: در اهواز تنها ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و کار بیشتر از بودجه صورت گرفته، اگر به بنده نصف هزینه هایی که در دیگر شهرها شده داده شود، این پروژه را به اتمام می رسانم.

 

به گزارش هورنیوز در پایان این جلسه بودجه جاری سازمان قطار شهری اهواز در سال ۹۵ با ۶۳ میلیارد تومان و بودجه سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری با ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تصویب شد.

همچنین اصلاح مصوبه انتخاب حساسبرس سال ۹۵ شهرداری اهواز و لایحه تفریق بودجه سازمان قطار شهری در سال ۹۳ تصویب شد.

https://hoorkhabar.ir/609409کپی شد!
40