آیا تحصن نماینده شادگان جواب داد؟

به گزارش هورنیوز ؛ در پی تحصن حجت السلام ناصری نژاد، نماینده مردم شهرستان شادگان در استانداری خوزستان به دلیل اعتراض به وضعیت آب این شهرستان، جلسه فوق العاده شورای عالی کشاورزی استان در محل استانداری خوزستان برگزار شد.

ph3333oto_2016-07-10_23-11-33

در این جلسه غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، محمدرضا شمسایی مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان، کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و درویشعلی کریمی مدیرعامل آبفار خوزستان به همراه معاونین استاندار حضور داشتند.

در این پایان این جلسه که با پیگیری و دستور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان برگزار شد، ۸ مصوبه جهت بهبود وضعیت آب شرب و آب کشاورزی شهرستان شادگان، به تصویب رسید.

ph3333oto_2016-07-10_23-11-25

مصوبات جلسه در زمینه آب کشاورزی:

۱ –  تشکیل جلسه شورای تامین استان به صورت فوق العاده جهت جلوگیری قاطع برداشت های غیر مجاز شهرستان های بالادست

۲ –  تسریع در انتقال آب بین حوزه ای کارون به جراحی

۳ –  معرفی یک نماینده از طرف نماینده شهرستان شادگان در مجلس شورای اسلامی جهت بررسی خروجی آب سدها

۴ –  افزایش دبی آب جراحی به دو برابر

مصوبات جلسه در زمینه آب شرب:

۱ –  افزایش ٢٠ هزار متر مکعب آب شرب روزانه

۲ –  دستور تکمیل سریع تصفیه خانه اب شادگان

۳ –  اجرای  سریع مصوبات سازمان اب و برق که از سال ٩١ تا به حال اجرا نشدند

۴ – تسریع در ساماندهی شبکه اب شهری و روستایی

 

تحصنی در کار نبوده، حق با ایشان است

در همین زمینه غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در این زمینه به خبرنگار ما گفت: تحصنی در کار نبود و ایشان فقط به موضوع نرسیدن آب به نخیلات شادگان اعتراض داشتند که حق هم دارند.

وی افزود: بنده از طریق آقای شمسایی مدیرعامل سازمان آب و برق استان این موضوع را پیگیری کردم که ایشان نیز گفتند آبی دست من نیست که به این نخیلات برسانم و باید آن را مدیریت کنم.

شریعتی ادامه داد: به آقای شمسایی گفتیم که به استانداری بیایند و جلسه ای باحضور حجت الاسلام ناصری نژاد در این خصوص برگزار شد.

استانداری خوزستان گفت: ظاهراً در بین راه به صورت غیرمجاز برداشت آب صورت می گیرد لذا مقرر شد این موضوع پیگیری و با متخلفان برخورد شود.

وی با بیان اینکه نخیلات در اولیت هستند، اظهار کرد: مدیرعامل سازمان آب و برق نیز در این جلسه عنوان کرد که در حوزه کرخه و کارون مشکلی نیست و تنها مشکل ما در حوزه مارون است.

شریعتی گفت: در پایان مقرر شد به صورت جزئی میزان آب ورودی افزایش یابد.

استاندار خوزستان در پایان اظهار کرد: حجت الاسلام ناصری نژاد در این خصوص دغدغه مردم را داشتند و حق هم دارند، البته با کمک هم، این مشکل باید مدیریت شود تا تابستان به پایان برسد.

https://hoorkhabar.ir/609230کپی شد!
123
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.