پس از سه روز آتش سوزی پتروشیمی بوعلی مهار شد/ مصدومیت ۳۳ نفر

به گزارش هورنیوز ؛ بالاخره بامداد روز شنبه ۱۹ تیرماه ۹۵ پس از تقریباً سه روز آتش سوزی در مخزن ۲۰۰۱C پتروشیمی بوعلی ماهشهر توسط تیم های امدادی و آتش نشانان مهار شد.

وزیر نفت به همراه معاون وی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، استاندار خوزستان و جمعی دیگر از مسئولین مربوطه و محلی در منطقه محل حادثه حضور پیدا کردند.

عملیات طاقت فرسا و بزرگ اطفای این حریق با حضور صدها آتش نشان، نیروی امدادی و پشتیبانی به صورت زمینی و هوایی انجام شد.

photo_3332016-07-09_02-55-37

بعد از ظهر روز جمعه وزیر نفت پس از تشکیل جلسه ستاد بحران در محل حادثه، خبر از آغاز عملیات ضربتی اطفاء با هجوم آتش نشانان و نیروی پشتیبانی به مخزن درحال آتش داد.

زنگنه ساعاتی بعد در جمع خبرنگاران عملیات انجام شده را ناموفق عنوان کرده بود.

 

آتش سوزی به صورت کامل اطفاء شد + عکس و فیلم

آتش مخزن ۲۰۰۱c مجتمع پتروشیمی بوعلی سینای منطقه ویژه اقتصادی بندر ماهشهر به لطف خدای متعال و کمک و همکاری اکیپ های حاضر در منطقه به طور کامل خاموش شد.

عملیات فوم پاشی از ضلع شمالی که از ساعت ۲۱ و از پایین مخزن ۲۰۰۱c که از سوی آتش نشانان به صورت اوریب در حال انجام بود، تا دقایقی پیش ادامه داشت.

p333hoto_2016-07-09_02-46-47

دریافت ویدیو

 

۳۳ مصدوم حاصل آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی سینا

عیسی کلانتر رئیس سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز اظهار کرد: از صبح امروز تاکنون ۳۳ نفر مصدوم حاصل آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی سینا بوده است.

 وی افزود: از این تعداد مصدوم، ۲۵ نفر مداوا و ترخیص شدند، سه نفر دچار سوختگی سطحی و پنج نفر نیز بر اثر ضربه به مچ پا به بیمارستان اعزام شدند.

 

انفجاری در کار نبوده است

منصور قمر فرماندار شهرستان بندر ماهشهر موضوع انفجار در مخزن مشتعل پتروشیمی بوعلی سینا را رد کرد.

 

بازگشت واحدهای پتروشیمی بوعلی به مدار تا یک ماه آینده

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس گفت: تمامی واحدهای پتروشیمی بوعلی بجز واحد پارازایلین تا یک ماه آینده به مدار از می گردد.

سلیم نژاد اضافه کرد: بر اساس هماهنگی در شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واحد پارازایلین شرکت پتروشیمی بندرامام که طی ماه های گذشته به واسطه مازاد عرضه پارازایلین تولید خود را متوقف کرده بود دوباره با ظرفیت تولید ۱۸۰ هزار تن در سال برای تامین خوراک مورد نیاز پتروشیمی شهیدتندگویان به مدار تولید بازمی گردد.

pho333to_2016-07-09_02-55-33

 

https://hoorkhabar.ir/608789کپی شد!
109