فطر برای کسی عید است که خدا روزه او را قبول کرده و با مال حلال شب زنده‌داری و استغفار کرده باشد

هورنیوز – آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری در خطبه‌های نماز عید سعید فطر با تبریک عید سعید فطر و روز اول شوال با توصیه مومنین به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: پرداخت فطریه باید مورد تاکید روزه داران عزیز قرار گیرد. فطریه بهتر است قبل از نماز عید داده شود.

وی اضافه کرد: عید فطر از مهمترین جشن‌ها و اعیاد مسلمانان است و بر مسلمین واجب است که زکات فطره خود را پرداخت کنند و گفتن تکبیر را که بر گرفته از آیات قرآن است پیش از نماز عید فطر که از سنت‌های عید است باید خوانده شود.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان تصریح کرد: در صورتی که انسان ماه مبارک رمضان را روزه بدارد اما فطریه خود را نپردازد، گویی که این ماه را روزه نگرفته است.

آیت الله موسوی جزایری ادامه داد: فطر برای کسی عید است که خدا روزه او را قبول کرده و با مال حلال شب زنده‌داری و استغفار کرده باشد. اگر این برنامه‌ها برای خدا باشد از ما تشکر می‌کند و روزی که در آن معصیت خدا را نکنیم عید است.

خطیب نماز عید فطر اهواز در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به مشکلات موجود در منطقه تصریح کرد: بازماندگان بنی‌امیه در سوریه و عراق با راه انداختن جنگ و خون‌ریزی عید مردم را به عزا تبدیل کرده اند و مشاهده می‌شود که در عراق به وسیله داعش و حمایت‌های وهابیت و آمریکایی‌ها دست به جنایت‌های بزرگی می‌زنند.

وی با بیان اینکه ما در کنار مردم عراق خواهیم بود عنوان کرد: ما به مانند شهدایمان که در این کشور به این درجه رسیدند در کنار مردم عراق هستیم و راه این شهدا را ادامه خواهیم داد.

امام جمعه اهواز با اشاره به جنایت‌های موجود در یمن بیان کرد: این اقدامات دشمنان در یمن قلب‌ها را به درد می‌آورد و همچنین در بحرین اهانت به شیخ عیسی قاسم نه اینکه برای مردم این کشور بلکه برای تمام مسلمانان از جمله مردم خوزستان غیر قابل تحمل است.

آیت الله موسوی جزایری در پایان، یکی از بزرگترین پیام‌های حضور در نماز عید فطر را به نمایش گذاشتن وحدت، اتحاد و همدلی مسلمانان دانست و گفت: امید است روزی همه مسلمانان با اتحاد و انسجام و همدلی بتوانند بر تمام دشمنان خود غلبه کنند

https://hoorkhabar.ir/608407کپی شد!
106