مردم باید پرسشگر باشند/ شهردار منطقه ای که همه کار کرده!/ ۲۵۰ میلیون برای تجهیز دفاتر نمایندگان!

به گزارش هورنیوز ؛ یکصد و سی و هفمین جلسه شورای اسلامی کلانشهر اهواز، صبح امروز با حضور اعضا، نمایندگان شهرداری و اصحاب رسانه برگزار شد.

 

مردم باید پرسشگر باشند

در ابتدای این جلسه علی ناصری عضو هیات رئیسه شورای شهر اهواز با اشاره به وضعیت آسفالت معابر عنوان کرد: وضعیت آسفالت معابر اصلی شهر بسیار نامناسب و نامطلوب است، بارها عنوان نهضت آسفالت را شنیدیم اما ولی در عمل چیزی مشاهده نمی شود.

ناصری تصریح کرد: از وظایف شهرداری، رُفت و روب و تامین فضای سبز است که متاسفانه درحال حاضر این بدیهی ترین و پیش پا افتاده ترین وظیفه به درستی انجام نمی گیرد.

عضو شورای شهر اهواز خاطرنشان کرد: مردم ما کم توقع هستند و این یک ضعف است، مردم باید پرسشگر باشند و ما وظیفه داریم این حداقل توقع را برای مردم فراهم کنیم.

ناصری در خصوص عملکرد مدیران شهرداری اظهار کرد: بحث بازنگری عملکرد مدیران در خصوص درآمدزایی، مدرک مرتبط همراه با تجربه کافی و مرتبط با مسئولیت ها در حوزه مناطق و سازمان ها ضرورت دارد.

عضو شورای شهر اهواز گفت: باتوجه به یکسال باقی مانده ار عمر شورا، بادقت بیشتری نسبت به شایسته سالاری به معنای واقعی، گام برداریم، لذا از اعضای شورای شهر تقاضا دارم که به شهردار در خصوص استفاده از افراد کارآمد و توانمند در مدیریتها کمک کنند.

علی ناصری در ادامه با اشاره به تخلفات صورت گرفته در شهرداری تصریح کرد: متاسفانه طی چندماه گذشته شاهد تخلفاتی در شهرداری مناطق و در حد میلیاردی بودیم که موضوع آن از طریق مقامات قضایی درحال رسیدگی است.

عضو شورای شهر اهواز با بیان لزوم آسیب شناسی دقیق این موضوع، گفت: لازم است است سیستم کاری شهرداری به صورت کاملاً کامپیوتری و نرم افزاری اصلاح گردد تا نتوان به راحتی این تخلفات را انجام داد.

 

شهردار منطقه ای که همه کار کرده!

در ادامه این جلسه مریم ابریشم کار دیگر عضو شورای شهر اهواز با اشاره به مشکلات مناطق ۶،۵و ۷ اهواز عنوان کرد: از شهردار اهواز انتظار می رود توجه ویژه ای از لحاظ مالی و اعتباری به این مناطق به منظور تامین حداقل نیازهای شهروندی ساکنین، انجام دهد.

مریم ابریشم کار در ادامه با اشاره به سخنان شهردار منطقه ۳ در نشست خبری اخیر خود، اظهار کرد: شهردار منطقه ۳ عنوان کرده است که در طول مدیریت وی، سه پارک محله ای فرهنگیان، پارک ملت و پارک سیدعبدا.. را احداث نموده اند، جالب اینجاست این پارک ها سالها قبل از حضور ایشان در منطقه وجود داشته اند و باحضور وی، روز به روز درحال تخریب و نابودی هستند.

سخنگوی شورای شهر اهواز اظهار کرد: پارک بانوان، باغ موزه دفاع مقدس، تقاطع غیر همسطح چهارشیر از جمله پروژه هایی است که توسط شهرداری مرکز و با اعتبارات آن در حال انجام است و فقط از لحاظ مکانی در منطقه ۳ هستند، لذا جزء بیلان کاری شهردار فعلی نیستند.

ابریشم کار تصریح کرد: صحبت های مدیر منطقه در مورد تکمیل، زیرسازی و آسفالت معابر منطقه به نظر وارونه می رسد زیرا از سال گذشته تا کنون تخریب معابر و مشکلات ساکنین کاملاً مشهود است.

وی خاطرنشان کرد: از جمله کارهای خدماتی که بارها در فضای مجازی بعنوان بیلان کاری مدیر این منطقه بیان شده است، یک پایه چراغ ۳ یا ۴ متری است که از آن بعنوان برج نوری در فضای مجازی و خبری نام برده می شد که نه تنها زیبایی نداشته بلکه چشم انداز بسیار نامناسبی را ایجاد کرده است و همچنین پایه چراغ بعنوان برج نوری از نظر مدیر منطقه محسوب می شود.

عضو شورای شهر اهواز در ادامه تصریح کرد: شهردار منطقه ۳ در این نشست خبری کم مانده که چغازنبیل، تخت جمشید و تمدن چند هزار ساله خوزستان و ایران را به نام خود ثبت کند.

وی افزود: باتوجه به این شرایط از شهردار اهواز انتظار داریم از نیروهای متخصص، توانمند و نخبه شهرداری در مدیریت مناطق و سازمان ها استفاده نماید، کما اینکه در برخی از مناطق و سازمان ها شاهد عملکرد شایسه مدیران می باشیم.

ابریشم کار در پایان گفت: جا دارد از عملکرد سازمان فرهنگی و ورزشی در این مدت کوتاه راه اندازی سازمان علیرغم مشکلات مالی، قدردانی کنیم. ما در این مدت شاهد تلاش هایی در حوزه فرهنگی و ورزشی از جمله برگزاری دومین سمپوزیوم خوشنویسان قرآن کریم هستیم و مطمئناً  باتوجه به توانایی پرسنل و مدیرعامل این سازمان در آینده نزدیک شاهد توسعه فرهنگی و ورزشی در کلانشهر اهواز خواهیم بود.

 

۲۵۰ میلیون برای تجهیز دفاتر نمایندگان!

در ادامه این جلسه حسین حیدری با انتقاد از واگذاری کارهای غیر مرتبط با شهرداری به این نهاد عنوان کرد: تجهیز کامل دفاتر نمایندگان مجلس به میزان ۲۵۰ میلیون تومان به شهرداری اهواز واگذار شده است، اما خیابان ها و معابر شهر با مشکل آسفالت مواجه هستند.

وی افزود: دولت هیچ کمکی به انجمن ها و تشکل های مردمی و بیماران خاص نمی کند، به همین دلیل همه آنها برای دریافت مساعدت به شهرداری هجوم می آورند.

 

https://hoorkhabar.ir/608096کپی شد!
172
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.