کارمندان دولت نمی توانند همزمان تحصیل کنند + تصویر بخشنامه

هورنیوز – سازمان مدیریت با بخشنامه ای در ۲۳/۱۲/۹۳ ادامه تحصیل را ممنوع اعلام کرده در حالیکه کارمندان در وقت آزاد و با هزینه شخصی خودشان ادامه تحصیل می دهند .
نگاهی به سوابق قانونی صدور این بخشنامه نشان می دهد سالها پیش، این قانون به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است.
در ماده واحده قانون ممنوعیت ادامه تحصیل کارگزاران کشور در ساعات اداری آمده است: از تاریخ تصویب این قانون اشتغال و ادامه به تحصیل کارگزاران شاغل در جمهوری اسلامی ایران اعم از قوه مجریه، قوه مقننه و قوه‌قضاییه و نهادهای انقلاب اسلامی و شرکتهای تابعه دولت و کلیه مؤسساتی که به نحوی از بودجه عمومی کشور استفاده می‌نمایند در ساعات اداری‌روزهای کاری هفته در داخل و خارج کشور ممنوع می‌باشد و متخلفین به انفصال موقت از خدمت از یک سال تا سه سال محکوم می‌شوند.
این قانون که در ۱۴ دیماه ۱۳۷۲ مجلس شورای اسلامی‌تصویب و در تاریخ ۱۳۷۲٫۱۰٫۲۲ به تأیید شورای نگهبان رسیده استثناهایی را برای منع تحصیل همزمان تعیین کرده که یکی از این تبصره ها، مربوط به مجاز بودن ادامه به تحصیل تمام وقت کارکنان با استفاده از مأموریت یا مرخصی با تعیین جانشین ایشان به این شرط است که همزمان با‌تحصیل، اشتغال اداری نداشته باشند. همچنین جانبازان پنجاه درصد به بالا و رزمندگان و آزادگانی که ۳ سال تمام متوالیاً یا متناوباً سابقه حضور در جبهه و اسارت داشته باشند از‌شمول این قانون مستثنی شده اند.
بخشنامه ای که تازگی ندارد
دولت نهم نیز بخشنامه ای مشابه به آنچه دولت یازدهم درباره منع تحصیل همزمان کارمندان صادر کرده، داشته است. در بخشنامه شماره ۱۸۰۳/۷۰۵۹۹مورخ ۱۳۸۷/۸/۵ معاون راهبردی منابع انسانی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور عدم پذیرش مدارک تحصیلی صادر شده از سوی سازمان مدیریت صنعتی کشور به دلیل همزمانی اشتغال و تحصیل کارمندان دولت مورد تاکید قرار گفته است. دو تن از کارمندان دولت، با شکایت به دیوان عدالت اداری خواستار لغو این بخشنامه شده بودند که دیوان عدالت اداری نیز در پرونده شماره ۴۲۱,۳۶۱/۸۸ رای شماره ۶۱-۶۲ را صادر کرد و در آن، بخشنامه معاون راهبردی منابع انسانی معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور را در عدم پذیرش مدارک تحصیلی کارمندانی که همزمان اشتغال و تحصیل داشته اند را تایید کرد.

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2016-06-23 08:48:43Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2016-06-23 08:50:11Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

https://hoorkhabar.ir/605756کپی شد!
126
۲
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

  • سعيد حميديان مقدم سلام علیکم ادامه تحصیل حق طبیعی هر انسانی است و با قانون و بخشنامه نمی توان این حق را از انسان ها گرفت . متاسفانه نظام مدیریت منابع انسانی کشور خلاف منافع ملت است. مهترین دلیل بر این مدعا منفی بودن بهره وری نیروی انسانی است .
  • روح اله خلیلی مفاد این بخشنامه با تیتر این خبر منافات دارد. بخشنامه یک مقطع تحصیلی را منوط به موافقت دستگاه اجرایی و دو مقطع تحصیلی را منوط به موافقت آن سازمان کرده.ولی تیتر خبری شما کلا ادامه تحصیل کارمندان را ممنوع اعلام نموده. مثال این بخشنامه خود من هستم که الان دارم یک مقطع بالاتر از مدرک تحصیلی زمان استخدامم درس میخوانم.و قبل از تحصیل ام از دستگاه اجرایی ام موافقت گرفتم.
منتشر شده۲