در کمک به از بین بردن ناهنجاریهای اجتماعی هم ورود می کنیم!

به گزارش هورنیوز ؛ مسکن و وضعیت آن دغدغه بسیاری از مردم در روزهای پس از مدارس و تعطیلات تابستان است. این در حالی است که بازار مسکن طی دو سال گذشته وارد رکود عمیقی شده بود، و با توجه به اطلاعات ارایه شده مرکز آمار در سال ۱۳۹۳ کاهش ۵۰ درصدی ساخت و ساز نسبت سال قبل را به همراه داشت.

نحوه معاملات، ساخت و ساز، امکانات و… همیشه سوالات بسیار زیادی را در ذهن مردم تداعی می کرد و هر کارشناسی نظرات خاص خود را داشته است. پس از تحقیقات میدانی فراوان و جمع آوری برخی سوالات به سراغ یک مشاور املاک جوان، با خدمات دهی و نگاه متفاوت آمدیم تا با طرح برخی از مسائل به پاسخ هایی برای مردم استان و کشورمان برسیم و بصورت هفتگی پاسخ هایی جامع از این کارشناس داشته باشیم تا بتوانیم با انعکاس آن از مشکلات معاملات ملکی و… بکاهیم.

** ضمن معرفی خود بفرمائید از چه زمانی وارد این شغل شده اید؟

بنده میعاد زری میدانی، مدیرعامل و صاحب امتیاز “گروه بین المللی مشاورین املاک ۱۶۱۶ واقع در خیابان حجت زیتون کارمندی” و از سال ۱۳۷۵ وارد عرصه املاک شدم. این جمله را با صداقت بگویم که در سن ۱۵ سالگی کارهای نظافت و نشان دادن ملک به مشتری و… را انجام می دادم. در سال ۷۷ که با پدرم مشاور املاک کوچکی در قسمت باهنر اهواز تاسیس کردیم و حدود دو سال بعد و در سن ۱۹ سالگی دفتری مستقل در محله سپیدار راه اندازی کردم تا اینکه سال ۸۹ متوجه شدم که باید معاملات املاک از حالت سنتی خارج شود و به این فکر افتادم که یک سازمانی بنام سازمان بین المللی املاک ۱۶۱۶ که اول در استان فعالیت کند و بعد در سطح کشور و خارج از آن تاسیس کنم، که به حول و قوه الهی این امر تا به امروز محقق شده است.

۲۰۱۶-۰۶-۲۰_۲-۵۰-۴۹
**گروه بین المللی مشاورین سازمان ۱۶۱۶ شما از چه سالی تاسیس شده است؟

از سال ۱۳۸۹ تا کنون و شعبه مرکزی ما در اهواز منطقه زیتون کارمندی، شعبه دوم کیانپارس و شعبه سوم سعادت آباد تهران که همزمان با شعبه کیانپارس افتتاح خواهد شد. و برنامه ما این است که بیشتر کیفیت داشته باشیم و فقط معامله انجام ندهیم.

**در این گروه شما چه کارشناسانی وجود دارند؟

ما تلاش می کنیم از حالت سنتی خارج شویم و کارشناسان تحصیل کرده را استخدام کردیم و تلاش داریم در بدو ورود مشتری کلیه مسائل حقوقی، ساختمانی، تصویه حساب و… را کاملاً روشن و شفاف در اختیار ایشان قرار دهیم.

**نظر شما در مورد پیشفروش ملک چیست؟ در واقع یکی از مشکلات مردم همیشه پیشخرید بوده، لطفا توضیح دهید؟

واقعا سؤال مشکلیست. بنده خیلی سخت میتوانم به کسی یا خودم پیشنهادی بدم اول اینکه اون شخص و سازنده خیلی مهمه چون هنوز اصول محکمی برای بستن قرارداد وجود ندارد و در کل کشور این مشکل را داریم، منتهی من فکر میکنم سازنده و محکم کاری مدیر و سازمان خیلی مهمه و می تواند ضمانت نامه هایی معتبری در این مورد از هردو طرف طلب کنند.

۲۰۱۶-۰۶-۲۰_۳-۱۹-۰۹

**شما چه راهکاری در این قضیه ارائه میدهید؟

ما آنچه در روزنامه ها و اخبار مشاهده می کنیم، راهکاری داده شده که هر پیش فروشی میتواند سند بگیرد و با دل قرص خریدار و فروشنده به کار خود ادامه دهند. این مورد را دولت مصوب کرده اشت. منتهی چه تضمینی هست پیگیری بشود و یا اینکه از وسوسه شدن سازنده برای فروش یک ملک به چند نفر جلو گیری شود.البته پیشنهاد من اینست که توان مالی یکساله سازنده را ملاک بگیریم و پرینت مالی را نگاه کنیم و ضامنت نامه هایی بیاوریم که در صورت عدم انجام تعهدات اون ضامنتها کارهای فروشنده را تضمین کتد.

**نظرتان راجع به شراکت در ساخت هاچیست؟ و چه مشکلاتی در این راستا بوجود می آید؟

یکی از اساسی ترین مشکلات ضعیف بودن در انعقاد قرارداد است. یا قراردادها در منازل شخصی انجام میشود یا اگر در املاک است بصورت سنتی انجام می پذیرد. و علم به این قضیه در خصوص حقوقی ندارد و راه وسوسه را برای طرفین باز می گذارد. و سازنده مشخص نمیکند مثلا از چه وسایل و یا ابزاری برای ساخت کار میکند و فقط مینوسند. و مثال دیگری که در ساختمان چند واحده طبق عرف ساختمان سازی و به اینصورته که دچار اختلاف میشوند، و کار به شکایت میکشد. البته با کمک خدا در املاک ۱۶۱۶ ما این مشکل را با بکارگیری وکلای پایه یک حقوقی در سازمان که انعقاد هر گونه قرارداد زیر نظر آنهاست و تجارب بیست ساله حل کرده و به جرات بگویم حدود ۹۸ درصد مسایل مشارکتی را با تضمین انجام می دهیم.

۲۰۱۶-۰۶-۲۰_۲-۵۲-۱۹

** باتوجه به اینکه یکی از معضلات ساخت و ساز در ایران نقشه ملک است، شما چه پیشنهادی دارید که از نقشه های قدیمی استفاده نشود و بتوانیم در حداقل فضا حداکثر استفاده را انجام دهیم؟ یا اینکه اگر کسی خواست ملکی بسازد چه کارهایی برای دست یابی به نقشه های پیشرفته داشته باشد؟

متاسفانه ما در استان خوزستان مخصوصاً اهواز خیلی بسته عمل می کنیم. البته در حال حاضر یک تیم فنی مهندسی در ۱۶۱۶ را قطعی کرده ایم که با هزینه ی سازمان به کشورهای مختلف که معماری ایرانی اسلامی پیشرفته دارند حضور پیدا کنند و با مهندسین و سازنده های آنها جلساتی هم داشته باشند و بیایند این طرح ها را ارائه کنند و ایده هایی که در این زمینه گرفته اند اجرا نمایند.

**زمرمه ها در بین مردم این است که اکثر بنگاه داران قیمت های ملک را بالا میبرند دلیلش چیست آیا حقیقت دارد و اگر دارد دلیلش چیست؟

فکر میکنم این مورد قبلاً بوده اما در چند سال اخیر مشاورین املاک نقش مؤثری در قیمتها نداشتند و کسانی دیگری بودند که املاک را به سمت گرانی می بردند.

** اگر بخواهیم ملکی را در جایی قیمت بدهند بصورت ثابت و نظام مند شود آیا این به نفع بنگاه دار است یا خریدار؟ آیا شما طرحی دارید که قیمتها ثابت باشند؟

اگر نظام مندتر شود مطمناً برد برد میشود و تضمین میدهم که برای فروشنده، خریدار و مشاور ضرری نداشته باشد. و کسانیکه کارهای غیر اخلاقی انجام میدهند آنها به قول شما بنگاه هستند چرا که مشاورین املاک رسالتشون اینه که یه همکاری دو جانبه سالم انجام دهند. و اگر دقت کرده باشید بنده در عرایضم فقط کلمه مشاورین را تکرار می کنم.

۲۰۱۶-۰۶-۲۰_۳-۱۵-۲۲

**خدماتی که شما به مردم میدهید با مشاورین املاک دیگر چه تفاوتی دارد؟

ما برای هر پروژه یک کارگروه تخصصی داریم که این کارگروه اهل فن هستند. مثلا کارشناس رسمی دادگستری، گروه بازاریابی و فروش و… و ما بر معرفی و انعقاد قرار داد تنها پافشاری نداریم، بلکه نظر ما این است پس از پایان معامله کار ما با مشتری آغاز شده و آماده برای مشاوره های بعدی هستیم.

**لطفاً به این سوالات کوتاه پاسخ دهید؟

آیا به ساخت و ساز هم ورود کردید؟ ما طرحهای تخصصی داریم برای مجتمع های پزشکان دندان پزشکان اداری وکلا و قراردادهای انحصاری و تخصصی که با ما انجام میدهیم.

شما بارها اسم سازمان را در مصاحبه تکرار کردید منظورتان چه بوده؟ یعنی اینکه ما فقط معامله کننده ملک نیستیم در اهواز، بلکه در کمک به از بین بردن ناهنجاریهای اجتماعی هم ورود می کنیم و خدمات رایگان می دهیم که وظیفه هر ایرانی است.

صحبت پایانی: تشکر می کنم از همه کسانی که در برپایی این سازمان با بنده همکاری داشته و دارند و به مردم خوب شهرم قول می دهم که یک سبک متفاوت در املاک را به آنها عرضه کنیم.

۲۰۱۶-۰۶-۲۰_۳-۱۷-۱۱

۲۰۱۶-۰۶-۲۰_۳-۵۴-۵۰

https://hoorkhabar.ir/604615کپی شد!
987
۱۰
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

  • احمد الان ایشان به جرم فروختن یک خانه به دو نفر و جرائم دیگر فراری هستند یک جستجو در اینترنتبکنید
  • یونس واقعا همچین گزارشی برای مردم اهواز نیاز بود ..مهندس زریمیدانی ممنون از اینکه به سوالات به درستی پاسخ دادید.
  • مهرداد واقعا همچین چیزی در استان خوزستان اتفاق افتاده؟
  • محمدازتهران باعرض سلام دوست خوب من موفقق باشی
  • asef با عرض سلام و تبریک به آقای مهندس زری میدانی که انسانی بسیار شریف و خوش فکر و خوش رفتار می باشد واقعا بسیار خرسندیم که همچین جونهای خوش فکری در استان وجود داره???
  • ب.رضایی با درود فراوان. بنده هم سالهاست با ایشان در ارتباطم، بدون اقراق اقای زریمیدانی خوشفکر ترین،باانگیزه ترین و مجربترین مشاوری ست که میشناسم و خصلت بارزشون از نظر حقیر کارشناس نظام مهندسی "ایجاد طرح وخدمتی نو و متفاوت در عرصه مسکن" بوده است. با سپاس
  • مهندس بابایی به آقای زریمیدانی سلام بنده رو برسانید . ماشالله به این پشت کار که از ۱۵ سالگی پادو بود و در آخر به اینجارسید.امیدوارم مشاورین دیگه یاد بگیرند .
  • امیرحسین من چندباری از دم در ۱۶۱۶ رد شدم وافعا کار جدید و شیکی راه اندازی کرده..خدا قوت مهندس زریمیدانی
  • مرادي با عرض سلام و خسته نباشید به مدیریت محترم املاک ١۶١۶ وتشکر وقدردانی بابت رفتار بسیار شایسته ایشان و کارمندان آن .
  • ali یکی از اصلح ترین و دلسوزترین املاک هایی که در اهواز وجود داره املاک ١۶١۶ است ،انشالا همیشه موفق باشید
منتشر شده۱۰