سوپر مسئول یا مسئولین طلایی و یک فیش حقوقی که عقل و هوش می برد؟!

به گزارش هورنیوز: انتشار فیش های حقوقی برخی مسئولین در شبکه های اجتماعی باعث شده تا عکس العمل های مختلفی از هموطنان عزیزمان در این فضا و کوچه بازار نشان داد شود. به نحوی که چند روز اخیر این صداها به گوش مسئولین کشوری رسیده و  رئیس جمهور، نمایندگان مجلس، سازمان بازرسی و … دستوراتی را برای بررسی اینگونه دریافتی ها صادر نموده اند. 

با توجه به انعکاس یک چنین اسناد مهمی و وجود تعداد بیشماری افراد بیکار و تحصیل کرده در کشور، انتظارات مردم از مسئولین نظارتی و نمایندگان مجلس دو چندان شده و خواهان رسیدگی و ارائه گزارش از این موارد هستند.

در همین زمینه برخی از نمایندگان مجلس که یکی از وظایف ذاتیشان نظارت بر امورات و عملکرد مسئولین است، از طریق انتشار این تصاویر باخبر گشته و اظهارات شعار گونه ایی را عنوان کرده و تخمین می زنند که حقوق برخی مسئولین با دریافتی صد کارگر در ماه برابری می کند؟! این درحالیست که تعداد بیشماری از سایتهای خبری کشور از حقوق بالای ده میلیون تومانی برخی استانداران سخن به میان آورده اند و تاکید کرده اند این خود یک تخلف محض است و باید رسیدگی شود، اما بازهم با حقوق این “سوپر مسئول یا مسئولین طلایی” برابری نمی کند و ارمغانی جز تعجب برای هموطنانمان نداشته است؟!

از این رو و به درخواست مخاطبین هورنیوز بر آن شدیم تا مقدار حقوق برخی مسئولین درجه یک کشور را با چند فیش حقوقی خاص مقایسه کنیم و همچنین اظهارات نظر مسئولین را در مورد نحوه دریافتی ماهیانه خود و دیگران به نظرتان برسانیم.

  • نادر قاضی‌پور یکی از این نمایندگان مجلس است که در سال ۹۲ و در پی مصاحبه‌ای با باشگاه خبرنگاران جوان رقم دقیق حقوق دریافتی خود را با حق ایثارگری و جانبازی، بیست و هفت میلیون و دویست و هشت هزار ریال اعلام کرده است.
  • موسی الرضا ثروتی نماینده مردم بجنورد و عضو شورای حقوق و دستمزد در گفت و گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران گفت: حقوق فعلی نمایندگان مجلس ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است که در نهایت دریافتی آنها حدود ۴ میلیون می‌شود.
  • دستمزد رئیس مجلس با احتساب ضریب حقوق رئیس قوه مقننه در حال حاضر و ماهیانه حدود ۶ میلیون تومان است.
  • حقوق رئیس جمهور در حال حاضر و ماهیانه حدود ۶ میلیون تومان است.
  • بالاترین حقوق در کشور را پزشکان متخصص دریافت می کنند و این رقم بالغ بر ۱۰۰ میلیون و یا ۱۵۰ میلیون تومان در ماه است که یکی از دلایل آن افزایش تعرفه های خدمات پزشکی است.

در خبری دیگر خبرگزاری تسنیم از فیش های حقوقی خبر می دهد که نشان می داد، تنها سه مدیر ارشد بیمه مرکزی ۱۸۰ میلیون تومان حقوق می گیرند و حقوق تنها یک نفر ۸۷ میلیون تومان بوده است. همچنین به مدیر عامل و برخی اعضای هیات مدیره بانک رفاه اشاره کرده که هر کدام بالغ بر دویست میلیون تومان با عناوین مختلف و مبالغ قابل توجه در سایر ماه ها دریافتی داشته اند.

و اما مسئولان بانک رفاه چه می گویند؟

در همین رابطه حبیب پور مدیر روابط عمومی بانک رفاه در مورد تصویر فیش حقوقی منعکس شده در فضای مجازی و حقوق ۲۳۰ میلیون تومانی یکی از مدیران این بانک به خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا گفت: از زمانی که مدیر عامل کار خود را در مجموعه بانک رفاه آغاز کرد حقوقی برای وی تعیین نشده و در طول سال برای مدیر عامل طی ۲ برهه فقط پول واریز شده است. آقای صدقی نیز از زمانی که وارد مجموعه شدند با مجمع بر سر میزان حقوق مدیر عامل بحث هایی داشتند. مجمع هم به دلیل کش و قوس ها به یکباره در اسفند ماه واریز داشته است. مجمع در اسفند ماه افزایش حقوق مدیر عامل و هیئت مدیره را تصویب کرده و اجرای این افزایش حقوق نیز به ابتدای سال ۹۴ مربوط بود. یعنی می بایست مابه التفاوت تمام پرداختی ها از ابتدای سال محاسبه شده و به حساب مدیران واریز شود.

استانداران چقدر حقوق می گیرند؟

پایگاه خبری شوشان به نقل از سایت دنا نوشت: عضو سابق شورای حقوق و دست‌مزد در خصوص چرایی عدم برخورد قاطع با مدیرانی که حقوق‌های نجومی در فیش حقوقی آن‌ها دیده می‌شود از سوی دولت‌مردان گفت: “رطب خورده کی منع رطب کند؟” اکثر وزرای ما بیش از آنچه که باید حقوق بگیرند می‌گیرند، استانداران هم همینطور. حقوق استانداران باید حداکثر ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باشد ولی اکثر استانداران ما بالای ۱۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرند.
ثروتی با بیان اینکه مافیای زیادی پشت‌پرده انتصابات مدیران وجود دارد عنوان کرد: یک وزیر در کشور ما جرات آن را ندارد که یک مدیر متخلف را برکنار کند، چرا که فشار زیادی از سوی باند‌ها، جریان‌ها و گروه‌هایی که عامل انتصاب آن مدیر هستند به وی وارد می‌شود. و موارد بیشمار دیگر…

در این میان به تازگی تصویر و نامه ای در فضای مجازی منعکس شده که جای تامل بسیار دارد و هوش از سر هر خواننده ای می برد؟

تصویری از نامه شهید ذبیح الله عالی که نوشته است: زمین زراعی دارم و درآمدم خوب است لطفا دو هزار تومان از حقوق ماهیانه من کسر کنید؟!

۲۰۱۶-۰۶-۱۶_۹-۰۰-۱۰

این در حالی بود که رقم فیش های لو رفته برخی از مدیران طی روزهای اخیر در کانون توجهات قرار گرفته چنین نگاهی در سال های دفاع مقدس باعث پیروزی رزمندگان  شده است.

در پایان می توان گفت این نامه نمونهٔ خوبی است برای سنجش رفتار برخی مسئولین که امروز در ادارات و نهادهای دولتی حقوق می‌‌گیرند و عملاً ادارات دولتی را میدان مسابقه‌ای کرده‌اند برای کار کمتر و دریافتی بیشتر که انتظار می رود با رسیدگی موشکافانه تر مسئولین نظارتی و بازرسی حقیقت این مورد مشخص شود و اگر چنین مواردی وجود دارد این تبعیض فاحش را از میان بردارند.

پایگاه خبری هورنیوز: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

https://hoorkhabar.ir/603912کپی شد!
364