خودروهای اروندی حق مردم خوزستان است/ اشتغال دغدغه اصلی نمایندگان

به گزارش هورنیوز ؛ حجت الاسلام مجید ناصری نژاد نماینده مردم شادگان و رئیس مجمع نمایندگان خوزستان شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بحث خودروهای پلاک اروند حداقل مطالبه مردم خوزستان است و قبل از شروع به کار منطقه آزاد اروند در مجلس هفتم به دنبال این بودیم که مردم از  خودروهای مناسب با آب و هوای خوزستان استفاده کنند.

 

وی افزود: خوزستان هوای بسیار گرمی دارد و با طرح بحث خودروهای پلاک اروند در سفر سوم دولت، مجمع نمایندگان آن وقت یکی از خواسته هایش بود و ما آن را برای کل استان دنبال کردیم که حتی باعث اختلاف مجمع نمایندگان استان در آن زمان و وزارت صنعت شد، اختلافات بالا گرفت تا اینکه هیات دولت دخالت کرد و قرار شد مدتی مسکوت بماند تا بیشتر روی آن کار شود تا به نتیجه مطلوبی برسد.

حجت الاسلام ناصری نژاد با بیان اشاره به انتخاب استاندار خوزستان و لزوم بومی بودن آن گفت: اصرار مجمع نمایندگان بر بومی بودن استاندار خوزستان است و قضیه استاندار خوزستان زمانی اتفاق افتاد که ما بین مجلس نهم و دهم در حال نقل و انتقال بود.

 

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان تصریح کرد: باید در خدمات عمومی از این امکانات بیشتر استفاده شود و مجمع نمایندگان بر این حق پافشاری خواهد کرد و به هیچ وقت قبول نمی کنیم که این امکان از استان گرفته شود.

 

وی ادامه داد: مدیریت این زمان برای ما سخت بود و با مشکلات خیلی جدی در این زمبنه مواجه شدیم و ریسک بالایی را متحمل شدیم که این حق بزرگ خوزستانی ها از ببن نرود و با استاندار غیربومی مواجه نشویم که به لطف خدا تاکنون مدیربت شده و به نفع استان پیش می رود.

 

رئیس مجمع نمابندگان خوزستان با اشاره به بحث انتخاب استاندار غیر بومی برای استان و  تعبیر آن به اولین شکست مجمع نمایندگان استان توسط یک رسانه ببان کرد: این تعبیر، تعبیر درستی نیست چون ما که با دولت سر جنگ نداریم و انتخاب استاندار به طور طبیعی حق دولت است و کار ما از باب تعامل و دولت خود را یک دولت مردمی می داند، باید به نظر مردم احترام بگذارد و از این جهت توقع ما این است که دولت به حرف نمایندگان مردم که حرف مردم است گوش دهد و  برای اداره استان از نیروهای استان استفاده کند.

 

حجت الاسلام ناصری نژاد با اشاره به اینکه بحث اشنغال، بیکاری، فقر و مشکلات مرتبط با آن از دغدغه های اصلی نمایندگان خوزستان در مجلس و سرلوحه کار آنها رسیدگی به این بحث است، عنوان کرد: بیکاری مشکل حاد در خوزستان است و با این ظرفیت هایی که استان دارد واقعا غیرقابل قبول است و انصاف نیست که خوزستان با نرخ بالای بیکاری مواجه شود.

وی اضافه کرد: نرخ بیکاری در برخی شهرستان های خوزستان به طور سرسام آوری بالا است به طوری که در شادگان ۴۲ درصد است و این واقعاً نگران کننده و غیرقابل تحمل است.

 

ناصری نژاد با بیان اینکه اگر بردباری و خویشتنداری و بزرگواری مردم در تحمل این مشکلات نبود نمی شد به هیچ شکلی این مشکلات را تحمل کرد گفت: اما مردم با عزت نفس با این مشکلات کنار آمدند و مشکلات را تحمل می کنند.

 

حجت الاسلام ناصری نژاد افزود: در بحث اشتغال باید از فرصت های موجود استفاده کرد و در این بخش واقعا نگران بکارگیری نیروهای غیربومی در استان در سطوح مختلف هستیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در بخش های مخنلف به نیروهای بومی استان بی مهری قرار گرفتند و ما به شدت به این وضعیت معترض هستیم تاکید کرد: اشتغال نیروهای بومی را در استان با جدیت و تا کسب نتیجه لازم پیگیری می کنیم و در مجمع نمایندگان خوزستان بر این امر متفق القول هستیم و اصرار داریم که فرصت های اشتغالی که در استان هست حق مردم خوزستان است که باید به خوزستانی ها برسد.

 

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرکت های نفتی فعال در خورستان و لطماتی که بر اثر فعالیت آنها به محیط زیست وارده شده است گفت: این شرکت ها در اینجا کار و کسب ثروت می کنند و مشکلات و ضرر های زیست محیطی، بهداشتی و درمانی و ضررهایی به جاده ها و منابع آبی استان می زنند، ثمره فعالیت آنها است در حالیکه کمترین نفع را برای خوزستان دارند و واقعا برای ما نگران کننده و غیر قابل قبول است.

 

ناصری نژاد توضیح داد: دفاتر بسیاری از این شرکت ها در تهران است و  شرکت های آنها  در آنجا ثبت می شود و پول های هنگفت آنها هم در بانک های تهران است و عوارض و مالیاتی هم که می دهند در تهران است.

 

وی تاکید کرد: طی این چهار سال با تمام توان به دنبال حل این معضلات هستیم و این دغدغه جدی ما است.

 

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با تاکید بر اینکه ظرفیت اشتغال موجود در استان اول و آخر سهم خوزستانی ها است، گفت: ظرفیت های بزرگی در بخش کشاورزی داریم و خوزستان مهد کشاورزی ایران است، ظرفیت های مختلفی در بخش های فرعی کشاورزی چه باغبانی چه شیلات و چه در دامپروری داریم که به آن توجه نشده است.

https://hoorkhabar.ir/602429کپی شد!
90
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.