اعترافات تازه دانش‌آموز قاتل

هورنیوز – عصر چهارم اردیبهشت امسال، در جریان درگیری بین ۲پسر نوجوان در فاز اول اندیشه، یکی از آنها با ضربه چاقو به قتل رسید و عامل جنایت از محل حادثه گریخت. وقتی مأموران پلیس راهی محل حادثه شدند، مشخص شد که دعوا بین ۲نوجوان هم‌مدرسه‌ای و در مقابل مدرسه‌شان رخ داده بود.

بررسی‌ها نشان می‌داد که قاتل و مقتول هر دو ۱۶ساله بودند که از روز قبل و در مدرسه بین‌شان اختلاف به‌وجود آمده و همین اختلاف و دعوا در نهایت باعث شده بود که یکی از آنها با چاقو دست به قتل دیگری بزند. از همان زمان تحقیقات پلیس برای دستگیری عامل جنایت شروع شد اما هیچ اثری از او نبود. بررسی‌ها حاکی از آن بود که نوجوان قاتل به یکی از شهرهای جنوبی کشور گریخته و در آنجا مخفی شده است.

در ادامه تحقیقات مخفیگاه پسر نوجوان در شهر اندیمشک شناسایی شد و مأموران سرانجام توانستند با گذشت ۳۴روز از جنایت، او را دستگیر کنند. این نوجوان ۱۶ساله به اداره آگاهی غرب استان تهران منتقل شد و در بازجویی‌ها به قتل هم‌مدرسه‌ای ۱۶ساله‌اش اعتراف کرد. او در تازه‌ترین اعترافاتش گفت: یک روز قبل از حادثه، بر سر مسئله‌ای با یکی از دوستان مقتول دعوایم شد. او از من قوی‌تر بود و گفت که «جرأت داری پایت را از مدرسه بیرون بگذار تا حالی‌ات کنم». من ترسیدم و وقتی زنگ آخر خورد، با عجله از مدرسه خارج شدم و به خانه رفتم. همه شب را در فکر دعوا با او بودم و چون می‌ترسیدم یک چاقو از آشپزخانه برداشتم و با خودم بردم تا اگر اتفاقی افتاد از خودم دفاع کنم.

متهم ادامه داد: آن روز در مدرسه حتی به یکی از مسئولان هم گفتم که با خودم چاقو آورده‌ام و ممکن است اتفاقی رخ دهد اما او توجهی نکرد. زنگ آخر که زده شد از مدرسه خارج شدیم. مقتول و دوستانش به طرفم آمدند. مقتول پسر آرام و درسخوانی بود. کسی که با او دعوا کرده بودم عقب‌تر بود و مقتول جلو آمد و من از روی ترس ضربه‌ای به او زدم و فرار کردم. حالا هم پشیمانم و ‌ای‌کاش آن روز با خودم چاقو نبرده بودم.با اعترافات قاتل نوجوان، برای او قرار قانونی صادر شد و تحقیقات تکمیلی در این پرونده ادامه دارد.

همشهری

https://hoorkhabar.ir/602328کپی شد!
86