توسعه صنایع تبدیلی برای بسیاری از افراد فرصت های اشتغال ایجاد می کند

هورنیوز: همایون یوسفی در خصوص برداشت های غیر کارشناسی از سرشاخه های کارون، گفت: طی سال های متمادی استان خوزستان  تولیدات بهینه ای در صنعت کشاورزی داشته است،اما متاسفانه با برداشت های غیرکارشناسی از منابع آبی از جمله سرشاخه های رودخانه های استان و کارون حجم آب را در پایین دست ها کاهش یافته است و در نتیجه شاهد افزایش شوری آب دراین مناطق هستیم.

۲۰۱۶-۰۶-۰۳_۲۲-۵۳-۵۹نماینده مردم اهواز، باوی،حمیدیه و کارون درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش شوری آب تولید محصولات کشاورزی را با تهدید روبرو می کند، یادآورشد: برداشت از منابع آبی باید کارشناسی شده باشد تا ما با کاهش منابع آبی، شاهد شور شدن اراضی کشاورزی در استان  خوزستان  نباشیم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از نیازهای اساسی صنعت کشاورزی که باید با یک برنامه ریزی اصولی به نحو کارشناسی عملیاتی شود، این است که ما محصولات کشاورزی را با بسته بندی شکیل  و مناسب در ریل صادرات  قرار دهیم.

یوسفی تصریح کرد: توسعه صنایع تبدیلی برای بسیاری از افراد فرصت های اشتغال ایجاد می کند و این در حالی است که بطور مثال خرمای اهواز اگر با برند اختصاصی و بسته بندی شکیل صادر شود با توجه به کیفیت بالای که دارد می تواند در بازار جهانی با نرخ مناسب عرضه شود.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۳۳ درصد منابع آبی کشور در استان خوزستان در جریان است،تاکید کرد: یکی از منابع مهم برای تولید محصولات کشاورزی منابع آب بهینه است که خوشبختانه استان خوزستان در این راستا وضعیت بسیار مطلوبی دارد؛اما نباید با برداشت های غیرکارشناسی از رودخانه ها در این استان بسترهای  شوری آب را در اراضی کشاورزی مهیا کنیم.

https://hoorkhabar.ir/601449کپی شد!
133