تصویب تشکیل انجمن مطبوعات در در شورای اسلامی دزفول

هورنیوز رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر دزفول چهارشنبه در حاشیه جلسه علنی این شورا با اشاره به بند ۷ ماده ۷۷ قانون وظایف شوراها گفت: بر اساس این قانون تشکیل انجمن ها به عهده شورای اسلامی شهر و با هماهنگی اداره مربوطه گذاشته شده است لذا به دلیل اهمیت تشکیل انجمنی مختص اصحاب رسانه و فعالان رسانه ای شهرستان با هماهنگی اداره ارشاد اسلامی این موضوع در دستور کار شورای شهر دزفول قرار گرفت.

حسین گلستانباغ ادامه داد: طرح تشکیل انجمن مطبوعات، خبرنگاران، اصحاب رسانه و عکاسان خبری دزفول پیش از این با حضور تعدادی از اصحاب رسانه در کمیسیون فرهنگی شورای شهر دزفول مورد ارزیابی قرار گرفت و پس از بحث پیرامون اهداف و وظایف این انجمن با اکثریت آراء به تصویب رسید.

وی ادامه داد: این انجمن با تصویب شورای شهر دزفول زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول شروع به فعالیت خواهد نمود.

گلستانباغ تشکیل این انجمن را در راستای ساماندهی فعالان رسانه و پیگیری مطالبات این قشر خواند و ادامه داد: این انجمن به منظور ارتقاء سطح آموزشی و رفاهی اعضا و بر اساس اساسنامه مصوب آن در خصوص فعالیت های انجمن اقدام لازم را انجام می دهد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این خصوص با اشاره به تصویب طرح تشکیل انجمن مطبوعات، خبرنگاران، اصحاب رسانه و عکاسان خبری در شورای اسلامی شهر دزفول گفت: با تصویب این طرح در روزهای آینده جلسه مقدماتی با فعالان رسانه به منظور تهیه اساسنامه تشکیل می شود.

نادر سعادت فر با اشاره به روند قانونی تشکیل انجمن افزود: این اساسنامه پس از تدوین به رای اعضا خواهد رسید ضمن اینکه روند تدوین اساسنامه ممکن است یک ماه به طول انجامد.

وی با بیان اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای در اختیار گذاشتن مکانی به این انجمن مشکلی ندارد گفت: با تصویب اساسنامه اعضا انجمن با رای گیری هیات رئیسه انجمن مطبوعات، خبرنگاران، اصحاب رسانه و عکاسان خبری دزفول را تعیین می کنند.

شهرستان دزفول پیش از این دارای هفت انجمن بود که با تصویب تشکیل انجمن مطبوعات تعداد انجمن های شهرستان دزفول به هشت انجمن افزایش یافت.پیش از این انجمن مطبوعات دزفول در سال ها قبل تشکیل ولی در زمان کوتاهی به دلیل برخی اختلاف ها منحل شد. بیش از ۱۵ پایگاه خبری در عرصه مطبوعاتی شهرستان دزفول حضور دارند. همچنین اخبار شهرستان دزفول علاوه بر نمایندگی و خبرنگاران روزنامه های سراسری و محلی از سوی پنج خبرگزاری کشوری که دارای دفتر نمایندگی و یا خبرنگار در این شهرستان می باشند پوشش داده می شود.

ایرنا

 

https://hoorkhabar.ir/601192کپی شد!
52