سران عشایر مانند دیگر مسئولین، پیگیر مشکلات مردم هستند

به گزارش هورنیوز، عشایر برومند خوزستان همیشه در خط مقدم تمامی اتفاقات و دفاع از این مرز و بوم اولین بوده اند، بصورتی که حضرت امام خمینی ره فرمودند عشایر ذخایر انقلابند. باتوجه به اینکه خوزستان یک استان دارای عشایر متعدد است و قطعاً مشکلات این قشر بسیار می باشد، گفتگویی با صادق صخری هماهنگ کننده عشایر استان خوزستان انجام داده ایم تا شاید از فعالیت ها و مشکلات این عزیزان بیشتر با خبر شویم.

صخری در مورد خدمات عشایر، امنیت درون کشور و مرزها به خبرنگار ما گفت: یکی از عوامل تامین کننده امنیت مرزهای کشور، همین عشایر هستند. و همچنین بعضی مواقع درگیری ها و اختلافات میان افراد و قبایل که به دست قانون حل نمی شوند، با وساطت سران عشایر حل و فصل می گردد.

صادق-خصری-۲

وی افزود: بنده وظیفه هماهنگی، اطلاع رسانی و گردآوری سران عشایر برای برنامه های مختلف از جمله افتتاحیه ها، یادواره ها و کلنگ زنی ها را دارم که امیدوارم بتوانم به خوبی این مسئولیت را انجام دهم، تا انشالله همچون گذشته حضور عشایر را در برنامه های مختلف شاهد باشیم.

مسئول هماهنگی عشایر استان در مورد دیدارهای اخیر سران و قبایل با مسئولین استان اظهار کرد: باتوجه به اینکه شهرداری یک نهاد کاملاً خدماتی به مردم است، هفته ی گذشته سران عشایر استان به دیدار شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر اهواز رفته و از آنها به خاطر خدمات ارزنده ای که به مردم ارائه کرده اند، قدردانی نمودند. همچنین جلسه ای با حضور این عزیزان جهت تقدیر و تشکر از رئیس صدا و سیما مرکز خوزستان مهندس رحیمی به دلیل اجرای برنامه های متنوع از عشایر استان به ویژه برنامه عربی شبکه خوزستان در ماه رمضان انجام شد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر دفتر هماهنگی امور عشایر استان در خیابان سقراط امانیه اهواز مستقر است و اطلاعات اعضای عشایر در این دفتر ساماندهی شده است، و برای اعضای فعال نیز کارت شناسایی صار می شود.

صادق-خسری

صخری در قسمت دیگر در مورد فعالیت های ستاد عشایر استان گفت: سران عشایر مانند دیگر مسئولین، پیگیر مشکلات مردم هستند و هرجا که ضعفی وجود دارد توسط این عزیزان بررسی و به مسئولین اطلاع داده می شود.

وی افزود: مشکلاتی مثل کمبود فضاهای بهداشتی، راهها و آموزش عمده این مشکلات بوده که به تعداد قابل توجی منعکس شده است.

مسئول هماهنگی عشایر استان اظهار داشت ما در مراسمات فرهنگی مثل اربعین سال ۹۴ حضور فعالی در مرز چذابه داشتیم که این را بزرگترین نعمت برای خود میدانیم.

صادق صخری عنوان کرد: یکی از مهمترین پیگیری های ما در آتی مسئله اشتغال است. متاسفانه اکثر جوانان عشایر استان از مشکل بیکاری رنج می برند و در این خصوص جلساتی با مسئولین داشتیم و قول هایی در این زمینه داده اند که امیدواریم رسیدگی شود.

هورنیوز

وی در پایان گفت: باتوجه به اینکه بنده از کارکنان فولاد اکسین خوزستان هستم، جا دارد همینجا از مهندس قنواتی به دلیل افزایش ۲۰ درصدی تولید ورق های عریض و کسب این موفقیت تشکر ویژه کنم. همچنین از آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان به دلیل ارائه خدمات بیشمار به مردم خوزستان، از جمله راه اندازی شبکه ماهواره ای الاهواز که امروز شاهد برکات و ثمرات مثبت این حرکت هستیم تقدیر کرده و خداقوت بگویم.

 

https://hoorkhabar.ir/600404کپی شد!
217
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.