نقدی بر مصاحبه آقای فرماندار

به گزارش هورنیوز ، طی روزهای اخیر در لابلای بحث های مختلی که در خصوص تعیین استاندار جدید در رسانه ها و محافل مختلف شکل گرفته است، فرماندار اهواز با حضور در تحریریه ایسنا، مطالب انتقادی را نسبت به مدیریت شهری اهواز مطرح نمود که نقد و بررسی آن خالی از لطف نیست.

وی در این مصاحبه از اینکه افزایش درآمد و بودجی شهرداری بعنوان یک شاخص مثبت عملکردی مطرح می شود انتقاد کرده و گفته است هیچ‌ وقت این سؤال را مطرح نکردیم که چه اتفاقی در زمینه شهرسازی افتاده و چه کارهایی انجام شده است تا بیشتر به سمت تمدن شهری سوق یابیم.

به همین جهت باید گفت در شرایطی که شهرداری ها خودگردان هستند و منبع تامین درآمد آنها، اعتبارات دولتی نیست، این یک امر بدیهی است که موفقیت شهرداری ها در بالابردن درآمدها، یک شاخص مثبت در ارزیابی عملکردهاست. ضمن آنکه بدون توجه با این موضوع مهم، اساساً نمی توان برای توسعه شهری اقدام نمود.

شاید بد نباشد اشاره کنیم که در سه سال گذشته، برخلاف ادوار گذشته، دولت ریالی به شهرداری اهواز کمک نکرده و مجموعه شهرداری با وجود مشکلات اقتصادی و رکود در عرصه اقتصادی کشور، نه تنها با بحران مالی مواجه نشده بلکه پروژه های بزرگی را نیز رقم زده است.

اما آیا فرماندار محترم پاسخگوی عدم کمک دولت به مجموعه شهرداری خواهد بود؟ آیا فرماندار محترم و دیگر مسئولان، مسئولیت خودشان را در قبال شهروندان اهوازی بخوبی انجام داده اند؟

ایشان در ادامه سخنان خود به وجود صنایع مختلف در استان اشاره می کند و می پرسد که چرا بودجه برخی از کلانشهرها بیشتر از اهواز است؟
خوبست جناب فرماندار توجه کنند که اگر صنایع آلاینده، تعهدات قانونی خود را در قبال محیط زیست شهر اهواز و زیرساخت های شهری انجام نمی دهند پیش از شهرداری، فرمانداری بعنوان نماینده عالی دولت می بایست پاسخگو باشد چراکه تنظیم ارتباطات و تعاملات با مجموعه ها دستگاهها و صنایع دولتی و غیردولتی و پیگیری حقوق شهروندان اهوازی، با نماینده عالی دولت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بدون توجه به پروژه های مهمی که در اهواز کلید خورده است از جمله زیرگذرها و روگذرها و…، از اینکه در اهواز کاری نمی شود انتقاد کرده است!

متاسفانه فرماندار محترم بجای آنکه با سخنان خود مشوق و ترغیب کننده مدیریت شهری در تداوم روند خدمات رسانی باشد مطالبی را در فضای رسانه ای بیان می کند که زحمات مجموعه بزرگ شهرداری زیر سوال می رود. این در حالی است که طی سه سال گذشته شاهد فعالیت های مسمتر و پروژه های بزرگ شهری بوده ایم و گزافه نیست اگر بگوییم در شرایطی که دولت بدلیل شرایط خاص اقتصادی از اجرای پروژه های مهم عمرانی در استان عاجز بوده است اجرای پروژه هایی چون پل سوم (شهید دقایقی)، زیرگذر شریعتی، زیرگذر و دوربرگردان خلیج فارس، روگذر جوادالائمه و آغاز عملیات اجرایی تقاطع چهارشیر گل سرسبد فعالیت های عمرانی استان خوزستان بوده است و در سال گذشته، پروژه پل سوم بعنوان پروژه شاخص استان معرفی شده است. و البته در کنار این پروژه ها شاهد پروژه های خرد و کلان دیگری در شهر هستیم که احداث پارکهای محله ای، زمین های چمن مصنوعی فوتبال، پارکهای بانوان و…از آن جمله است.

خوبست مسئولان محترمی که براحتی از مدیریت شهری اهواز انتقاد می کنند پاسخ بدهند که آنها برای رفع کمبودها و مشکلات شهری اهواز چه کمکی کرده اند؟ آیا آنها هم به وظایف خود بخوبی عمل کرده اند؟ آیا در دیگر بخش های خدماتی در شهر که زیرنظر آنهاست مشکلی وجود ندارد؟ آیا هماهنگی دستگاهها و سازمانها برای ارائه خدمات بهتر به مردم اهواز بخوبی انجام می شود؟

لازم به نظر می رسد مسئولان محترم شهرستانی و استانی در اظهارنظرها و مصاحبه های خود، همه جوانب را مدنظر قرار بدهند و با بیانی منصفانه، دیدگاهها و نقطه نظرات خود را بیان کنند. تردیدی نیست که فرماندار اهواز هر روز در سطح شهر، شاهد فعالیت های شبانه روزی مجموعه شهرداری برای بهره برداری از پروژه های بزرگ شهری هست از این رو این انتظار ایجاد می شود که در اظهار نظرهای خود این اقدامات را مدنظر قرار بدهد.

امیدواریم مسئولان محتلف استان، برای ایجاد فضای تعامل، همدلی و هم افزایی کمک کنند و دست در دست هم، برای رفع مشکلات شهر اهواز تلاش کنند و فراموش نکنند اگر بدلیل عدم همدلی و همراهی با یکدیگر، نظر مردم درباره آنچه در سطح شهر در حال انجام است منفی باشد، اول از همه خودِ این مسئولان محترم باید پاسخگو باشند چرا که این عملکردها خوب یا بد نهایتاً به پای آنها هم نوشته خواهد شد.

https://hoorkhabar.ir/600390کپی شد!
55